[2003] server, problem met dep op applicatie via share

Pagina: 1
Acties:

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
We hebben hier een probleem bij het configureren van een windows 2003 terminal server.
Deze server maakt gebruik van een share op een andere server op een boekhoud applicatie te laden.

Als de xxxx.exe file van de applicatie word gestart krijgen we een dep foutmelding... blablabla de file heeft een unknown publisher. click ok to .. oke klik op ok. en het werkt.

Deze melding is echter niet wenselijk.
Dep uitzetten lukt niet.. als local admin niet en als domain admin van het domein waarbij we zijn aangemeld.

De applicatie lokaal draaien werkt wel, maar dit is niet de gewenste situatie.
De terminal server waarop is ingelogd is aangemeld op het domein waar deze server lid van is.

Ik heb gekeken op de microsoft site, maar dit heeft niet geholpen.
http://support.microsoft.com/kb/875351
De enigste aan W2003 Server gerelateerd topic die ik kon vinden is
[rml][ 2003 SP1]Discussie DEP ervaringen en problemen[/rml] (hier zijn geen reply's op)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
Toevallig niet een virusscanner die ook DEP gebruikt?

Verwijderd

Move PNS > WOS

• mangahuisman
Nope geen virusscanner, ik heb trouwens een document gevonden van dell op google. waarin het een en ander staat over het aan en uitzetten en het mogelijk maken van execptions... verder kon ik weinig vinden.

http://www.dell.com/downl...q05-20050113-Callaway.pdf

Ik heb aangegeven dat ik dep niet uit kon zetten, in dit document staat hoe je in de boot.ini deze opties aan of uit kan zetten op bladzijde 65. Ik ga dit proberen, als er iemand anders nog suggesties heeft graag.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan in sysdm.cpl bij dep toch deze executable als exceptie toevoegen, of lukt dat niet? En zo nee - wat lukt er dan niet precies? Helpt het niet, of krijg je niets toegevoegd? :)

• mangahuisman
Ik heb wél het DEP systeem kunnen uitschakelen (als ik nu kijk onder System properties, is DEP Grayed-out) echter als ik een executable start vanaf een netwerk share, blijf ik de melding van het systeem houden. De exacte melding is:
Open File - Security Warning
The Publisher could not be verified. Are you sure you want to run this software?
Blaaadieblaadieblaaa

Als ik de applicatie locaal haal, werkt het wel (dus zonder melding) maar dan krijg ik problemen met het File locking systeem van de applicatie zelf (AccountView 7.0a-aC)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En wat zegt de leverancier ?
Dat lijkt me toch de eerste plek om te informeren.

Hebben jullie het pakket aangeschaft en verteld dat jullie het in een TSE omgeving willen gebruiken ?
Of hadden jullie het pakket al en is de TSE wens een nieuwe ontwikkeling voor jullie organisatie ?

Abort, Retry, Quake ???

• elevator
  • Niet online

elevator

mangahuisman schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:40:
The Publisher could not be verified. Are you sure you want to run this software?
Blaaadieblaadieblaaa
Maar wat heeft dat met DEP te maken? :)

Benader je die share vanit een ip address ofzo? :)

• mangahuisman
Nee daar ging ik dus in eerste instantie vanuit, maar het is dus een gemapte share op een systeem wat lid is van hetzelfde domein.

En toch krijg ik die melding.

• elevator
  • Niet online

elevator

Maak es een screenshot van die foutmelding ofzo - want dit hele verhaal van "DEP" snap ik niets van ;)

• mangahuisman
Dep blijkt er dus niks mee te maken te hebben, deze heb ik uit kunnen schakelen.

Maar de melding blijft.

Iemand ander suggesties voor deze foutmelding?

[ Voor 46% gewijzigd door mangahuisman op 24-11-2005 15:58 ]

• aZuL2001
Ik heb een suggestie : Dat je antwoord geeft op de vragen die gesteld worden.

We proberen je te helpen en ik constateer dat je erg selectief bent in de keuze welke vragen je beantwoord. Maar het blijft *jouw* probleem natuurlijk })

Abort, Retry, Quake ???

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Wat staat er bij From: als je die Security Warning krijgt?

Dit adres moet je dan toevoegen bij de Trusted Sites van Internet Explorer.

Verwijderd

Heb je die foutmelding al eens door google of de MS KB gehaald? Wat zegt de leverancier van het product? Is het uberhaubt wel geschikt om in deze configuratie te draaien?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

mangahuisman schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:40:
Ik heb wél het DEP systeem kunnen uitschakelen (als ik nu kijk onder System properties, is DEP Grayed-out) echter als ik een executable start vanaf een netwerk share, blijf ik de melding van het systeem houden. De exacte melding is:
Blaaadieblaadieblaaa

Als ik de applicatie locaal haal, werkt het wel (dus zonder melding) maar dan krijg ik problemen met het File locking systeem van de applicatie zelf (AccountView 7.0a-aC)
Dat heeft dus absoluut niets met Data Execution Prevention te maken. Die opereert namelijk in je geheugen en niet op software dat van een netwerklocatie geopend wordt en dan een popup genereerd die je vraagt of je het wilt openen of niet. Dit kun je uitschakelen zijn genoeg technet articles voor. Om DEP uit te schakelen moet je je boot.ini aanpassen met parameters ook op technet te vinden.

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 11:43
Simpel op te lossen.

Het ip of de naam van de server in trusted sites / local intranet zetten.
Heb altijd wel wat software die dit doet als ik weer een TS uitrol.

• m-ruiter227
Misschien nog niet helemaal duidelijk maar dus bij internet explorer in local intranet zetten.

Kan je makkelijk doen via login script als je veel ts-en in 1 keer van een nieuwe file server wil voeden.

• mangahuisman
Bedankt voor tijd en suggesties, ik ga hier even mee aan de slag.

• m-ruiter227
Het posten van de uitslag is wel zo netjes.
Heb ik namelijk ook nog lol van een goede daad, eveneens als de rest van de ubetGOTs die gepost hebben.

Een bedankje is a few keystrokes away.

Wordt trouwens wel depri de laatste tijd van de mensen die de vele threads levenloos los laten hangen.

• aZuL2001
m-ruiter schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:33:
Het posten van de uitslag is wel zo netjes.
Heb ik namelijk ook nog lol van een goede daad, eveneens als de rest van de ubetGOTs die gepost hebben.
Een bedankje is a few keystrokes away.
Wordt trouwens wel depri de laatste tijd van de mensen die de vele threads levenloos los laten hangen.
Hear, hear !

Maar het zal idd wel te veel moeite zijn om ff een bedankje of uitkomst te posten.
* aZuL2001 wordt ook gallisch van open eindjes

[ Voor 5% gewijzigd door aZuL2001 op 01-12-2005 09:38 ]

Abort, Retry, Quake ???

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

mbv. http://www.sysinternals.com/Utilities/Streams.html kun je wellicht bekijken of die "security" info in een stream behorende bij bestand is opgeslagen en wissen.

edit:
daar zit het bij nader inziens niet in

[ Voor 18% gewijzigd door PipoDeClown op 07-12-2005 19:59 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1