Toon posts:

Quadro4 750 XGL cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb met heel veel geluk een "kapot" Evo W6000 werkstation weten te bemachtigen, waarin eigenlijk alleen de SCSI schijf en videokaart kapot waren. De harde schijf was simpel te vervangen, maar deze videokaart zou ik toch graag gemaakt willen zien. Het is niet bepaald een huis, thuis en keuken-kaart om het zo maar even te stellen :) De kaart doet het nog gewoon, alleen na een tijdje komen er opeens strepen op het scherm en zit het beeld eigenlijk vast, terwijl windows in de achtergrond wel doorloopt. Na wat zoeken blijkt de ventilator op de cooler helemaal niet te draaien en wordt de kaart bloedheet, ik ga er dus van uit (en hoop) dat oververhitting het enigste probleem is. Ik ben dus op zoek gegaan naar koelers, en heb onder andere HP (de leverancier van de PC), NVidia (die weigeren te helpen / kunnen niet helpen (vul zelf maar in) omdat hun zelf niet produceren maar de technologie uitbesteden, en ik kan verder ook niet achterhalen welk bedrijf dit dan precies was) en Alternate (een onderdelenwarenhuis) gebeld, maar deze konden mij beiden niet verder helpen. De medewerker van Alternate raadde mij aan om het op tweakers te proberen, en dat leek mij geen slecht idee.

Dus bij deze: Heeft iemand ooit een cooler voor een Quadro4 750 XGL (of ergens in die richting) vervangen en/of kan mij vertellen waar ik een geschikte cooler vandaan kan halen?

Al vast heel erg bedankt.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48

Griffin

Is mythical

je kan een homemade cooler etc erop zetten.

op de heatsink een 80x80 fan op 5 volt laten draaien, wordt de kaart te warm op 7v, en anders op 12v

Verwijderd

Topicstarter
Griffin,

Bedankt voor de reactie. Ik ben (nog) niet echt thuis in tweaken en modden, dus ik vrees dat ik nog wat meer vragen heb.

Met een 80x80 fan bedoel je zo'n 80x80 casefan? Of zijn er nog andere, speciale 80x80 fans voor videokaarten?

Hoe krijg ik zo'n grote niet-standaard fan op deze heatsink / kaart zonder een van beide te beschadigen? (solderen, hameren, gaten boren, lassen? :))

Hoe is de stroomtoevoer voor zulke fans geregeld? Gewoon vanuit de BIOS?

Heb jij hier ervaringen mee, of ken jij mensen die dit succesvol gedaan hebben? Of is dit onder het motto van: "Als niets anders werkt kun je dit ook proberen.".

Bedankt :)

• Griffin

Griffin

Is mythical

zelf heb ik hier geen ervaring mee,
dus je kan het plaatsen onder "Als niets anders werkt kun je dit ook proberen.".

met een 80x80 fan bedoel ik een normale casefan ja.
soms kan je deze vast schroeven op je heatsink, maar je kan ook zelf een constructie maken.

Het voltage regel je met kabels te prutsen dacht ik.??
rood,zwart en geel hebben een bepaalde waarde en dit kan je combineren, weet echt niet de waardes zo uit mn hoofd, maar er zijn er zat die deze wel weten :P

Maar het makkelijkste is een originele cooler te vinden ergens ? :P
Of een replacement, maar ik weet niet of die er zijn voor de wat oudere kaartjes? (zalman oid)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

elke zalman vga koeler kan er op(de hp-80d en de vf500)

http://specs.tweak.to/16495

• Griffin

Griffin

Is mythical

HeefStan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:11:
elke zalman vga koeler kan er op(de hp-80d en de vf500)
dank,
dan zou ik persoonlijk voor zo een gaan, zij zijn niet extreem duur (relatief per persoon) en de hp-80d is dacht ik passief gekoelt. als het nou te warm word kan je altijd de zalman fan erbij bestellen ( of andere fan) en die erbij plaatsen zodat de koeling wat beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de antwoorden, ik zal binnenkort eens op zoek gaan naar zo'n Zalman cooler. Nog een vraagje HeefStan: Ik kan bijna niets vinden over een Zalman VF500, maar wel veel over een Zalman VF700. Typfoutje, of een ouder model waar bijna niets over geschreven is?

Verwijderd

ik denk een typfoutje, die VF700 is de recente videokaart koeler van zalman en koelt erg goed en is ook nog eens stil. Lijkt me een goede oplossing voor je kaart.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
http://www.alternate.nl/h...e+kaarten&Level2=Koelers&

Eén van de koelers geschikt voor nVidia chipsets will do. :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
of nog beter, als je zelf niet zo handig bent,

neem die kaart mee naar een pc winkel die van die koelers in de rekken heeft, en vraag als ze er 1 voor je kunnen monteren :)

404 Signature not found

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Ja foutje, twas de vf700 ;) dit is toch een videokaart met de geforce 4 layout?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Layout weet ik niet, is wel gebasseerd op de chipset van een GF4 Ti4600 (als ik het me goed herinner). Een cooler monteren lukt me trouwens nog wel, zolang ik maar niet de hele kaart hoef op te bouwen ;)

In ieder geval bedankt voor de info, ik ga morgen maar eens een VF700 bestellen :7

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:11:
Layout weet ik niet, is wel gebasseerd op de chipset van een GF4 Ti4600 (als ik het me goed herinner). Een cooler monteren lukt me trouwens nog wel, zolang ik maar niet de hele kaart hoef op te bouwen ;)

In ieder geval bedankt voor de info, ik ga morgen maar eens een VF700 bestellen :7
laat even weten of het gelukt is :D
Pagina: 1