Toon posts:

[WinEdt] - Enter wordt weggehaald na 2 karakters typen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik WinEdt om mijn LaTeX bestanden te editten. Ik loop nu tegen een vervelend probleempje aan bij het invoegen van bv. een table:

code:
1
2
3
4
5
6
7
\begin{table}[htbp]
\begin{tabular}{l|p{12cm}}
\textbf{Veldnaam} & \textbf{Omschrijving}\\
\hline
\textbf{Test}        &   Zie \ref{test}
<hier>
\end{tabular} \end{table}

Als ik op de plek van <hier> begin te tikken, gaat het prima, maar na 2 karakters wordt de enter na \ref{test} 'weggehaald' en typ ik dus op de vorige regel verder. Ik heb alle instellingen al bekeken, maar kan hier niets over vinden. Op google vind ik niets bij het zoeken naar winedt linefeed automatically enz. en hier op GoT zijn er niet veel topics over WinEdt.

Wie weet waar ik dit kan aanpassen? Bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Het heeft te maken met het automatisch 'wrappen' van lange regels. Inderdaad gaat dit met tabellen o.a. (figuren en equations hebben soms ook last hiervan) niet goed.

In de normale tekst wil je waarsch. wel wrapping aan hebben staan en in tabellen ed. niet. Ik ben hier zelf ook tegenaan gelopen en heb de volgende oplossing gebruikt:

Begin elke regel in de tabel met een 'spatie', dan wrapt WinEdt die regel niet. Ik heb geen instelling kunnen vinden die dit vanzelf doet.

Toegegeven, het is geen echte oplossing maar meer een work-around maar dan wel een hele snelle want zo'n spatie is snel getypt :)

Addendum: googlen op "winedt wrap table" levert o.a. dit op:
http://www.winedt.org/Doc...wrapping.of.certain.lines

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik had het niet op wrappen gezocht nee... Zal morgen op stage even naar je link kijken! Bedankt iig!!