[mobo]Clear cmos

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
Ik zit hier met een computer waarvan een wachtwoord in de bios zit. Het gaat om een dell optiplex gx115. Hierbij zit geen clear cmos jumper. Helaas heeft de batterij ook geen effect tot het leegmaken van de bios cq wachtwoord weghalen.

Jullie nog iedeen?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:27

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe lang heb je de batterij eruit gehaald? Heb je de stroom wel volledig eraf gehaald?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Frontysco
timow schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:37:
Hoe lang heb je de batterij eruit gehaald? Heb je de stroom wel volledig eraf gehaald?
Stroom er volledig af ja en batterij cq een uur. Normaal gesproken moet dat genoeg zijn, maar zou het langer eruit halen helpen?

• Frontysco
\
Zou best kunnen helpen alleen me engels is niet zo geweldig. 2 zinnen snap ik wel maar zo'n heel verhaal niet. Toch bedankt

Verwijderd

Frontysco schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:42:
[...]
\
Zou best kunnen helpen alleen me engels is niet zo geweldig. 2 zinnen snap ik wel maar zo'n heel verhaal niet. Toch bedankt
is je engels hier goed genoeg voor ?

1. Restart the computer.
2. At the first text on the screen, or the Dell logo, press the <F2> key every three seconds until the message Entering Setup appears.
The System Setup screen appears.
3. Press the <Caps Lock>, <Scroll Lock>, and <Num Lock> keys to light up all three lights on the keyboard.
4. Press the <Alt> + <E> keys simultaneously.
The system emits a beep tone to indicate that NVRAM has been cleared.
5. Press the <Esc> key and then press the <Enter> key to save the changes and reboot the computer.
6. Proceed with the installation or troubleshooting that you were attempting.

ik denk dat dit nl zou moeten werken..

• Frontysco
Helaas werkt dit niet. verschillende dingen geprobeert met die opties van jouw maar geen bleebje oid.
Jammer maar toch nog bedankt

Verwijderd

nog een suggestie (ik weet niet of je dit al had geprobeerd)

- bios batterij eruit
- EN stekker uit het stopcontact

dan stekker dr weer in, booten zonder batterij..
daarna batterij dr weer in, en dit zou evt moeten kunnen helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je ook kunt doen. Batterij eruit, stekker eruit, schroevendraaier pakken en de pinnetjes van je batterijhouder kortsluiten en vervolgens powerknop even ingedrukt houden. Op die manier heb ik alle CMOSen tot nu toe kunnen resetten.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 14:18
Of eventueel een tooltje gebruiken als BIOS Cracker te vinden op hiren's bootcd (is dit een legale cd? indien niet, mijn excuses, dan mag deze post verwijderd of aangepast worden.
Modbreak:Als je het niet zeker weet VRAAG HET EERST. Mocht dat ding illegaal blijken, dan ben je ook met een nietszeggende disclaimer als deze volledig verantwoordelijk voor wat je post, met alle gevolgen van dien :o

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 23-11-2005 17:32 ]

BOE

• Frontysco
Ben het nu aan het proberen.
Edit: Passw is er nog steeds niet uit. :(
Terw_Dan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:02:
Wat je ook kunt doen. Batterij eruit, stekker eruit, schroevendraaier pakken en de pinnetjes van je batterijhouder kortsluiten en vervolgens powerknop even ingedrukt houden. Op die manier heb ik alle CMOSen tot nu toe kunnen resetten.

• Frontysco
-Edit- pc is nu gecleard alleen w8wrd blijft erin staan. echt niemand die dit weet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frontysco schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:22:
-Edit- pc is nu gecleard alleen w8wrd blijft erin staan. echt niemand die dit weet?
Wat let je om Dell te bellen?

Oslik blyat! Oslik!

• Frontysco
dion_b schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:58:
[...]

Wat let je om Dell te bellen?
omdat ik altijd een scheithekel heb om te bellen (ik stotter nl)
vandaar;)

Verwijderd

Dit moet werken hoor. Zoniet dan speciaal voor jou in het NL :

1. Herstart de computer
2. Bij het begin scherm, of de dell logo, druk je op de F2 toets om de 3 seconde tot je de melding krijgt "Entering Setup".
3. Druk op de "Caps-Lock", "Scroll-Lock" en de "Num-Lock" zodat alle 3 de lampjes aan staan op je toesenbord.
4. Druk tegelijk op de "Alt" en de "E" toets. Als het goed is hoor je een bliep. Nu is de NVRAM ge-reset.
5. Druk op de "Escape" toest envervolgens op de "Enter" toets. Machine zal nu opnieuw opstarten.

Succes

• Frontysco
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:42:
Dit moet werken hoor. Zoniet dan speciaal voor jou in het NL :

1. Herstart de computer
2. Bij het begin scherm, of de dell logo, druk je op de F2 toets om de 3 seconde tot je de melding krijgt "Entering Setup".
3. Druk op de "Caps-Lock", "Scroll-Lock" en de "Num-Lock" zodat alle 3 de lampjes aan staan op je toesenbord.
4. Druk tegelijk op de "Alt" en de "E" toets. Als het goed is hoor je een bliep. Nu is de NVRAM ge-reset.
5. Druk op de "Escape" toest envervolgens op de "Enter" toets. Machine zal nu opnieuw opstarten.

Succes
Die uitleg van die kerle in het engels wat jij nu dus ook verteld werkte niet. Krijg geen bliebje.
Maar toch allemaal bedankt voor de reply's en sluit dit topic maar ;)
Pagina: 1