Meerdere uitgaande VPN connecties vanaf een Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 13:51

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit in het goede forum staat maarja ik wacht het wel af.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het leveren van remote support bij onze klanten. Op dit moment hebben we 1 PC staan waar alle VPN connecties naar onze klanten op staan, vanaf deze PC maken wij een VPN connectie met de klant en nemen daar via RDP de server over. Nu is het lastig als er 2 mensen willen VPN'en naar een klant want met 1 PC kan er maar 1 tegelijk bezig zijn. Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om een Terminal Server te installeren en dan in verschillende sessies verschillende VPN connecties op te zetten? Of hebben jullie een betere oplossing? Het gaat om ongeveer 200 klanten en het is niet de bedoeling om op iedere laptop van de engineers al deze VPN connecties aan te maken.

Verwijderd

Move PNS > NT

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Een Router kopen die meerdere VPN's tegelijk kan opzetten (SonicWall bijvoorbeeld)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zoals ik het nu zie is het probleem als volgt:
Jij kan niet met twee mensen achter het systeem zitten waar de remote desktop snelkoppelingen opstaan?

Dan maak je die toch beschikbaar in een netwerkfolder?

Of lees ik je probleem verkeerd?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 15:06
Wat hij bedoeld is dat twee verschillende mensen, geen twee verschillende vpn verbindingen kunnen opzetten.

Wij hebben allemaal een eigen laptop waar alle verbindingen + RDP op staan.

Ik denk dat je het gewoon even moet gaan testen..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 13:51

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Alle netwerkverbindingen op de laptop wordt als een security issue gezien.. .als de laptop gejat wordt zijn alle netwerkverbindingen openbaar.

Ik denk inderdaad dat ik het even moet gaan testen. Had gehoopt dat er iets meer info uit zou komen.

Owja.. Pannekoekkie.. de meeste klanten zitten in hetzelfde subnet dus een vast VPN wordt je niet vrolijk van. En echt fan van die Sonic bakken ben ik sowieso al niet.
Pagina: 1