Toon posts:

Camera in scooter

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mede-forummers,

Ik kwam gister op het idee om een camera in mijn scooter te bouwen. Nou had ik toevallig nog een JB1 digitaal cameratje liggen-->http://www.the-gadgeteer.com/review/jb1_007_james_bond_stealth_digital_camera_review

Daar zit dus een geheugen van 8 mb in, voor 30 seconden video. Dit is niet uitbreidbaar, dus kwam ik op het idee om een harde schijf van mijn oude pc er op sluiten. Gewoon openmaken en harde schijf verbinden met datgene waar normaal dat geheugenmoduletje zit.
Iemand ideeën? Of is dit helemaal niet mogelijk?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49
nee lijkt me niet. Ten eerste zal je hd snel kapot gaan door alle trillingen. @e je moet voeding hebben voor je hd. Je moet een soort prog hebben voor je hd dat het opneemt. Dus lijkt me erg sterk...

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Waarschijnlijk is het interne geheugen van je camera flashgeheugen, je kunt dat dus niet zomaar vervangen door een harde schijf omdat die een heel andere interface heeft. Daarbij kan je de harde schijf waarschijnlijk niet van voldoende voeding voorzien (of je moet iets slims bedenken met de accu van je scooter).

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het kan wel, maar het is best wel heel moeilijk. Omdat er waarschijnlijk geen IDE interface in die camera zit zul je zelf de juiste PIC (chip) er tussen moeten plaatsen, uitzoeken welke draadjes je verbinden, en dan ook nog eens een convertor hebben die de juiste hoeveelheid spanning voor de harde schijf kan leveren, harde schijven kunnen trouwens ook niet zo goed tegen schokken...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-03 15:24
hmmmmm zodirect aan elkaar koppelen zal denk ik niet werken.

misschien dat je wat kunt bereiken als je er een microcontroller tussen gaat plaatsen, hoewel ik bang ben dat dat erug moeilijk gaat worden.

probleemzit hem in het feit dat de software in de camera voor dat speciale chipje is geschreven, en niet erop is gemaakt om ook grotere of andere typen geheugens te ondersteunen.

[ Voor 0% gewijzigd door nsa1984 op 23-11-2005 13:53 . Reden: spuit elf ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Dat lijkt me een kansloze missie. Je HD moet namelijk aangestuurd worden, wat die camera vast niet kan.

Tevens zoals in een eerdere reply, je HD zal niet veel ritjes overleven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, bedankt. Zo makkelijk is het dus nog niet. Dus het is wel mogelijk om er zo'n geheugenkaartje van bijvoorbeeld 1 gb op aan te sluiten?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:54:
Hmmm, bedankt. Zo makkelijk is het dus nog niet. Dus het is wel mogelijk om er zo'n geheugenkaartje van bijvoorbeeld 1 gb op aan te sluiten?
hangt van de aansluiting af van je cam. En die kan waarschijnlijk niet de cam aansturen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die 8 mb wat er in zit, dat is toch ook flashgeheugen. Dan moet dat toch lukken met zo'n Compact Flash kaartje?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ga er maar niet van uit. Een geheugen controller is namelijk wat anders dan een hardeschijf controller. Dat begint al bij de interface (manier van aansluiten). Wat het helemaal moeilijk maakt is het feit dat het om geïntegreerd geheugen gaat.
Spuit11 ;)

Desalniettemin mag het in OM verder; op het resultaat na, heeft dit namelijk niets met gadgets te maken...

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-11-2005 14:00 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:57:
Maar die 8 mb wat er in zit, dat is toch ook flashgeheugen. Dan moet dat toch lukken met zo'n Compact Flash kaartje?
Als het een echt CF kaartje is dan moet het te doen zijn, misschien kun je wat pics e.d. posten ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die link die hij geeft in de TS zie je wat foto's van het toestel, het lijkt erop dat dit ingebakken geheugen is (echt een klein toestel). Ik denk dus een no-go oplossing voor dit toestel, wil je echt een cam erop hebben kan je alsnog kijken voor een (goedkope) trustcamera welke SM-kaartjes ondersteund. (de FX510 bijvoorbeeld).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1