Hallo,
Ik heb met heel veel geluk een "kapot" Evo W6000 werkstation weten te bemachtigen, waarin eigenlijk alleen de SCSI schijf en videokaart kapot waren. De harde schijf was simpel te vervangen, maar deze videokaart zou ik toch graag gemaakt willen zien. Het is niet bepaald een huis, thuis en keuken-kaart om het zo maar even te stellen
De kaart doet het nog gewoon, alleen na een tijdje komen er opeens strepen op het scherm en zit het beeld eigenlijk vast, terwijl windows in de achtergrond wel doorloopt. Na wat zoeken blijkt de ventilator op de cooler helemaal niet te draaien en wordt de kaart bloedheet, ik ga er dus van uit (en hoop) dat oververhitting het enigste probleem is. Ik ben dus op zoek gegaan naar koelers, en heb onder andere HP (de leverancier van de PC), NVidia (die weigeren te helpen / kunnen niet helpen (vul zelf maar in) omdat hun zelf niet produceren maar de technologie uitbesteden, en ik kan verder ook niet achterhalen welk bedrijf dit dan precies was) en Alternate (een onderdelenwarenhuis) gebeld, maar deze konden mij beiden niet verder helpen. De medewerker van Alternate raadde mij aan om het op tweakers te proberen, en dat leek mij geen slecht idee.
Dus bij deze: Heeft iemand ooit een cooler voor een Quadro4 750 XGL (of ergens in die richting) vervangen en/of kan mij vertellen waar ik een geschikte cooler vandaan kan halen?
Al vast heel erg bedankt.
Ik heb met heel veel geluk een "kapot" Evo W6000 werkstation weten te bemachtigen, waarin eigenlijk alleen de SCSI schijf en videokaart kapot waren. De harde schijf was simpel te vervangen, maar deze videokaart zou ik toch graag gemaakt willen zien. Het is niet bepaald een huis, thuis en keuken-kaart om het zo maar even te stellen
Dus bij deze: Heeft iemand ooit een cooler voor een Quadro4 750 XGL (of ergens in die richting) vervangen en/of kan mij vertellen waar ik een geschikte cooler vandaan kan halen?
Al vast heel erg bedankt.