Verbruik voeding

Pagina: 1
Acties:

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Het is echt een enorme nob vraag, ik weet het, maar!

Ik heb een 450 watt Coolermaster 'real power' voeding...

Gebruikt ie dan ook constant 450 watt of verbruikt ie maar wat ie nodig heeft tot 450 watt

Verwijderd

Alleen als het nodig is.

Ligt aan de componenten hoeveel power die vragen. De voeding levert dit vermogen.

Nier meer en niet minder

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 06:46
hij verbruikt wat die nodig heeft
dus stel je setup verbruikt 210 watt
dan gebruikt de voeding 210 watt
edit:
sneller leren typen :z

[ Voor 16% gewijzigd door Wouzziej op 23-11-2005 11:38 ]

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens mij is dat het vermogen dat hij levert en niet wat hij opneemt. Waarschijnlijk is het max opgenomen vermogen in de buurt van de 600 W.

Zoals al gezegd: hij neemt meer als je meer nodig hebt. Vergeet niet dat hij ook rond de 20 Watt verbruikt als je PC uit staat. Het beste kan je de stekker uit het stopcontact halen als je je PC niet gebruikt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je pc 300 W nodig heeft, en hij is op 300W Output iets van 85% efficient dan ...dan gebruikt hij rond de 40 watt meer dan de output naar de pc. Helaas is geen enkele voeding 100% efficient maar goede voedingen doen rond de 80% tot 90%.

Natuurlijk Toko Yoko voedingen zoals van sweex en q-tec zijn veel slecter met hun effiency, in een test van de 650W Q-tec hadden ze gemeten dat voor 400Watt output hij 900Watt input gebruikte.... geen aanrader dus die Q-tec.

Die real power-tjes zijn aardig efficient dus wees maar niet bang, je verliest niet teveel. Let op de benodige wattage is gewoon een som van alle onderdelen van je systeem, als je systeem maar 300W nodig heeft zal hij dat intern ook maar vragen.

There is no place like ::1

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Thx, ja me huisbaas zat te zeiken dat we zoveel verbruiken :P

Gelukkig heeft de Coolermaster een metertje dus kan ik het precies zien wat ik verbruik :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:47

Barrycade

Through the...

Mijn pc met 480 Watt Tagan gebrukt tijdens het gamen 200 watt. Inclusief monitor (TFT), router etc.
In "uit stand" gebruikt het ongeveer 3-4 watt. Maar dan heb ik alles met een travo uitstaan via een stekkerblok (behalve mijn pc). Met alle travo's aan (moden/router/TFT in uitstand) ligt het op 20 watt.

Gemeten met een Energycheck van de Conrad.

Als je huisbaas zeurt over het energiegebruik zal het niet aan de pc liggen denk ik zo. Verwarm je bij met elektrische kachels ofzo?
Pagina: 1