Toon posts:

Linksys WRT54G op LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er totaal niet uit met een linksys routertje

Ik heb hier een LAN waar de router op aangesloten is als Wireless AP en kleine switch.
De uplink komt op een van de 4 poorten van de switch (dus niet de WAN poort) en ik disable DHCP in de router.

Dit werkt perfect. Gasten kunnen onze LAN in via het wireless AP of een van de 3 vrije poorten op de switch.

Maar hoe beheer ik nu deze router want hij heeft geen IP op deze manier.
Zodra ik deze nselling bewaar werkt alles maar ik kom nooit meer bij de instellingen
Ik kan wel een IP opgeven in de setup, maar deze "zie" ik niet

Ons netwerk valt in de range 10.84.x.x met subnet 255.255.248.0
Je kan alleen geen subnet invoeren in de WRT54G maar je moet er een kiezen.
Dit kan alleen in de range 255.255.255.x

Zelfde probleem met de hyperwrt firmware

edit
Het static IP van deze router zit in dezelfde range als m'n servers
Vanaf m'n werkstation kom ik er niet bij, maar vanaf de server wel.
Dit is voor mij voldoende :)

edit2
Ik kan een static IP opgeven voor de WAN poort inclusief alle
subnetmaskers, gateways etc
Maar kan ik die WAN poort gebruiken in m'n huidige setup ?
Dan moet hij van router naar een soort bridged mode...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 14:41 ]

Verwijderd

Uh ik heb dezelfde opstelling. Eén van de opties onder basic setup is het ip-adres van de router. Hier kun je een ip-adres instellen dat gewoon in je lokale range valt, en hij is dan vanaf alle poorten intern bereikbaar, ook draadloos. Ik heb de hyperwrt firmware.

Reset je router eens naar default instellingen, misschien heb je op de een of andere manier remote management uitgezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 16:11 ]

Verwijderd

Waarom heb je in vredesnaam in een thuissituatie een 255.255.248.0 subnetmask? Heb jij intern meer dan 254 adressen nodig?

Verwijderd

We spelen toch allemaal wel eens met pc's / netwerken ? anders was dit hele forum niet nodig ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:20:
We spelen toch allemaal wel eens met pc's / netwerken ? anders was dit hele forum niet nodig ;)
Inderdaad leuk, maar als het andere functionaliteit gaat belemmeren lijkt het me een beetje z'n doel voorbij schieten :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:11:
Waarom heb je in vredesnaam in een thuissituatie een 255.255.248.0 subnetmask? Heb jij intern meer dan 254 adressen nodig?
Waar staat dat het voor thuis is ;)
Uh ik heb dezelfde opstelling. Eén van de opties onder basic setup is het ip-adres van de router. Hier kun je een ip-adres instellen dat gewoon in je lokale range valt, en hij is dan vanaf alle poorten intern bereikbaar, ook draadloos. Ik heb de hyperwrt firmware.

Reset je router eens naar default instellingen, misschien heb je op de een of andere manier remote management uitgezet.
Je kan de router inderdaad in het eerste scherm vanderen van DHCP naar static
Maar dit is voor de WAN poort en die ik niet amdat deze als switch/AP moet werken en niet als router

Ik kan 'm een lokaal IP geven in het volgende veld maar dan heb ik dus het subnet probleem
Hier is mee te leven, maar ik zou graag een mooiere oplossing bedenken.

Is er een optie om de WAN poort transparant te maken ?
Dus de IP gegevens invullen. LAN aan de WAN aansluiten en de gebruikers aan poort 1 t/m 4 aan te sluiten zonder NAT, firewall of andere zaken ?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 16:33 ]

Verwijderd

Je zou het eens met de Bridge optie kunnen proberen.

Maar waarom verander je het subnetmask niet naar 255.255.255.0? Ik lees nergens dat je die adressen allemaal nodig hebt en als jij een professionele omgeving hebt ben je als het goed is niet bezig met dit soort dingen (router als AP, alternatieve firmware etc).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:38:
Je zou het eens met de Bridge optie kunnen proberen.

Maar waarom verander je het subnetmask niet naar 255.255.255.0? Ik lees nergens dat je die adressen allemaal nodig hebt en als jij een professionele omgeving hebt ben je als het goed is niet bezig met dit soort dingen (router als AP, alternatieve firmware etc).
Ik heb gekeken of die firmware misschien wel de optie had om handmatig een subnet mask in te geven.
Niet dus.

En in deze omgeving is het geen optie om de IP ranges te veranderen.
Ik moet dus doen met 255.255.248.0

Verwijderd

Bridge optie proberen dan, dus.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip, bedankt
Maar dat was de vraag dus hier heb ik niet veel aan.

Met google kan ik alleen "wireless bridge" vinden
Maar een bridge tussen WAN en LAN staat er niet tussen denk ik

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 21:55
Heb zelf ook een WRT54G misschien een tip om DD-WRT Firmware op je WRT te zetten. Deze maakt het ook mogelijk het subnetmask aan te passen + dat je ook aan DHCP Forwarding kan doen.

http://specs.tweak.to/12729

Pagina: 1