gisteren heb ik 4 uur verspeeld aan volgende fout:
moest zijn:
de Tomcat server wou de jspf niet compilen binnen de pagina. de EL werd dus letterlijk getoond.
wanneer ik dit (na 4u zoeken) in een JSP bestand stopte en die include werkte alles meteen perfect.
Ik heb dit gevonden na wat googlen:
- Ik kwam nergens een jsp:include opdracht tegen waar ze een jspf gebruikten (enkel jsp of html)
- wanneer wel een jspf geinclude werd, gebruikten ze de <%@include> tags.
ergens werd in een mini-note gezegd dat men geen jsp:include mocht gebruiken voor jspf's maar verder heb'k hierover niets gevonden.
Het rare is dat de docent een oplossing heeft met jspf's die wel werkt. (exact dezelfde code zeiden ze me.)
mijn vraag:
mag men jspf includen met jsp:include of heb ik ergens anders een kleine stomme fout die de beol om zeep helpt ?
code:
1
2
3
4
5
6
| <!-- blaat.jsp(f) -->
<ul>
<c:forEach var="act" items="${acts}">
<li>${act.titel}</li>
</c:forEach/>
</ul> |
code:
1
2
| <%@isElIgnored="false"/> <jsp:include page="blaat.jspf"/> |
moest zijn:
code:
1
2
3
| <%@isElIgnored="false"/> <jsp:include page="blaat.jsp"/> |
de Tomcat server wou de jspf niet compilen binnen de pagina. de EL werd dus letterlijk getoond.
wanneer ik dit (na 4u zoeken) in een JSP bestand stopte en die include werkte alles meteen perfect.
Ik heb dit gevonden na wat googlen:
- Ik kwam nergens een jsp:include opdracht tegen waar ze een jspf gebruikten (enkel jsp of html)
- wanneer wel een jspf geinclude werd, gebruikten ze de <%@include> tags.
ergens werd in een mini-note gezegd dat men geen jsp:include mocht gebruiken voor jspf's maar verder heb'k hierover niets gevonden.
Het rare is dat de docent een oplossing heeft met jspf's die wel werkt. (exact dezelfde code zeiden ze me.)
mijn vraag:
mag men jspf includen met jsp:include of heb ik ergens anders een kleine stomme fout die de beol om zeep helpt ?
ASSUME makes an ASS out of U and ME