ik heb een tabel met bestellingen met de volgende velden:
sessionid
naam_product
producent _naam
anzahl
Nu kan iemand producten bestellen van verschillende producenten,
aangezien bestelling niet centraal zullen worden afgehandeld, moeten de bestellingen direct naar de juiste producent gemaild worden
dus een bestelling van één persoon, kan verschillende kanten opgaan.
ik heb veel geprobeerd, while in combinatie met foreach etc...maar ik neem net de juiste combinatie's niet ben ik bang...
ik wil dus de info gesorteerd per producent en gemaild, van één session
Dit heb ik tot nu toe,
volgens mij zit ik op weg, maar het reultaat is er niet naar...
maar dit geeft dus alleen de eerste bestelling drie keer weer...
ik weet dat die selects nogal veelvuldig en overbodig zijn, ik ben er ook nog niet zo heel erg lang mee bezig
en geloof me dat ik al heel wat faq's manuals etc bekeken heb, maar ik gebruik volgens mij de verkeerde combi's om en op sessionid en op producent_naam tegelijk te filteren
als het me al lukt, krijg ik allen de bestelling van de eerste producent te zien, en de tweede niet
en dat komt omdat ik de verkeerde combi van while for etc gebruik
ik ben er al een tijdje druk mee en kokm er gewoon niet meer uit
sessionid
naam_product
producent _naam
anzahl
Nu kan iemand producten bestellen van verschillende producenten,
aangezien bestelling niet centraal zullen worden afgehandeld, moeten de bestellingen direct naar de juiste producent gemaild worden
dus een bestelling van één persoon, kan verschillende kanten opgaan.
ik heb veel geprobeerd, while in combinatie met foreach etc...maar ik neem net de juiste combinatie's niet ben ik bang...
ik wil dus de info gesorteerd per producent en gemaild, van één session
Dit heb ik tot nu toe,
volgens mij zit ik op weg, maar het reultaat is er niet naar...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $id = $PHPSESSID; if($_GET['check'] == "out"){ $query = "SELECT * FROM tbl_bestelling WHERE sessionid='$id'"; $sql = mysql_query($query); while($result = mysql_fetch_array($sql)){ $query2 = "SELECT producent_naam FROM tbl_bestelling WHERE sessionid='$id'"; $sql2 = mysql_query($query2); $num = mysql_num_rows($sql2); $result2 = mysql_fetch_array($sql2); $i = 0; for($i=0;$i<$num;$i++){ $query3 = "SELECT * FROM tbl_bestelling WHERE producent_naam='$result2[$i]' AND sessionid='$id'"; $sql3 = mysql_query($query3); $result3 = mysql_fetch_array($sql3); echo $result3['producent_naam']." ".$result3['naam_product']." ".$result3['anzahl']."<br />"; } } echo $num; } |
maar dit geeft dus alleen de eerste bestelling drie keer weer...
ik weet dat die selects nogal veelvuldig en overbodig zijn, ik ben er ook nog niet zo heel erg lang mee bezig
en geloof me dat ik al heel wat faq's manuals etc bekeken heb, maar ik gebruik volgens mij de verkeerde combi's om en op sessionid en op producent_naam tegelijk te filteren
als het me al lukt, krijg ik allen de bestelling van de eerste producent te zien, en de tweede niet
en dat komt omdat ik de verkeerde combi van while for etc gebruik
ik ben er al een tijdje druk mee en kokm er gewoon niet meer uit
[ Voor 20% gewijzigd door harald.h. op 23-11-2005 10:36 ]