Toon posts:

Processor fan gaat uit in windows ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zat aan een ibm pc bezig maar nu zag ik als ik hem opstarte dat als hij in het opstart scherm zit de fan draait maar zodra hij een opstart logo van windows xp geeft gaat hij uit ?en in windows blijft hij ook uit
Wat is de oorzaak hiervan ?

grt.
Dennis

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
is er een fan controller programmaatje actief, zoals speedfan of een prog van de moederbordfabrikant? (in taakbalk)

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 11:22
Hoe lang heb je die pc al? Weet je of de fan eerst wel de hele tijd aan bleef? Het kan namelijk ook een fan zijn die op temperatuur reageert, die gaat pas weer aan als hij merkt dat het te warm word. Als de fan dan genoeg gekoeld heeft dan gaat hij weer uit enz. (8>

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
nee niks in taakbalk heb het idee ook dat hij niet echt warm wordt wou in de bios kijken maar deze geeft de temperatuur niet aan :(

Verwijderd

Topicstarter
hij is van men werk dus ik weet het niet ,dat dacht ik ook al dat dat misschien al was maar ik had dit nog nooit gezien vandaar dat ik het raar vindt

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55
Post eens wat meer over die pc dan alleen "een IBM pc".

Als het een vrij langzame pc is, dan wordt deze niet super warm.
Dit kan dan de oorzaak zijn dat de fan niet altijd draait.

• Initial G
  • Laatst online: 11:05
In het BIOS zit ook wel eens optie voor fanbesturing.

Maar ik denk dat je nu toch maar wat meer specs moet geven...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:14
Dat is gewoon een tempcontrolled fannetje, dat uitgaat na de BIOS omdat de proc niet warm genoeg is. Zodra de proc warm genoeg wordt gaat hij heus wel weer draaien. Niks om je druk om te maken lijkt mij.

• Obliterator
  • Laatst online: 30-04 16:09
De standaard desktops van IBM (Netvista) die wij hier hebben doen dat allemaal. Alleen als het nodig is dat draait de CPU-fan. Tijdens de boot gaat hij even aan om te controleren of het nog werkt.

In de BIOS kun je hem ook continue aanzetten, maar ze zijn wel lekker stil toch zo?

Verwijderd

Topicstarter
het is een ibm met een pentium 4 2,66 ghz , 256 mb en een intel moederbord kan even niet zien welke

Verwijderd

Topicstarter
Obliterator schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:57:
De standaard desktops van IBM (Netvista) die wij hier hebben doen dat allemaal. Alleen als het nodig is dat draait de CPU-fan. Tijdens de boot gaat hij even aan om te controleren of het nog werkt.

In de BIOS kun je hem ook continue aanzetten, maar ze zijn wel lekker stil toch zo?
ja dat klopt dat ze lekker stil zijn ja :)
Waar in de bios kan ik dit vinden ?

• Obliterator
  • Laatst online: 30-04 16:09
Bij mijn BIOS versie zit dat onder Advanced en dan Legacy Fan Control.

Normal is wat je nu hebt, die kun je ook op On zetten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Draai maar eens een progje als CPUburn voor een paar minuten, dan moet ie wel aan gaan. Zo niet (en de pc loopt vast) dan is er iets mis.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 23-11-2005 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Obliterator schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:15:
Bij mijn BIOS versie zit dat onder Advanced en dan Legacy Fan Control.

Normal is wat je nu hebt, die kun je ook op On zetten.
klopt bedankt :)
Pagina: 1