[OC setup] OC Gamepc

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik ben een tijd bezig geweest met uitzoeken wat voor PC hardware ik het beste kon kopen wat A) voordeligst was en B ) maximaal overclockbaar.

Ik heb al eerder topics geopent over eventuele samengestellingen maar nu denk ik zeker dat ik eruit ben gekomen en hoop ik door middel van deze post eventuele op of aanmerkingen te krijgen of ik iets over het hoofd heb gezien.

Mijn doel was om onder de 1500 euro te zitten excl videokaart en daarnaast wil ik mijn Prometeia Mach I maximaal benutten, vandaar dus dat ik maximaal overclockbaar hardware heb uitgezocht.

Klein extra gegeven is dat er van 2 GHz naar 2,7 GHz gegaan kan worden met een core volt van 1,2 -> 1,55. Dit geschiedt met lucht koeling. Hier moet natuurlijk makkelijk overheen gegaan kunnen worden met phase-change, en daarvoor is hopelijk de volgende hardware de beste keus.

Mijn lijstje

Mobo: DFI LanParty UT NF4 SLI-DR Expert, nForce4 SLI € 205,- // Het beste overclock board wat er op de markt is. Kan zo'n beetje alle voltages instellen wat je maar wilt

AMD Athlon 64 X2 3800+ € 332,70 // Goedkoopste in de dualcore en is erg goed overclockbaar. De beste dualcore te krijgen heeft een "E-4 stepping", kan iemand dat confirmen AUB?

Voeding 1ste keus: AOpen AO700-12ALN, 700W (ATX 2.0)€ 184,80 -
Voeding 2de keus: Seasonic S12-600, 600W (ATX12V 2.0) € 137,-
Voeding 3de keus: Enermax Noisetaker 600 EG701AX-VH(W)SFMA, 600W (ATX12V 2.01, SLI)€135,-

// Voeding was een beetje een dilema. Via tomshardware ben ik erachter gekomen dat de AOpen de beste is in de 600> watt serie. Ik heb nog geen 700 watt nodig maar als ik over een jaar of 2 overstap op SLI dan heb ik zo'n 670 watt peak nodig. Eigelijk is de AOpen dan dus de enigste keus

RAM: 1GB PC4000 DDR CL3 (OCZ, OCZ5001024ELGE) € 159,59 (2x = 319,18) // Ik weet niet 100% of dit op het moederboord past, maar ik geloof van wel. Ik wil niet bezuinigen op het geheugen omdat ik dus een serieuze overclock van plan ben

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)€ 104,01 (2x = 208,02) // 2x 250 GB in RAID 0 opstelling (Raid controller zit op de mobo) om ook een eventuele bottleneck weg te nemen die bij de HDD zou kunnen liggen

Videokaart 1ste keus: Point Of View GeForce 7800 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) VGA150802 € 672,- € 8,45
2de keus: MSI GeForce 7800 GTX 512MB DDR3 256bit (PCI-e, 2x DVI) NX7800GTX-VT2D512E € 666,- € 6,95

// Voor 6 euro meer ook ViVo... keus is dan eigelijk al snel gemaakt.

Al met al is het excl video kaart rond de 1300 euro. Volgens mij een goede combinatie?

alvast bedankt.

Edit: Wist niet zeker of dit bij Complete systemen of OC moest. Het is eigelijk van beide iets al ligt de nadruk meer op het OC'en.

[ Voor 4% gewijzigd door killingdjef op 23-11-2005 16:10 ]

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Ik zou gewoon 2 reepjes geheugen nemen in plaats van 4 en de rest van het geld dat je overhoud besteden aan een snellere dual core processor :)

voor de videokaart zou ik de MSI vivo kiezen.

Voeding jazeker gewoon de aopen, altijd een goed merk!

succes

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Er zijn nu ook Opterons te koop voor s939, en die schijnen echt gigantisch overclockbaar te zijn. Volgens Alternate is het de Denmark Core, de goedkoopste daarvan is dan de 165, maar daarvan wordt weer niet vermeld dat hij dualcore is.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• killingdjef
HENNEP schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:50:
Ik zou gewoon 2 reepjes geheugen nemen in plaats van 4 en de rest van het geld dat je overhoud besteden aan een snellere dual core processor :)

succes
Ik had geloof ik 2 reepjes van 1 GB each? (Alleen was ik onzeker of deze dus op het moederboord passen en naar behoren werken)

Daarnaast, een snellere CPU kopen (zou dan rating 4000/4200+ worden?) is hetzelfde als de 3800+ overclocken en daar kies ik dan ook liever voor.
marcieking schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:57:
Er zijn nu ook Opterons te koop voor s939, en die schijnen echt gigantisch overclockbaar te zijn. Volgens Alternate is het de Denmark Core, de goedkoopste daarvan is dan de 165, maar daarvan wordt weer niet vermeld dat hij dualcore is.
Uit de pricewatch

code:
1
2
 8  AMD Opteron 165 (S939, 1,8GHz, 2MB, Boxed)   € 323,-  23-11  
 1  AMD Opteron 165 Dual Core (S940, 1,8GHz, 2x1MB, Boxed)   € 342,-

Opteron dualcore is alleen voor S940? of bedoelde je dat de S939 ook dualcore is en het er niet bij staat?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Oppie 165 is zowiezo dual core. Beetje duur anders he, 1.8ghz voor 323 euro.
Zoek ff uit hoe het zit met de coldbug.
Kies de XFX 7800gtx 512, beter verkrijgbaar en in de toekomst betere kans die te kopen 2ehands ofzo als je SLI wilt draaien.
Kies 2x1 gig anders moet je 2t gaan draaien en dat wil je niet.

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik keek even op Alternate: die hebben een iets overzichtelijkere interface. Daar vond ik inderdaad de 165, die inderdaad wel vrij duur is.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:39:
Oppie 165 is zowiezo dual core. Beetje duur anders he, 1.8ghz voor 323 euro.
...
leuk, tis duur dus t moet wel dual-core zijn. :P

maar tis idd dual-core: bekijk anders de site van bv sallandautomatisering er maar bij vanuit de pricewatch, daar staat een partnummer in.
En als je dat invult bij AMD krijg je mooi de volgende pagina: http://www.amdcompare.com...ails.aspx?opn=OSA165CDBOX

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

jij noemt 1500,- het voordeligst??????????

Ici kann uw Werbung staan

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
killingdjef schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:09:
Voeding 1ste keus: AOpen AO700-12ALN, 700W (ATX 2.0)€ 184,80 -
Voeding 2de keus: Seasonic S12-600, 600W (ATX12V 2.0) € 137,-
Voeding 3de keus: Enermax Noisetaker 600 EG701AX-VH(W)SFMA, 600W (ATX12V 2.01, SLI)€135,-

// Voeding was een beetje een dilema. Via tomshardware ben ik erachter gekomen dat de AOpen de beste is in de 600> watt serie. Ik heb nog geen 700 watt nodig maar als ik over een jaar of 2 overstap op SLI dan heb ik zo'n 670 watt peak nodig. Eigelijk is de AOpen dan dus de enigste keus
Ik heb een idee dat alle 3 de voedingen je systeem aankunnen, er stond laatst een SLI-voedingen test op de FP, hierzo, misschien heb je daar ook nog wat aan. :)
RAM: 1GB PC4000 DDR CL3 (OCZ, OCZ5001024ELGE) € 159,59 (2x = 319,18) // Ik weet niet 100% of dit op het moederboord past, maar ik geloof van wel. Ik wil niet bezuinigen op het geheugen omdat ik dus een serieuze overclock van plan ben
Ik zou voor dit OCZ geheugen gaan, gebruikt de Infineon CE-6 chip die erg goed overclockt. Mushkin heeft trouwens ook een setje dat precies hetzelfde is, Redline 2048MB PC4000 3-3-2-8
Hoop dat je hier wat mee kunt. :)

[Updated spec's]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Maar als je toch een game PC neemt, waarom neem je dan geen san diego... die clocken iets beter over... en zijn over het algemeen iets sneller in games, dan een X2!

Verwijderd

Als je zo een PC koopt, Wil je ook klaar voor de toekomst zijn met Dual Core. Je koopt toch geen ps voor zoveel geld met een ouderwetse CPU :P

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

die prijs van die 7800gtx klopt absoluut niet he, je kan ze al voor 450 euro (pakweg) krijgen...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

HeefStan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:55:
die prijs van die 7800gtx klopt absoluut niet he, je kan ze al voor 450 euro (pakweg) krijgen...
uuh ja, maar dan heb je de 256mb versie

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13
512MB heeft ten opzichte van 256MB eigenlijk totaal geen voordeel (op dit moment), maar dat gaat in de toekomst natuurlijk veranderen én het geheugen is hoger geklokt. Als je echt het maximale wil, moet je dat doen. Ik zou het zelf nooit doen en de normale GTX of zelfs de GT nemen, het geld wat je bespaart op de bank zetten en over 2 jaar een gloednieuwe videokaart kopen. SLI draaien lijkt me niet beter dan een nieuwe videokaart, het kost eigenlijk meer, het kost meer energie en de winst is kleiner dan dat je een nieuwe vidkaart koopt. Just my 2 cents.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
The__Virus schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:30:
512MB heeft ten opzichte van 256MB eigenlijk totaal geen voordeel (op dit moment), maar dat gaat in de toekomst natuurlijk veranderen én het geheugen is hoger geklokt. Als je echt het maximale wil, moet je dat doen. Ik zou het zelf nooit doen en de normale GTX of zelfs de GT nemen, het geld wat je bespaart op de bank zetten en over 2 jaar een gloednieuwe videokaart kopen. SLI draaien lijkt me niet beter dan een nieuwe videokaart, het kost eigenlijk meer, het kost meer energie en de winst is kleiner dan dat je een nieuwe vidkaart koopt. Just my 2 cents.
Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat de 512mb versie een hogergeclockte core heeft en sneller geheugen (maar dit had jij al gepost, over het hoofd gezien). Het is niet zo dat deze allen 256mb extra heeft tov van de andere GTX. Maar het is gewoon een compleet nieuwe kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door The Godsha op 23-11-2005 21:00 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13
Maar ik blijf erbij dat het verschil te klein is om die enorme meerprijs te rechtvaardigen en je beter het geld kan bewaren voor later. Aan de andere kant heb je dan wel een zwaar relaxt systeem waar je de meeste mensen van laat watertanden >:). Maar om nou die paar extra frames te hebben bij max. instellingen... Doorslaggevende keuze moet je maken a.d.h.v. deze vraag:
Welke instellingen ga je draaien? Welke resolutie met name (ga er vanuit dat je de rest allemaal op z'n hoogst zet ;))? Bij 1280x1024 of lager zou ik het geld bewaren... Bij 1600x1200 kun je erover denken. Bekijk ook deze review van Ome Tom eens:
http://graphics.tomshardw...orce_7800_gtx_512-11.html
Zoals je ziet is het verschil minimaal... 3Dmark moet je niet naar kijken, puur naar wat er in games gehaald wordt (dat is natuurlijk het belangrijkst).

[ Voor 30% gewijzigd door The__Virus op 23-11-2005 21:10 ]

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Voor wat neem jij een 700 watter voeding. (je hebt dit helemaal niet nodig) Als je stevig wilt ocen koop dan een OCZ 520 ( 600) Watt Powerstream. (beste wat momenteel voor handen is)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:09

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je echt de ultieme game pc wilt hebben, dan moet je om de x maand weer nieuwe dingen kopen, ofwel je blijft bezig.

Vind vooral die 3d-kaart en voeding grote geldverspilling, maar het is mijn keuze niet.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• killingdjef
joizus.. wat een replies :D

Ik ga mn best doen om te reageren op alle comments. Ik heb verder ook wat onderzoek nog gedaan en ik zal mijn bevindingen hier neerzetten zodat evt. andere personen er ook nog wat aan hebben.

Opteron 165 vs AMD64 x2 3800+

Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de Opteron 165 de "tegenhanger" moet zijn van de AMD64. Stock speed is hij 200 MHz langzamer maar de 2x 1mb l2cache zou het goed moeten maken (t.o.v. 2x 512 KB bij de 3800+). In praktijk blijkt dit verschil er niet te zijn.

Daarbij moet wel gemeld worden dat er nog niet zo gek veel OC's bekend zijn bij de Opteron 165. De single core ( Opteron 146 als ik het goed uit mn hoofd heb ) is wel extreem overclockbaar (de singlecore variant waarbij de 165 de dualcore is) er zijn resultaten geboekt van 1,8 GHz stockspeed naar 3,4 GHz op aircooling wat opzich extreem veel is.

Desondanks is van de Opteron 165 niet zoveel bekend, de hoogste die ik tegen kwam was rond de 2,6 - 2,7 GHz wat veel is maar de AMD64 x2 heeft zich bewezen al over de 3 GHz te kunnen met juiste cooling.

Op een forum, die ik niet nader zal noemen met respect aan dit forum, kwam ik achter deze review
http://www.amdzone.com/mo...warticle&artid=200&page=1

hier wordt een Opteron 165 getest en het ziet er goed uit alleen mist de review nog een beloofde vergelijking tussen de 3800+. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit met die review en of hij er nog komt.. dit natuurlijk op een iets vriendelijkere toon :)

Daarnaast zijn er ook geruchten at de Opteron processor van beter materiaal gemaakt is dan de AMD64 waardoor die beter tegen stress (overclocking) kan en tegen hogere temperaturen. Nu zal dit niet veel uitmaken omdat mijn prometeia toch goed koelt maar ik lever graag wat MHz in in de weet dat hij het 3 jaar lang uitzingt op de OC snelheid ipv 2 jaar bijvoorbeeld.

Verder, enigzinds nuttige informatie is dat mijn gekozen DFI mobo (en voor zover ik weet ook andere DFI mobo's NIET de Opteron ondersteunen, dus fuck je iets op dan ben je de boner, verder is het ook zo dat de Opteron multiplyers eveneens niet opwaards unlocked zijn maar wel neerwaarts. De multiplyer ligt bij de 3800+ op 10 terwijl die bij de Opteron 165 op 9 ligt en de FSB bij beide op 200. Dit zorgt er logischerwijs voor dat de 3800+ waarschijnlijk altijd net iets hoger ligt in totale MHz maar welke van de twee dan uiteindelijk de beste resultaten neerzet.. dat blijft de grote vraag!

over de Coldbug heb ik tot noch toe niks opgezocht maar ik zal het wel vermelden als ik het tegen kom. Volgens mij werken beide processors naar behoren bij temperaturen onder nul though.

In andere woorden: bedankt voor de notice dat een Opteron 615 ook handig kan zijn :D

Gaming247

Die calculator heb ik ook gebruikt en ik kwam zelfs boven de 700 uit ( 702 watt op 100% utilisatie) om precies te zijn. Dit is echter wel met 2x 7800 GTX 512MB kaarten en een zwaar overclockte AMD64 x2 (wat samen een extra 100-200 watt betekende) wellicht dat dit met de Opteron anders zal zijn, maar dan wil ik wel eerst iets weten over de OC mogelijkheden van de 615.

Dat geheugen zal wel goed van pas komen, thanks! :)

The__Virus

Dat geld sparen en op de bank zetten heb ik al gedaan :)
Helaas is mn moederboord naar de 7de hel en voel ik er niet zoveel voor om een vervangend exemplaar te kopen. Mn "ouwe" setup was een AMD XP 2000+ met een Geforce 4600, toch al een beetje oud om games te spelen met een hoge FPS (zelfs met low quality begon het af en toe al te haperen)

Anyhow, ik was ook niet van plan om die GTX nu meteen te kopen, ik wacht liever tot 2 weken in het nieuwe jaar. Na kerst en nieuw jaar en hopelijk betere beschikbaarheid van de nieuwe ATI kaart moet hij wel tientallen euro's zakken.. hoop ik! :)

De review van Ome tom heb ik weldegelijk bekeken en mede daardoor ben ik ook tot de conclusie gekomen om een 512MB te kopen. Wat opvalt wellicht is dat in games de FPS niet veel scheelt maar dit komt volgens mij omdat de CPU simpelweg de bottleneck vormt (correct me if im wrong), in SLI zie je insgelijk "kleine" verbeteringen.

Al vind ik 60-70% meer punten in benchmark progs aanzienlijk veel voor SLI, wat nog eigelijk naar mijn ogen beta is dankzij de drivers, immers een overclockte GTX 512 geeft veel gain (8% overclock geeft 15% gain) terwijl in SLI het voordeel weer wegvalt (wat je ziet bij de FPS).

Je hebt gelijk dat het uiteindelijk om de FPS gaat en niet om een benchmarktest, maar tegen de tijd dat ik naar SLI wil upgraden (jaar of 2, 3, 4) hoop ik op een snellere proc op de s939 die met gemak overclocked kan worden en SLI drivers die meer winst eruit kunnen trekken bij 2x overclocked GTX (512mb)

Immers er komen vanaf januari geen single cores meer uit op de s939 (AMD stapt over op M-2) maar over dual cores is het laatste woord nog niet gesproken en dan zou het (hopelijk) zo kunnen zijn dat ik over 3 jaar voor weinig geld een upgrade naar een high-end pc kan maken die alles op dat moment weer aan kan.

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Overweeg ook eens de Epox mobo's. Buiten de lagere Vdimm (max. 3.2V) heeft dit mobo bijna of hetzelfde overklock potentiëel als de DFI. Maar wat echt telt is de permanente stabiliteit bij OC'en en het is bekent dat Epox in dit essentiële onderdeel beter scoort dan de DFI. Moest je dit in overweging nemen, de sli versies zijn over het algemeen de iets betere OC'ers. Kijk hier maar es ff naar : http://www.aoaforums.com/...thread.php?t=33988&page=1 Succes 8)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Een 700w voeding is complete overkill...

Ik zou op dfi-street maar eens de recommended lijst doorgaan nemen van voedingen voor SLI...
Om het even kort samen te vatten... koop een OCZ Powerstream als je ECHT wil overclocken.

Daarnaast misschien nog een leuke tip voor een moederbord...
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2617
Dit moederbord clockt beter dan de verschillenden DFi's en is een stuk voordeliger!!
Je mist alleen 3,2+ V op je geheugen, maar dat heeft TCCD toch niet nodig...
Als geheugen kan ik de OCZ platinum rev2 die ze in de review hierboven gebruiken ook aanraden, daarmee is dus die enorme overclock gehaald.

Dit bespaarde geld zou ik in een deftige CPU investeren, zodat je 100% zekerheid hebt dat je een goede memory controller hebt! (opterons schijnen wat dat betreft beter te zijn dan athlons.....)

Succes met alle keuzes!

*edit* Ohja, op socket 939 worden niet zo gek veel processors meer verwacht... Dus het upgraden over een jaar of 2-3-4 zal wel naar een ander platform zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Ewoutb op 24-11-2005 16:02 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• killingdjef
Na het een en ander nog uitgezocht te hebben (heb doorgaans niet zo heel veeltijd om me er bezig te houden op het moment) ben ik tot dit lijstje gekomen.

Mobo: DFI LanParty UT NF4 SLI-DR Expert, nForce4 SLI
Proc: AMD Opteron 165 (S939, 1,8GHz, 2MB, Boxed)
Voeding: AOpen AO700-12ALN, 700W (ATX 2.0)
RAM: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL1.5 (GeIL, GOS1GB3200DC)
Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
Totaal prijs met dank aan pricewatch is € 1156,12 (excl verzendkosten)

Dit is nog exclusief videokaart maar die koop ik zoals eerder gezegd wel in het nieuwe jaar. Nog een paar motivaties waarom ik hiervoor gekozen heb:

Mobo: Meest flexibel in het overclocken en de SLI en RAID erbij zal ik zeker niet onbenut laten

Proc: In vergelijking met de AMD64 x2 3800+ is de Opteron toch beter. Misschien zal de totale MHz iets lager zijn, qualitatief kan hij beter tegen overclocken.

Voeding: Voor in de toekomst als ik SLI wil draaien, daarnaast hoef ik met deze voeding niet meer zorgen te maken, met het oog op de toekomt, dat ik een nieuwe voeding weer moet kopen daarnaast vreet overclocking veel watt als ik de PSU-calculator mag geloven. 700 watt zal (zeker met het oog erop dat fabrikanten de wattage oplaag proberen te krijgen) echt genoeg zijn.

Ram: De beste timings, de laagste latency en alleen optimaal te benutten op de DFI-mobo. Ideaal dus als ik ga overclocken.

Voor 1150 euro is dit denk ik wel een aardige setup. Als ik ook nog een (snelle) videokaart koop zal ik iets over de geraamde 1500 euro heen zitten maar dat neem ik dan maar voor lief.

Ik zal mn resultaten wel posten in dit topic als mensen geinteresseerd zijn :)

Verwijderd

Kun je mijns inziens beter voor een ocz powerstreamvoeding gaan als je echt een goede wil hebben.

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Als je toch al zoveel geld wilt uitgeven voor een Videokaart (600 euries :o) kan je dan niet beter een X1800XT proberen te krijgen. Die dingen klokken lekker over en zijn in 3dmark vreselijk snel :9~. Ik weet eigenlijk niet of deze kaartjes al beetje verkrijgbaar zijn maar het zou anders de moeite wel waard zijn.

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=4686

Tis wel een pre-order maar voor 530 euro heb je dan wel een heel lekker kaartje ;)

[ Voor 19% gewijzigd door goeiemorguh op 04-12-2005 17:42 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• killingdjef
Als reactie op de laatste 2 posts :) :

De videokaart is nog wel het overwegen waard wellicht.. maar ik koop die in het nieuwe jaar zowiezo. Zoals eerder gezegd zakken de prijzen dan en als de 7800 GTX en zie ik eigelijk dan wel weer. Dat het een kaart gaat worden van de laatste generatie is iets wat wel vast staat en omdat ik met Nvidia betere ervaringen heb neig ik richting de Geforce te gaan.

Over de voeding nog (er word erg vaak naar een OCZ powerstream in dit topic verwezen)
http://www.tomshardware.c...507111/stresstest-06.html

De AOpen komt er naar mijn mening erg goed uit. Voor 700 watt is hij het krachtigst, efficients en een van de stilste. Helaas is de OCZ powerstream in deze test kapot wat ik ook erg merkwaardig vind. Het geeft mij in iedergeval niet veel vertrouwen.

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Je zou evt. natuurlijk ook een P4GD1 proberen te krijgen en dan een PentiumM 740 (of als je veel geld uit wil geven een 780 :P). Dan heb je een proccesor die makkelijk een fx-55 inhaald en ook nog is pci-e voor je high-end kaart. Het is natuurlijk een nogal alternatieve keuze maar ik heb het zelf gedaan en ik bn heel tevreden (27 sec superPI, 25k 3dmark2001 met een 6600GT enz. >:) )

|| Specs || SuperPI 1m

Pagina: 1