Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een LCD of een plasma TV.
vroeger hoorde ik altijd dat plasma tv's snel inbranden, maar zover ik op internet heb kunnen vinden is de beeld kwaliteit van plasma juist beter en gaan de plasma displays met gemak tien-duizenden uren mee. Graag zou ik willen weten wat nou echt belangrijk is bij de aanschaf van een LCD of plasma TV. Ik bedoel ik lees bijvoorbeeld vanalles.
Ik had bijvoorbeeld deze tv gezien: LG 42-PX3 RV Plasma tv bij Projectieland
(http://www.projectieland....V-Plasma-tv-pr-16405.html)
En waar ik dan op let is dat hij lekker groot is
, dat hij HDTV compatible is en dat hij 60000 branduren heeft.
Maar wat ik me dan weer afvraag is of een resolutie van 852x480x3 (RGB) = 1.4M pixels wel genoeg is. en de helderheid is 1500 cd/m, en de contrastverhouding is 10.000:1. Is dat allemaal wel genoeg ? Dat zegt me namelijk niet veel.
Bij sommige TV's staat een resolutie van: 1366 x 768, maar daar staat dan weer niet "x3 (RGB)" bij...
terwijl als ik 1366x768 bereken komt daar maar 1049088 = 1M pixels uit..., wat is dan beter?
En misschien heeft 1 van jullie de LG 42-PX3 wel...? Wat vinden jullie ervan?
vroeger hoorde ik altijd dat plasma tv's snel inbranden, maar zover ik op internet heb kunnen vinden is de beeld kwaliteit van plasma juist beter en gaan de plasma displays met gemak tien-duizenden uren mee. Graag zou ik willen weten wat nou echt belangrijk is bij de aanschaf van een LCD of plasma TV. Ik bedoel ik lees bijvoorbeeld vanalles.
Ik had bijvoorbeeld deze tv gezien: LG 42-PX3 RV Plasma tv bij Projectieland
(http://www.projectieland....V-Plasma-tv-pr-16405.html)
En waar ik dan op let is dat hij lekker groot is
Maar wat ik me dan weer afvraag is of een resolutie van 852x480x3 (RGB) = 1.4M pixels wel genoeg is. en de helderheid is 1500 cd/m, en de contrastverhouding is 10.000:1. Is dat allemaal wel genoeg ? Dat zegt me namelijk niet veel.
Bij sommige TV's staat een resolutie van: 1366 x 768, maar daar staat dan weer niet "x3 (RGB)" bij...
En misschien heeft 1 van jullie de LG 42-PX3 wel...? Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 12:14 ]