6200 --> 6600 Bios Flash

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Goed, ik ben dus via via aan een leuke ASUS N6600GE PCI-E gekomen. Hij blijkt een NV43 A2 core te hebben en dus heb ik 'm geunlockt. Nu draait hij perfekt met Rivatuner op 8x1,3vp.

Eigenlijk wil ik van Rivatuner niet afhankelijk zijn, dus ben ik gaan flashen. Het bios blijkt naderhand een 256 mb bios te zijn, stom natuurlijk. Maar de kaart werkt nog steeds (ook in 3d) en allerlei programma's herkennen hem nu als een Geforce 6600 256 Mb. :?

Ik kom er echter ook achter dat de kaart nog steeds 4x1,3vp loopt. Nu heb ik twee vraagjes:
1. Zat er op de kaart al 256 Mb 'verborgen' en heb ik die nu geunlockt of iets dergelijks?
2. Waarom loopt hij niet 8x1,3vp? En hoe moet ik het anders doen?

Specs:
ASUS A8N-E bios. 1008
A64 Venice 2550 Mhz (300/240)
2x 512 Mb DDR Dual Channel
ASUS N6200GE met ZM-80HP
Maxtor DiamondMax 9 200Gb
DVD, 430W enermax etc.

[ Voor 4% gewijzigd door kikibu op 23-11-2005 00:21 ]

• kikibu
Wacht ik heb een foutje gemaakt met linken in mijn vorige post.

Het bios wat ik erin heb geflashd, is het bios Asus 6600 PCIe 128MB - Rev 02

Hierdoor wordt het alleen maar vager eigenlijk, want waarom geeft hij nu 256 Mb aan, terwijl er toch duidelijk 128 mb bij het bios staat. Is het bios fout of incorrect weergegeven?

Ik zie trouwens ook dat de submitter van deze biossen (Johan Leroux (Mavke)) alle drie de versies op dezelfde datum heeft gepost en ik zie met Nibitor dat alleen de kloksnelheden van het geheugen bij de verschillende biossen verschillen.

Maar waar het mij nou vooral om gaat is die pipelines. Welk bios moet ik flashen om die standaard enabled te krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door kikibu op 23-11-2005 14:19 ]

• kikibu
Maar even een update van mijn resultaten.

Omdat ik toch nu erg benieuwd was naar het andere bios (rev. 01) heb ik die erin geflashd. Hij herkent in Windows opnieuw en Rivatuner geeft nu een Geforce 6600 aan met 128 Mb DDR geheugen. Dus het enige wat nu verandert is, is het geheugentotaal. Er staat echter nog steeds dat er maar 4 pipes enabled zijn. :|

Hoe krijg ik nou dmv. een bios flash die andere 4 pipes enabled? En zal ik meer performance krijgen als ik dat rev. 02 (128mb) bios erin gooi waarbij hij 256 mb op de kaart detecteert?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

wist je dat er ook een Edit knop was. Echt super mooi knopje.

En ga ook eens zoeken op Google. of gebruik de search

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ooit het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje tegen gekomen? 8)7

Ontopic:
Ik heb vaker gelezen dat mensen dit wilde proberen, alleen is deze nooit te flashen naar een 6600. Gewoon omdat de core té anders is dan de echte 6600.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als pipes te enable zijn moet je het in rivatuner doen, flashen unlocked ze niet ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• kikibu
Weet je dit zeker, want er bestaat een script genaamd NV4xBIOSSwUnitsMaskElimintor die naar eigen zeggen NV43 biossen kan modden. Ik heb het geprobeerd, hij zegt dat het ASUS bios niet certified is maar kan 'm wel aanpassen. Dit aangepaste bios heb ik erin geflashd, maar helaas is hij 4 pipes gebleven.

Kan iemand anders misschien nog een ander bios geven waarmee dit script wel compatible/certified is of een bios die sowieso die pipelines 'unmaskes'.

En ja, ik heb wel op Google gezocht naar hoe je moet flashen en of je daarmee kan unlocken, maar ik kan zeer weinig over dit script vinden, vandaar dat ik het hier vraag ... ;)
Pagina: 1