Zeer vreemd probleem HDD nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
BEste mede tweakers,

Zaterdag heb ik voor een kennis van mij een pc gebouwd ( budget ) Ik heb een processor, geheugen en een kast besteld want de rest had ze nog allemaal.

Ff gauw de specs:

Kast: Qtec 350 W ( ongelooflijke BAGGERzooi!!!!)
Abit mobo
cpu: Intel Celeron 325
h"d: Maxtor 80 GB s-ata
hynix geheugen 256 MB
32 mb videokaartje

Nou komt hier het probleem: Ik heb de PC op de ene kamer geinstalleerd en opgebouwd. S-ata herkenning werkte PERFECT, ik verhuis de kast naar een andere kamer waar hij zou komen staan -> Harde schijf boot niet ( Bios herkent hem wel, en hij spint op)

Dus ik denk kut hd naar de *****:( ik weer naar de andere kamer... en BAM hij doet het gewoon perfect:S even hd getest en deze was zonder fouten en SMART gaf ook aan dat er niks mis was.

Ikke weer erug naar de andere kamer... weer dezelfde shit 8)7 en dus weer terug waar hij het wel doet

Wat kan er hier in hemels naam aan de hand zijn?? ik heb al andere voedings kabels getest en voor de rest kan er weinig aan de hand zijn... Het meest onlogische wat ik kan bedenken (omdat logisch denken niet werkt) is dat de verlengsnoer iets van een andere wattage oid heeft??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen TNX alvast

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is de pc wel geaard waar ie problemen geeft ?

Dat is eigenlijk het enige wat ik me kan bedenken.

Verwijderd

Even met de multimeter langs de stopcontacten; het lijkt me erg sterk dat je dergelijke spanningsverschillen in één huis hebt (ook al zijn het verschillende groepen).

Check ook gelijk of de aarding in orde is (vergelijk beide locaties); ben je daar niet zeker van, trek dat even een draadje vanaf één van de aarpolen van je stekkerdoos / wandcontactdoos naar de centrale verwarming oid.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Vuile stroom? Tijd terug nog een heel artikel gelezen over werken met een goede overspanningsbeveiliger. Je hebt van die dingen die heel uitgebreid (en duur vaak) zijn. Die kerel had steevast een instabiel systeem tenzij hij dat ding ertussen zette. Dan wastie zo stabiel als een rots.
Zijn beide stopcontacten geaard?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:06:
Even met de multimeter langs de stopcontacten; het lijkt me erg sterk dat je dergelijke spanningsverschillen in één huis hebt (ook al zijn het verschillende groepen).

Check ook gelijk of de aarding in orde is (vergelijk beide locaties); ben je daar niet zeker van, trek dat even een draadje vanaf één van de aarpolen van je stekkerdoos / wandcontactdoos naar de centrale verwarming oid.
Niet doen dus: http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ThatsHollywood
  • Niet online
Het stopcontact is geaard. Maar het kan dus wel degelijk een verschil zijn in spanning?

Vreemde is dat alles gewoon werkt en ook juice krijgt.. alleen dat de pc niet boot vanaf de hd:S
Ik zal ook een een lange verleng snoer proberen van het ene naar het andere contact. echt heel raar allemaal:S

edit: Haan bedankt, na het lezen van dit artikel ben ik wel iets wijzer geworden. kan het zo zij dat het stopcontact wel geaard is en het verleng/verdeel snoer niet??? ( ben even niet in staat te kijken )

[ Voor 27% gewijzigd door ThatsHollywood op 23-11-2005 11:17 ]

Verwijderd

Ja, haha; verwarmingen kunnen oxideren en onderbroken worden. Dat dit geen definitieve oplossing is lijkt me duidelijk, maar ze zijn ideaal als je de aarding in je stopcontact even niet vertrouwt en wil testen of een probleem daar mogelijk door veroorzaakt wordt. :)

Je hebt het over een definitief aardingssysteem aanleggen van je volledige electrisch systeem wat verboden is; en dát is logisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 13:07 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

@ThatsHollywood: het kan zelfs zo zijn dat je een stopcontact hebt dat wel geschikt is voor aarde, maar waar stiekem helemaal geen aardedraad heen gaat. Verlengsnoeren zijn volgens mij altijd wel met aarde, maar dat zou ik niet zeker durven zeggen.

@Floppus: ok, voor even testen zou kunnen, maar is volgens mij nog steeds niet helemaal betrouwbaar

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Het enige gevaar is dus als een eventueele monteur zou langskomen en tegelijk de verwarming zou vasthouden + een apparaat dat niet geaard is door zijn flikker gaat >110volt :P

Maar die situaties zijn ontzettend klein.

• ThatsHollywood
  • Niet online
kickerdekick..\

Probleem is dus nog steeds NIET verholpen... Ik denk nu zelf steeds meer dat ik een slechte case + voeding heb gekocht (tja was ook maar 30 euro + voeding:S)...
Pagina: 1