PowerBook G4 spoof MAC?*

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Is het mogelijk om op een PowerBook G5 het MAC addres van het Airport kaartje te veranderen?
Ik heb de powerbook niet bij de hand (hij is niet van mij) en wil dit toch wel graag weten..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat is mogelijk. Overigens, hoe kom je aan een PowerBook G5? Volgens mij bestaan die niet :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even zoeken op Google kan geen kwaad lijkt mij: http://www.macosxhints.co...p?story=20031102075234315
For anyone who has not noticed it ... you are now able to change the system's Ethernet card MAC adress without any third party software. Just do a:
% sudo ifconfig en0 ether aa:bb:cc:dd:ee:ff
where en0 is the network interface (numbered from en0, en1, en2 ...) and aa:bb:cc:dd:ee:ff is the desired MAC address in hex notation.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Oops, typo G4 natuurlijk... was dat maar zo.
Ok, ik had gegoogled maar hij pakte de term mac telkens als bedrijf/merknaam... had wsl dan even door moeten zoeken. Had 't eigenlijk zelf kunnen bedenken, ifconfig... stom.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Haha! Man, ik werk al bijna acht jaar met UNIX en nooit had ik er bij stil gestaan dat je met "ifconfig" je MAC adres aan zou kunnen passen! |:(

Live and learn, zullen we maar zeggen :Z

Liege, liege, liegebeest!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

cailin_coilleach schreef op donderdag 24 november 2005 @ 07:46:
Haha! Man, ik werk al bijna acht jaar met UNIX en nooit had ik er bij stil gestaan dat je met "ifconfig" je MAC adres aan zou kunnen passen! |:(

Live and learn, zullen we maar zeggen :Z
Nu je het toch zo post... hoe smaakte die leren hoed eigenlijk?

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Das wel mooi dat dat zo handig kan. Ook mooi is een mooie release van KisMAC (r75) die het eindelijk mogelijk maakt je Airport Extreme! in passive mode te laten lopen (eerst enkel mogelijk met normale Airport kaartjes (of andere extra rand app.)). En passive mode roeleert i.c.m. spoofen > Alstublieft!

[ Voor 89% gewijzigd door BaT op 25-11-2005 04:21 ]

Product Owner - Connec2

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:45:
Das wel mooi dat dat zo handig kan. Ook mooi is een mooie release van KisMAC (r75) die het eindelijk mogelijk maakt je Airport Extreme! in passive mode te laten lopen (eerst enkel mogelijk met normale Airport kaartjes (of andere extra rand app.)). En passive mode roeleert i.c.m. spoofen > Alstublieft!
Dat is interessant nieuws, maar wat is de functie van al die b- en i-tags? :?

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:19:
Dat is interessant nieuws, maar wat is de functie van al die b- en i-tags? :?
DAT is vet gangsta

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

LOL, dat valt wel mee, het enige wat underlined is; is ook meteen een directe link naar de download. De rest wat bold is; is dat het gewoon lekker opvalt; en wat blijkbaar werkt. Tevens gebruik ik die tags normaliter nooit; en aan het tijdstip te zien waarop ik postte; wijzigde vooral; verveelde ik me.

Ontopic:

Tevens werkt de reeds gegeven oplossing alleen voor de vaste netwerk aansluiting (via UTP) op je powerbook. Het MAC address voor je Airport Extreme! veranderen kan hier mee niet; als je zoekt bij Wikipedia naar MAC address staat er een link naar een site die hier mee bezig is (het veranderen van je MAC address op Airport Extreme! kaartjes welterstaan).

Klik hier voor het artikel van Wikipedia (onderdeel 3.4 : Mac OS X).
Klik hier voor de site waar men bezig is met het MAC-spoofen voor Airport Extreme! kaartjes.
Klik hier voor KisMAC r75 die het mogelijk maakt je Airport Extreme! kaartje in passive mode te laten lopen (voor zover dat nog niet duidelijk was).

[ Voor 62% gewijzigd door BaT op 28-11-2005 21:30 ]

Product Owner - Connec2

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Nu je het toch zo post... hoe smaakte die leren hoed eigenlijk?
Had je die toendertijd niet in het desbetreffende topic voorbij zien komen? Ik had nog wel een actiefoto gemaakt :9

Liege, liege, liegebeest!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Over KisMAC R75: op mijn iBook g4 800 mhz met Tiger 10.4.3 werkt het helaas niet. Ik kan de driver niet laden en daarna is mijn wireless dood. Alleen rebooten helpt dan. Maar dat is zwaar offtopic.
Pagina: 1