[Excel] Eigenwijsheid MS

Pagina: 1
Acties:

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 21:03
Hey,

Met Access lees ik een Excelbestand in, dit .div-bestand is ge-exporteerd door een dosprogramma. Het probleem is dat Excel veel teksten aanpast.

Bij een kolom gevuld met ordernummers als '20501234000' voegtexcel scheidingspunten toe.
Bij een kolom gevuld met aantallen die van zichzelf al scheidingspunten hebben, gaat excel ervan uit dat het komma's zijn, waardoor bv. '10.500' wordt omgetoverd tot '10,5'.

Is het mogelijk dit tegen te gaan, zodaat de originele teksten blijven staan?

Bedankt!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Wellicht als je alle cellen specificeert als 'text'?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Inderdaad, bij het importeren van niet-excel bestanden kan je per kolom aangeven of Excel ergens tekst, datum, getal etc. van moet maken. Je kan geloof ik ook nog aangeven of je decimale punten of komma's gebruikt.

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 21:03
Klopt, doordat ik hem nogmaals had opgeslagen hij hij de punten er daadwerkelijk tussen gezet en gingen daarom niet weg.

Wat een probleem blijft is het getal '10.500' waar excel dus '10,5', of als ik het wil '10,500' van maakt. Met geen mogelijkheid kan hier '10500' van gemaakt worden. Vermenigvuldigen met 1000 is ook geen optie, omdat er ook getallen onder de 1000 bij staan. Dan zou 5 bv. 5000 worden.

Dus hoe krijg ik het voormekaar dat hij een punt opvat als een 'nederlandse' punt?

[ Voor 9% gewijzigd door MichielPH op 23-11-2005 10:17 . Reden: typo ]

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 08:57
Hier heb ik ook even gezeten, het zit hem niet in office maar in de instellingen van het operating system.
Control panel en dan regional options. daar kun je instellingen doen betreffende punten en comma's

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

MichielPH schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:16:...
Dus hoe krijg ik het voormekaar dat hij een punt opvat als een 'nederlandse' punt?
Configuratiescherm -> Landinstellingen -> Getallen

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Bij het echte tekstimporteren kan je, in het blad met kolomdefinities, geavanceerd kiezen. Daarin kan je Excel vertellen wat je decimale scheidingsteken is en wat je 1000tal scheiding is.
Als je een "goed" getal in excel hebt (als het op de formulebalk OK is, dan kan je verder met je celinstellingen ongewenste punten en komma's wegwerken. Daarnaast kan je idd. (maar dat is PC-wijd) eens met je regionale instellingen prutsen.
Pagina: 1