Ik dacht laat ik mijn PCtje eens gaan overclocken
...het is een Pentium II 233 met een Chaintech 6BTM. Met de nieuwste BIOS-drivers kan ik de "system clock" verhogen in stapjes, maar het maximale is 83 daar staat hij nu dus op en dan heb ik ook nog de "frequency ratio" op 4X gezet. Ik kom dan uit op 333 MHz op ongeveer 53 graden. Zal ik het zo laten staan of moet er nog een koeler op?? Als ik die frequency ratio op 4,5X zet dan start hij niet meer op, maar dat komt zeker omdat die processor gelockt is?? Wat wordt er dan eigenlijk bedoelt met Front Side Bus??
Verwijderd
Hey,
Die 83Mhz is de snelheid van je frontside bus!
Als je hem op 4.5 ken zette issie niet gelockt want dan kan je het niet eens veranderen (volgens mij
)
Greetz
Ziego.com
Die 83Mhz is de snelheid van je frontside bus!
Als je hem op 4.5 ken zette issie niet gelockt want dan kan je het niet eens veranderen (volgens mij
Greetz
Ziego.com
De pentium II-233 is NIET gelocked. Dat werd pas later ingevoerd. Waarschijnlijk kan je systeem de configuratie gewoon niet aan.
Bij wilde het spul ook niet booten op 4,5x83. Ik draaide PII-233 op een Chaintech 6LTM. (nu bij pappie)
Let wel in godesnaam op je temperatuur. Die 1e generatie P2's waren echt electrische bakplaten. Kijk ZEKER niet naar de ingebouwde chaintech temperatuursensors; zitten ver van de processor af.
Bij wilde het spul ook niet booten op 4,5x83. Ik draaide PII-233 op een Chaintech 6LTM. (nu bij pappie)
Let wel in godesnaam op je temperatuur. Die 1e generatie P2's waren echt electrische bakplaten. Kijk ZEKER niet naar de ingebouwde chaintech temperatuursensors; zitten ver van de processor af.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Verwijderd
Plastik kappie er af groot koelblok er op zetten liefst direct op de cpu.
Pen 21 door snijden. (11 de pen van rechts)
en op 3.5 maal 100 laten draaien.
Ik geef je een hele grote kans dat dat perfect zal werken.
Pen 21 door snijden. (11 de pen van rechts)
en op 3.5 maal 100 laten draaien.
Ik geef je een hele grote kans dat dat perfect zal werken.
Bedankt jongens en misschien ook wel meisjes. Vooral superwhimpy! Ik dacht namelijk ook al dat die temperatuursensors niet helemaal perfect zaten. Die pen 21 is dus een bescherming dat je je multiplier niet te hoog zet?