Toon posts:

[Access] Tekst uit database weergeven in formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een evaluatie database in MS Access. Alle vragen die gesteld worden zijn ingevoerd in de database. Nu was mijn vraag hoe kan ik die tekst laten weergeven in een formulier?

Deze vraag is dus een vaste waarde en mag niet veranderd worden. Het lukt me wel om de gegevens in een invoerveld te zetten maar dat is niet de bedoeling. De vraag moet dus als een soort "label" Voor het invoer veld komen te staan.

Heb al op GoT en Google gezocht maar kan er niks over vinden, komt misschien ook omdat de vraag vrij moeilijk te formuleren is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit topic hoort in Officesuites en -software, conform onze FAQ. :)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:57:
[...]Heb al op GoT en Google gezocht maar kan er niks over vinden, komt misschien ook omdat de vraag vrij moeilijk te formuleren is.
Je zoekt denk ik in de verkeerde richting. ;)
Als je in Access eens de eigenschappen van een textbox bekijkt zie je daar onder andere locked en enabled (vergrendeld resp ingeschakeld). Ram dan eens op F1 :)
Vervolgens maak je de textbox op naar wens.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Je denkt inderdaad niet de goede richting uit... Een beetje Access Logica:

Een formulier is om gegevens IN te voeren...
Een rapport is om gegevens opgemaakt UIT te voeren...

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:33:
Je denkt inderdaad niet de goede richting uit... Een beetje Access Logica:

Een formulier is om gegevens IN te voeren...
Een rapport is om gegevens opgemaakt UIT te voeren...
Ja dat snap ik maar er moet eerst een vraag gesteld worden om daar vervolgens antwoord op te geven:

Bijv.
Hoe beviel de workshop(Deze text moet hij uit de tabel "vragen" halen) en antwoord moet hij in de tabel "antwoorden" invullen.

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:29:
[...]

Je zoekt denk ik in de verkeerde richting. ;)
Als je in Access eens de eigenschappen van een textbox bekijkt zie je daar onder andere locked en enabled (vergrendeld resp ingeschakeld). Ram dan eens op F1 :)
Vervolgens maak je de textbox op naar wens.
En hij moet de vraag niet in de textbox zetten, dat lukt me wel. Maar hij moet de vraag VOOR de textbox zetten. Het antwoord kom in de textbox of keuzerondje erachter

Verwijderd

Ik snap 1 ding niet, waar moet de vragen en formulier weergegeven worden, binnen access, webpage???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:46:
Ik snap 1 ding niet, waar moet de vragen en formulier weergegeven worden, binnen access, webpage???
Nee de vragen uit de database moeten weergegeven worden in een formulier. Wat is daar zo moeilijk aan |:(

Verwijderd

Dat bedoel ik niet, waar moet die formulier weergegeven worden????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:49:
Dat bedoel ik niet, waar moet die formulier weergegeven worden????
Binnen Access, het formulier heb ik al helemaal af alleen ik heb nu de vragen gewoon in het formulier getypt. Als er nu een vraag in de database veranderd word veranderd de vraag op het formulier niet.

Het is dan de bedoeling dat er een koppeling word gelegt tussen de vraag in de dbase en de vraagstelling op het formulier

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hebben textboxes in Access geen Caption property?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:54:
Hebben textboxes in Access geen Caption property?
Ik heb overal bij de eigenschappen gekeken, maar ken nergens een optie vinden die die functie heeft. Ik begin onderhand zelfs te twijfelen of het uberhaupt wel mogelijk is

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tenzij je met vba aan de slag wil, is een textbox de enige mogelijkheid om teksten uit een database op een formulier weer te geven. Als je niet wilt dat een gebruiker die kan wijzigen dan lock je ze. Simpel toch?
Wat heb je nu gedaan met de tips in [rml]Niesje in "[ Access] Tekst uit database weergeven in..."[/rml]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

En je kan een textveld ook zo configureren dat het een label lijkt (transparante achtergrond, geen border etc.). Eventueel kun je als je de vragen op een doorlopend formulier weergeeft, een command button over het veld heen leggen zodat de gebruiker er zijn muis niet in kan zetten. Die command button maak je vervolgens transparant zodat de gebruiker gewoon het tekstveld ziet.
Pagina: 1