Toon posts:

[XP] [CMD] add remove with command.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een laptop waar van de explorer niet meer start, en ook niet meer wil starten. Nu ben ik op zoek naar een commando voor command.exe om add remove programs op te starten, of dat ik programmas kan verwijderen.

Dus ik wil programmas deinstalleren zonder explorer op te starten....Command.exe kan ik daarentegen wel op starten..

Enig idee? Kheb al gegoogled maar werd er niet veel wijzer van. Het zou mooi zijn als dat kon, want de medewerker wou graag weer met zijn laptop aan de gang, zonder wijzigingen....

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 14:11
Hoezo start hij niet op dan? Kun je niet gewoon ctrl-alt-delete naar taakbeheer en dan explorer.exe opstarten ?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Is het niet misschien een idee om gewoon het explorer.exe probleem op te lossen? Als je namelijk SFC /SCANNOW gebruikt, dan wordt er gecontroleerd of er corrupte systeembestanden aanwezig zijn en worden deze weer teruggezet naar de staat waarin ze waren na de Windows installatie. Tevens zit er in (bijna) iedere map van een geïnstalleerd programma wel een "uninstall.exe", dus als je die start, dan wordt het programma ook gedeïnstalleerd :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

code:
1
control.exe appwiz.cpl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn eigen dat probeer dat stukje code, werkt het. Goed om te weten dat je met control.exe je configuratie scherm op start......maar even verder :

Maar op de laptop krijg ik deze error.

The File does not have a program associated wich it for performance his action. Create an association in the Folder Options control panel.

Maar als ikhe tgoed begrijp moet je dus de mapopties aan passen in Configuratie scherm, maar daar kom ik juist ook niet in... :X

Op google gezocht, geen info over deze error..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 10:56 ]

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Werkt eea wel als je opstart in veilige modus?

Anders is de meest eenvoudige oplossing een systeemherstel doen naar een herstelpunt een paar dagen eerder. Je verliest mogelijk wat recent geinstalleerde programma's, maar dat lijkt me in deze situatie toch niet zo heel vreselijk. Heb je dat al geprobeerd?
Pagina: 1