Binnen onze organisatie kampen wij met de volgende problemen:
Applicaties die we starten vanuit de NAL starten erg traag op.
Het gaat hier voornamelijk om applicaties die worden gestart vanaf het netwerk of applicaties die gebruik maken van Explorer (denk aan Internet Explorer, Word, Excel, de verkenner uiteraard etc etc).
Na enige tijd verschijnt de volgende foutmelding:
" Server is bezet, Deze actie kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezig is. Klik op activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen".
Klik ik op activeren dan gebeurd er niks.
Systeem is daarna ontzettend traag en ga ik kijken bij de CPU-belasting dan staat deze onder de 5%.
Herstart van systeem en start ik dan Word, IE of verkenner lokaal (dus niet vanuit de NAL) dan draait ie als een speer.
Omschrijving netwerkomgeving:
- Netware 5.1 SP7
- Zenworks 6.5
- Windows 2000 (up to date)
- Novell Client 4.91
- ZFD-Agent 6.5 SP2
Iemand dit probleem ooit tegengekomen ???
Ideeën/suggesties zijn welkom !!!
Applicaties die we starten vanuit de NAL starten erg traag op.
Het gaat hier voornamelijk om applicaties die worden gestart vanaf het netwerk of applicaties die gebruik maken van Explorer (denk aan Internet Explorer, Word, Excel, de verkenner uiteraard etc etc).
Na enige tijd verschijnt de volgende foutmelding:
" Server is bezet, Deze actie kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezig is. Klik op activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen".
Klik ik op activeren dan gebeurd er niks.
Systeem is daarna ontzettend traag en ga ik kijken bij de CPU-belasting dan staat deze onder de 5%.
Herstart van systeem en start ik dan Word, IE of verkenner lokaal (dus niet vanuit de NAL) dan draait ie als een speer.
Omschrijving netwerkomgeving:
- Netware 5.1 SP7
- Zenworks 6.5
- Windows 2000 (up to date)
- Novell Client 4.91
- ZFD-Agent 6.5 SP2
Iemand dit probleem ooit tegengekomen ???
Ideeën/suggesties zijn welkom !!!