Toon posts:

Internetconnectie subnet vs firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Schema van ons netwerk vind je op www.celis.be/netwerk.pdf

zoals je hierop ziet is de firewall zowel langs lan - als wan kant op de switch bevestigd.
Dit omdat de router van belgacom zowel lan als wan is en ook op de switch hangt.

Om in het subnet te kunnen remote desktoppen vanop subsite, dhcp enz moet ik op de firewall een route bepalen die leidt naar de router van belgacom. (hoofdsite )

Wanneer ik deze instel crasht de firewall ( oneindige lussen ??? )

vroeger kon ik gewoon de adsl op de wan van mijn firewall steken, maar nu gaat eenzelfde router zowel voor de internetconnectie als de interne netwerkverbinding zorgen.

Verwijderd

Lijkt het je niet handig dan even duidelijk aan te geven welke route je aanmaakt :?

Verwijderd

Waarom heb je die firewall aan een switch hangen? Is het niet handig om de firewall juist tussen de switch en de belgacom router te hangen? Dan moet al het verkeer langs je firewall, en dan heeft het dus ook pas zin....

Verder snap ik niet precies wat voor route je nou wil aanmaken en wat je nou geprobeerd heb.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dan block ik teveel. Want langs de belgacom router komt er ook verkeer vanaf betrouwbare (subnetwerk) toestellen.

Heb dit net met een expert bestudeerd, volgens hem gaat dat type router plat als er lussen komen, en deze komen er in deze opstelling.

We gaan de firewall opdoeken en een niveau hoger plaatsen. (bij provider dus).
Alleen de vpn is er aan voor de moeite.

JSS:

Route verwijst vanaf de firewall naar de belgacom router.