Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SCHEMA] kleine onduidelijkheid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om alle lampen op mijn kamer te gaan schakelen via mijn printerpoort, en dit dan te bedienen dmv een touchscreen. Ik heb op circuitsonline dit schema gevonden. De onderdelen heb ik al klaar liggen, alleen nu loop ik eventjes vast. Het is voor mij de eerste keer dat ik echt via een schema wat in elkaar ga draaien. Mijn vraag is daarom:

Wat moet ik doen bij het nummertje 1?
Wat moet ik doen bij het nummertje 2?

Bij 1 heb ik geen idee, misschien 12V ground want die zie ik nergens in het schema.
Bij 2 dacht ik misschien de 220V, maar dan zou ie direct in verbinding staan met de 12, lijkt me niet verstandig. Wat is dus de bedoeling?
Alvast bedankt voor de moeite om er naar te kijken _/-\o_ !!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

1 is ground, tot zo ver mijn kennis :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ja 1 is ground......maar is 2 dat ook niet gewoon...........via een aansluitpunt??

offtopic: Wat een lijst met software!!....allemaal gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 14:28 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Op 2 komt de Nul van de 220V, maar volgensmij kun je de fase en nul zonder problemen omdraaien.
Ik zie nergens een directe verbinding met de 12V.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:27:
offtopic: Wat een lijst met software!!....allemaal gekocht?
Nee, van meneer St. Nicolaas gekregen.... :p

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:32:
Op 2 komt de Nul van de 220V, maar volgensmij kun je de fase en nul zonder problemen omdraaien.
Danke, maar als je op 2 de 220V nul of fase zou aansluiten, en op 1 de 12V nul, gaat dat dan goed :??

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Zo doe je het 'normaal' (schaamteloos gejat uit een ander schema):

Afbeeldingslocatie: http://www.orbitalconnection.com/private/switch.GIF

Bij jou schematje wordt verondersteld dat je de 12Volt hebt gemaakt uit de 230V. Het gaat idd fout als je fase en nul omdraaid waardoor er geen stekker aan je apparaat mag zitten.

[ Voor 87% gewijzigd door TheBorg op 23-11-2005 15:08 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
TheBorg schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:32:
Die 1 en 2 kruisen elkaar toch? er staat een rondje op de verbindingen, wat ik veronderstel dat zel aan elkaar zijn gekoppeld. Dat gaat volgens mij niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:50:
Zo doe je het 'normaal' (schaamteloos gejat uit een ander schema):

[afbeelding]

Bij jou schematje wordt verondersteld dat je de 12Volt hebt gemaakt uit de 230V. Het gaat idd fout als je fase en nul omdraaid waardoor er geen stekker aan je apparaat mag zitten.
Hee, heel erg bedankt. Ga zo nog wel ff shoppen in utrecht voor een paar onderdeeltjes die nog niet heb. Met een beetje geluk kan ik strakkies het resultaat posten.

• Thunderboy446
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2015
Ehm volgens mij heb ik zo'n schakeling ook thuis (maar dan met 9v) en daar is die netspanning ook aan de ground gehangen, maar volgens mij maakt die fase of nul aansluiten niet zo veel uit.. ik heb er namelijk wel een stekker aan hangen
Pagina: 1