ik heb nu een factuurtje gemaakt waarin ik uit een andere werkmap de gegevens van de debiteuren selecteer. Nu wil ik die debiteuren lijst op meerdere computers gebruiken. Kan ik ipv te linken naar een andere werkmap ook linken naar 1 extern excel bestand met de debiteurengegevens? Zodat alle wijzigingen ook bij elke excel werkstation hetzelfde zijn?
Ja hoor.
Zorg dat zowel het centrale bestand geopend is als je factuurformat.
Maar in die factuurformat je formules en selecteer daarin bijvoorbeeld de debiteurlijst.
Je zou een verwijzing moeten krijgen die ongeveer lijkt op '[C:\lokatie\centraalbestand.xls]Sheet1!A1:B100' of zo.
Let erop dat excel niet heel goed is met grote groepen mensen die tegelijk hetzelfde bestand gebruiken.
Denk dan aan meer database achtige oplossingen (evt. gecombineerd met excel als front-end)
Zorg dat zowel het centrale bestand geopend is als je factuurformat.
Maar in die factuurformat je formules en selecteer daarin bijvoorbeeld de debiteurlijst.
Je zou een verwijzing moeten krijgen die ongeveer lijkt op '[C:\lokatie\centraalbestand.xls]Sheet1!A1:B100' of zo.
Let erop dat excel niet heel goed is met grote groepen mensen die tegelijk hetzelfde bestand gebruiken.
Denk dan aan meer database achtige oplossingen (evt. gecombineerd met excel als front-end)
ik ben hier nu een tijdje mee bezig maar het lukt me niet:
atm heb ik het dus in 1 werkmap staan, dus 1 faktuur en debiteuren blad
debiteuren selecteren uit debiteuren werkmap gaat nu zo, met zon dropdown:

die haalt dus uit debiteuren werkmap de adresgegevens etc. en plaatst die in de adresgegevens

om overschrijven van de originele factuur te vermijden heb ik die op alleen lezen staan, helaas is daardoor het debiteuren bestand ook niet te wijzigen/updaten.
Nu wil ik die dus uit een extern excel bestandje selecteren, maar ik kom niet op de goede functie. Kan iemand me helpen?
atm heb ik het dus in 1 werkmap staan, dus 1 faktuur en debiteuren blad
debiteuren selecteren uit debiteuren werkmap gaat nu zo, met zon dropdown:

die haalt dus uit debiteuren werkmap de adresgegevens etc. en plaatst die in de adresgegevens

om overschrijven van de originele factuur te vermijden heb ik die op alleen lezen staan, helaas is daardoor het debiteuren bestand ook niet te wijzigen/updaten.
Nu wil ik die dus uit een extern excel bestandje selecteren, maar ik kom niet op de goede functie. Kan iemand me helpen?
iemand die me op weg kan helpen?
iets idtv '[C:\lokatie\centraalbestand.xls]Sheet1!A1:B100' krijg ik nit werkend
iets idtv '[C:\lokatie\centraalbestand.xls]Sheet1!A1:B100' krijg ik nit werkend
Verwijderd
Wat gebeurt er als je beide bestanden opent en dan handmatig (dmv broncellen selecteren knopje) de juiste cellen in het andere bestand selecteerd?
Pagina: 1