Toon posts:

Recente ervaringen Fiberworld ADSL 2+ gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 15 september ben ik naar Fiberworld overgestapt ADSL2+
Vanaf het begin had ik problemen:

- Met de newsserver, ongeveer 30% incompletes, dus absoluut onbruikbaar. Dat is overigens nog steeds zo met de officiele newsserver.

- De snelheid viel wat tegen max 10 mbps, helaas ik zit bijna 1800 meter van de centrale. Daar kunnen zij dus niets aan doen.

Ik heb over bovenstaande gebeld, gemaild etc. Antwoord: wordt beter meneer. Dan houd ik me een tijdje rustig. Echter de laatste weken is het rampzalig aan het worden.

- Newsserver: er is een nieuwe test newsserver opgezet, die leek het aanvankelijk beter te doen. Nu ligt ie er echter ongeveer 3x per week uit. Wat echter nog erger is: de policy is veranderd. Standaard krijg je een snelheid van 512 kb. Wil je sneller, een 8 mbps download, dan moet je bijbetalen. Nog hoger gaat blijkbaar niet. Ik vind het echt absurd om iemand met een 24 mbps verbinding te knijpen naar 512 kb. Wat vinden jullie daarvan?

- Telefonie: al weken valt de verbinding na een tijdje weg, ruist, geeft echo etc. Die gebruiken we dus maar helemaal niet meer. Antwoord: dat valt op te lossen met een ander modem, of ik die even zelf maar wil betalen.

Ik ben nu hier op zoek naar ervaringen omdat ik niet meer op het gebruikersforum kan komen nadat ik me kritisch uitgelaten had naar aanleiding van een reactie van een modje. Hij was het niet met me eens, dat mag natuurlijk. Ik heb hem een persoonlijk antwoord gegeven (dus niet op het forum) Reactie van modje: banned, reden: geen, datum waarop inlog weer mogelijk is: nooit.

Ik ga proberen van Fiberworld af te komen en heb graag reacties van ervaringen. Ik heb het helemaal gehad met die provider.

PS: Goede ervaringen zijn ook welkom.

Verwijderd

ik heb er nog nooit van gehoord fiberworld :/

Verwijderd

Topicstarter
FF schoppen

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:44:
Sinds 15 september ben ik naar Fiberworld overgestapt ADSL2+
Vanaf het begin had ik problemen:

- Met de newsserver, ongeveer 30% incompletes, dus absoluut onbruikbaar. Dat is overigens nog steeds zo met de officiele newsserver.
Daarom zijn ze nu gelukkig bezig met een andere newsserver. Alleen deze server is in test fase en heeft veel uitval.
- De snelheid viel wat tegen max 10 mbps, helaas ik zit bijna 1800 meter van de centrale. Daar kunnen zij dus niets aan doen.
Dit hebben meer mensen, zelf nog 8Mbit en die is stabiel.
Ik heb over bovenstaande gebeld, gemaild etc. Antwoord: wordt beter meneer. Dan houd ik me een tijdje rustig. Echter de laatste weken is het rampzalig aan het worden.

- Newsserver: er is een nieuwe test newsserver opgezet, die leek het aanvankelijk beter te doen. Nu ligt ie er echter ongeveer 3x per week uit. Wat echter nog erger is: de policy is veranderd. Standaard krijg je een snelheid van 512 kb. Wil je sneller, een 8 mbps download, dan moet je bijbetalen. Nog hoger gaat blijkbaar niet. Ik vind het echt absurd om iemand met een 24 mbps verbinding te knijpen naar 512 kb. Wat vinden jullie daarvan?
De nieuwe server is goed alleen nog steeds in test fase dus. De policy is niet veranderd ten opzichte van de newsserver standaard heb je altijd 512kb gehad, alleen in de begin maanden toen de newsserver net nieuw was was dit voor iedereen 8Mbit. Wil je nu onbeperkt dan kost je dat geld. Trouwens bijna geen ene provider geeft gratis onbeperkt newsserver dienst, en die het wel hebben zijn erg duur met de ADSL verbinding.
- Telefonie: al weken valt de verbinding na een tijdje weg, ruist, geeft echo etc. Die gebruiken we dus maar helemaal niet meer. Antwoord: dat valt op te lossen met een ander modem, of ik die even zelf maar wil betalen.
Als jij last heb met bellen dan moet je dit melden en door geven aan Fiberworld, heb je eerder geklaagt dan krijg je een nieuwe Zyxel modem die wel goed doet. De modem die je kan kopen is een actie van de gebruikersgroep en valt buiten Fiberworld.
Ik ben nu hier op zoek naar ervaringen omdat ik niet meer op het gebruikersforum kan komen nadat ik me kritisch uitgelaten had naar aanleiding van een reactie van een modje. Hij was het niet met me eens, dat mag natuurlijk. Ik heb hem een persoonlijk antwoord gegeven (dus niet op het forum) Reactie van modje: banned, reden: geen, datum waarop inlog weer mogelijk is: nooit.

Ik ga proberen van Fiberworld af te komen en heb graag reacties van ervaringen. Ik heb het helemaal gehad met die provider.

PS: Goede ervaringen zijn ook welkom.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:40:
[...]

Daarom zijn ze nu gelukkig bezig met een andere newsserver. Alleen deze server is in test fase en heeft veel uitval.

[...]

Dit hebben meer mensen, zelf nog 8Mbit en die is stabiel.

[...]

De nieuwe server is goed alleen nog steeds in test fase dus. De policy is niet veranderd ten opzichte van de newsserver standaard heb je altijd 512kb gehad, alleen in de begin maanden toen de newsserver net nieuw was was dit voor iedereen 8Mbit. Wil je nu onbeperkt dan kost je dat geld. Trouwens bijna geen ene provider geeft gratis onbeperkt newsserver dienst, en die het wel hebben zijn erg duur met de ADSL verbinding.

[...]

Als jij last heb met bellen dan moet je dit melden en door geven aan Fiberworld, heb je eerder geklaagt dan krijg je een nieuwe Zyxel modem die wel goed doet. De modem die je kan kopen is een actie van de gebruikersgroep en valt buiten Fiberworld.

[...]
De telefoon: zou handig zijn als ze mij van dat modem ook op de hoogte zouden brengen. Mijn eerste ticket hierover dateert van 5 november, later nog eens geprobeerd. Niet eens antwoord gekregen.

Newsserver: op de advertentie stond destijd "wide open" voor ADSL2+ klanten. Ik noem 512 kb geen wide open. Als ik zo eens rond kijk geven ALLE providers een grotere bandbreedte voor hun ADSL2 klanten. Is toch ook wel logisch dacht ik als je zo'n snelle verbinding wil hebben.

PS: niet om persoonlijk te worden: ik weet dat je ook op het gebruikersforum mod. Werk je daar?
Dan weet je toch ook dat zonder opgaaf van reden bannen niet echt de beste manier is. En ja, ik ben zo'n klant die graag krijgt waarvoor die betaald. Daar lijkt me niets fout mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 00:47 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:45:
[...]

De telefoon: zou handig zijn als ze mij van dat modem ook op de hoogte zouden brengen. Mijn eerste ticket hierover dateert van 5 november, later nog eens geprobeerd. Niet eens antwoord gekregen.
Nogmaals een ticket inschieten en blijven klagen en opletten dat je de ticket actueel houd.
Newsserver: op de advertentie stond destijd "wide open" voor ADSL2+ klanten. Ik noem 512 kb geen wide open. Als ik zo eens rond kijk geven ALLE providers een grotere bandbreedte voor hun ADSL2 klanten. Is toch ook wel logisch dacht ik als je zo'n snelle verbinding wil hebben.
Ik kan 99% van alle advertenties en dit heeft er nooit gestaan, dit aangezien al vanaf dag 1 dat de server opgezet werd duidelijk was dat het een betaal server zou worden.
PS: niet om persoonlijk te worden: ik weet dat je ook op het gebruikersforum mod. Werk je daar?
Dan weet je toch ook dat zonder opgaaf van reden bannen niet echt de beste manier is. En ja, ik ben zo'n klant die graag krijgt waarvoor die betaald. Daar lijkt me niets fout mee.
Het gebruikers forum is op gezet door 2 gebruikers die bij Fiberworld zit, de mods en admins hebben redelijk veel bereikt bij Fiberworld. Oproepen voor acties worden dus ook niet getolereerd op het forum aangezien we zelf het forum hebben opgebouwd en ook omdat we juist zoveel al bereikt hebben. Als er iets is wordt het besproken en eens in de zoveel tijd heeft ajavas overleg waar wij iedeeen ed. aan brengen. Wij willen dit dus ook zo behouden aangezien er toch positieve meldingen zijn.

Wij zijn ook bezig om het e.e.a. uit te breiden aangezien 1 man nu de pm's binnen krijgt voor hulp maar niet alle zaken weet gaan wij een nieuw systeem introduceren.

Wat wij wel merken is dat mensen soms stomme dingen doen, zoals het reseten van een zyxel modem zonder dat ze alle instellingen weten. Vervolgens wordt de helpdesk gemaild of gebeld en vergeten of verzwijgen dom weg te zeggen dat de modem gereset is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

lekker is dat, mocht je geen reactie krijgen op je bestaande ticket moet je maar ff opnieuw ticket aanvragen en deze ook nog zelf actueel houden :X

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

SYQ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:44:
lekker is dat, mocht je geen reactie krijgen op je bestaande ticket moet je maar ff opnieuw ticket aanvragen en deze ook nog zelf actueel houden :X
Wel nieuwe ticket is een groot woord het heet memo toevoegen in het systeem je push daarmee de ticket weer omhoog. Zie het als een topic kick hier op het forum. Actueel houden van je ticket doe ik bij alle spullen waar ik helpdesk (ADSL, Newsserver(USA), Software etc etc) bij heb, als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan voeg ik dat gelijk toe, zo hou je dus de ticket actueel en je voorkomt dat de helpdesk in de verkeerde richting gaat zoeken of dat ze oplossingen gaan aandragen die niet meer nodig zijn omdat het is opgelost. Vergeet niet dat welke helpdesk je ook gebruikt deze afhankelijk is van het geen wat ze aangeleverd krijgen.
Het zelfde gebeurd hier op het forum ook mensen hebben een probleem maar vergeten relevante zaken erbij te zetten, bijvoorbeeld probleem met windows die crashed, relevant is dus welke windows en welke spullen in de computer zitten. Soms wordt dit vergeten en duurt het langer voordat er een goede oplossing is. Dit is dus gebeurd bij mensen die hun Zyxel hebben gereset op factory defaults de modem heeft namelijk nog een stuk geadvanceerde instellingen die je niet zonder kennis in kan stellen, na de reset was dit weg en de mensen de helpdesk bellen maar vergeten of verzwijgen dus de reset aan de modem. Hier door kunnen de mensen dus niet goed bellen of helemaal niet meer bellen. Eén ding heb ik in die alle jaren geleerd verzwijg niets tegen een helpdesk geef alles door dit scheelt een hoop werk.
Vreemd genoeg heb ik zelf weinig de helpdesk nodig gehad, dit trouwens bij al mijn providers. Een vriend van mij heeft dus het zelfde gehad als de Cugel en deze heeft dus een ticket update gedaan met daarna weer een update nadat de helpdesk antwoord had gegeven, dit is nu wel correct afgehandeld. De ticket is hier door wel lang geworden maar alle informatie staat in die ticket, als je dus een nieuwe ticket maakt moeten ze constant switchen van tickets.

[ Voor 13% gewijzigd door we_are_borg op 25-11-2005 02:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 02:13:
[...]

Wel nieuwe ticket is een groot woord het heet memo toevoegen in het systeem je push daarmee de ticket weer omhoog. Zie het als een topic kick hier op het forum. Actueel houden van je ticket doe ik bij alle spullen waar ik helpdesk (ADSL, Newsserver(USA), Software etc etc) bij heb, als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan voeg ik dat gelijk toe, zo hou je dus de ticket actueel en je voorkomt dat de helpdesk in de verkeerde richting gaat zoeken of dat ze oplossingen gaan aandragen die niet meer nodig zijn omdat het is opgelost. Vergeet niet dat welke helpdesk je ook gebruikt deze afhankelijk is van het geen wat ze aangeleverd krijgen.
Het zelfde gebeurd hier op het forum ook mensen hebben een probleem maar vergeten relevante zaken erbij te zetten, bijvoorbeeld probleem met windows die crashed, relevant is dus welke windows en welke spullen in de computer zitten. Soms wordt dit vergeten en duurt het langer voordat er een goede oplossing is. Dit is dus gebeurd bij mensen die hun Zyxel hebben gereset op factory defaults de modem heeft namelijk nog een stuk geadvanceerde instellingen die je niet zonder kennis in kan stellen, na de reset was dit weg en de mensen de helpdesk bellen maar vergeten of verzwijgen dus de reset aan de modem. Hier door kunnen de mensen dus niet goed bellen of helemaal niet meer bellen. Eén ding heb ik in die alle jaren geleerd verzwijg niets tegen een helpdesk geef alles door dit scheelt een hoop werk.
Vreemd genoeg heb ik zelf weinig de helpdesk nodig gehad, dit trouwens bij al mijn providers. Een vriend van mij heeft dus het zelfde gehad als de Cugel en deze heeft dus een ticket update gedaan met daarna weer een update nadat de helpdesk antwoord had gegeven, dit is nu wel correct afgehandeld. De ticket is hier door wel lang geworden maar alle informatie staat in die ticket, als je dus een nieuwe ticket maakt moeten ze constant switchen van tickets.
Misschien heb je het idee dat ik een Zyxel modem heb, dat is niet correct. Ik heb een Copperjet.
Maar is zal die tickets eens een schop geven, wie weet helpt het.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:42:
[...]

Misschien heb je het idee dat ik een Zyxel modem heb, dat is niet correct. Ik heb een Copperjet.
Maar is zal die tickets eens een schop geven, wie weet helpt het.
Even in je ticket aangeven dat je problemen heb met bellen en graag de Zyxel wilt hebben er zitten wel wat voorwaardes aanvast. Je moet met VoDSL gebelt hebben en je moet eerder geklaagt hebben, beide mag volgens mij geen probleem zijn zoals ik jouw hoort.

Verwijderd

fiberworld is van superweb?
dat zou wel eng zijn die gasten deugen niet

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Fiberworld is van DIS-Europe waarbij DIS-Europe nog meer bedrijven heeft. Superweb heeft dus niets te maken met hun.

Edit--

Superweb is door Fiberworld over genomen, weet alleen niet meer wanneer dit was.

[ Voor 29% gewijzigd door we_are_borg op 25-11-2005 17:12 ]

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 21:43

vanenkelen

uhmmm.....speechless

we_are_borg schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:22:
Ik kan 99% van alle advertenties en dit heeft er nooit gestaan, dit aangezien al vanaf dag 1 dat de server opgezet werd duidelijk was dat het een betaal server zou worden.
Als ik op www.fiberworld.nl kijk dan heb ik toch ook het idee dat je als ADSL abonnee gewoon wide-open toegang hebt tot de newsserver. Ruikt naar misleiding als dit niet het geval is.
.........
Dan heeft Fiberworld een van de grootste newsclusters van Nederland!

Hiermee kunnen we klanten volledig een 'wide open' newstoegang gaan bieden!

Het adres van de newsserver is news.fiberworld.nl. Als u uw news reader naar dit adres verwijst en u heeft een fiberworld adsl of sdsl aansluiting moet u zonder problemen een verbinding met de nieuwe dienst kunnen maken.
Zal wel weer een gevalletje zijn van heel goed de algemene voorwaarden doorlezen voordat je ergens aan begint. Volgens mij heeft de TS wat dit betreft toch wel reden om te klagen.

Edit: Als ik op de pagina met de actievoorwaarden kijk, zie ik hier ook niet vermeld dat je gecapped wordt op 512kb. Niet helemaal netjes van de jongens van Fiberworld.

[ Voor 11% gewijzigd door vanenkelen op 25-11-2005 17:06 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Het staat er echt letterlijk
Let op het woord kunnen in deze zin. Er staat nergens dat je het krijgt.

Daarbij wordt je door verwezen naar http://www.terranews.nl/ onder tarieven staat het e.e.a. uit gelegd.

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ze verbergen de waarheid op een slimme manier. Als ik vervolgens één regel hieronder lees:
Als u uw news reader naar dit adres verwijst en u heeft een fiberworld adsl of sdsl aansluiting moet u zonder problemen een verbinding met de nieuwe dienst kunnen maken.
.
Dan heb ik niet het idee dat er verder nog problemen of voorwaarden kunnen zijn.

En de opmerking:
Het adres van de website is: www.terranews.nl
Laat bij mij geen lampje branden dat ik hier aanvullende zaken voor mijn fiberworld newsgroep zou moeten zoeken. Als er nu nog had gestaan: "de voorwaarden voor onze nieuwe dienst vindt u op..." of iets dergelijks. Maar ik zie zo snel niet de relatie tussen een website van terranews en "mijn" fiberworld abbonement.

Ondanks dat je wel gelijk hebt dat ze het min of meer wel een beetje vermeld hebben, riekt dit toch wel naar een behoorlijke vorm van misleiding.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

vanenkelen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:21:
Ze verbergen de waarheid op een slimme manier. Als ik vervolgens één regel hieronder lees:

[...]
.
Dan heb ik niet het idee dat er verder nog problemen of voorwaarden kunnen zijn.

En de opmerking:

[...]

Laat bij mij geen lampje branden dat ik hier aanvullende zaken voor mijn fiberworld newsgroep zou moeten zoeken. Als er nu nog had gestaan: "de voorwaarden voor onze nieuwe dienst vindt u op..." of iets dergelijks. Maar ik zie zo snel niet de relatie tussen een website van terranews en "mijn" fiberworld abbonement.

Ondanks dat je wel gelijk hebt dat ze het min of meer wel een beetje vermeld hebben, riekt dit toch wel naar een behoorlijke vorm van misleiding.
Ja en nee, mensen lezen alleen wat ze willen lezen er staat kunnen is geheel iets anders dan krijgen. Ik mag er vanuit gaan dat iemand die 18 jaar of ouder is het verschil tussen kunnen en krijgen wel weet.

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

we_are_borg schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:41:
Ja en nee, mensen lezen alleen wat ze willen lezen er staat kunnen is geheel iets anders dan krijgen. Ik mag er vanuit gaan dat iemand die 18 jaar of ouder is het verschil tussen kunnen en krijgen wel weet.
Ik ben wel iets ouder dan 18 :) en redelijk kritisch met betrekking tot wat ik wel of niet aanneem of waar ik akkoord mee ga (en als we dan toch zulk soort argumenten gaan gebruiken ben ik ook nog eens hoog opgeleid, dus daar kan het ook niet aan liggen). En toch kan ik me hier heel goed voorstellen dat mensen er de boot mee in gaan.

Zonder het verder uit te leggen biedt Fiberworld twee verschillende producten aan. Ze benadrukken echter de voordelen van product 2 in de productomschijving van product 1 zonder expliciet uit te leggen dat het om 2 verschillende producten gaat. Alleen de hint naar www.terranews.nl (product 2) duidt hier min of meer op, maar dan nog staat er niet bij dat deze website een ander (niet inbegrepen) product beschrijft. Bovendien staat de link naar diensten/bestelinformatie (van product 1 ;) ) wel behoorlijk als bliksemafleider vlak onder de link naar terranews en doet je vermoeden dat alle interessante informatie dus via de onderste link te vinden is:
Het adres van de website is: www.terranews.nl

Voor meer informatie of aanmelding, ga naar "diensten" of klik hier.
Deze link leidt je echter naar de bestel/informatie pagina van Fiberworld ADSL en daar wordt er vervolgens met geen woord meer gesproken over eventuele afwijkende voorwaarden voor de newsgroepen.

Begrijp me goed, ik ben het met je eens dat het er allemaal wel te vinden is, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt vind ik absoluut niet kloppen. En jouw opmerking dat een ieder van 18+ dit wel moet snappen is wat dat betreft misschien ietwat ongenuanceerd. Er zitten te veel haken en ogen aan deze aanbieding van Fiberworld om zo maar te insinueren dat het aan de (domme) klant ligt die niet goed gelezen heeft.

Verwijderd

we_are_borg schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:57:
Fiberworld is van DIS-Europe waarbij DIS-Europe nog meer bedrijven heeft. Superweb heeft dus niets te maken met hun.

Edit--

Superweb is door Fiberworld over genomen, weet alleen niet meer wanneer dit was.
zag het namelijk op de superweb site staan
dus kreeg gelijk al een rot gevoel voor de ts.
heb echt problemen met superweb gehad zeg

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:20:
[...]

zag het namelijk op de superweb site staan
dus kreeg gelijk al een rot gevoel voor de ts.
heb echt problemen met superweb gehad zeg
Ja maar Superweb bestaat dus niet meer, het is nu dus Fiberworld geworden.

Verwijderd

Topicstarter
vanenkelen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:02:
[...]

Als ik op www.fiberworld.nl kijk dan heb ik toch ook het idee dat je als ADSL abonnee gewoon wide-open toegang hebt tot de newsserver. Ruikt naar misleiding als dit niet het geval is.

[...]

Zal wel weer een gevalletje zijn van heel goed de algemene voorwaarden doorlezen voordat je ergens aan begint. Volgens mij heeft de TS wat dit betreft toch wel reden om te klagen.

Edit: Als ik op de pagina met de actievoorwaarden kijk, zie ik hier ook niet vermeld dat je gecapped wordt op 512kb. Niet helemaal netjes van de jongens van Fiberworld.
Je krijgt helemaal geen voorwaarden te lezen. Alles wat ik heb gekregen zijn 2 a4-tjes. Waarvan 1 voor het installeren van het modem

Edit: en wat je daar nu te lezen krijgt is al weer anders dan wat er eerst stond. Je moet verdorie voortaan printscreens maken en bewaren om aan te tonen dat je voor de gek gehouden wordt. Dat wide open stond er wel degelijk bij toen de eerste aanbieding van ADSL 2 daar stond. Die is echter in september/oktober weggehaald.

Trouwens, mijn hartelijke dank voor de support vanenkelen. Goed om te horen dat het op die site 1 grote valkuil is. Ik ben der dus ingestonken. Maar al bij al heb je me fantastich op het spoor gebracht. zie hieronder:

Dit is toch echt niet meer van deze tijd:

Let op het woord kunnen in deze zin. Er staat nergens dat je het krijgt.

Maar ik heb ook een leuke gevonden:

Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk

Daar staat dat het berekent wordt, er staat niet dat ik het moet betalen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Printscreen is gemaakt
Moet je ook boven 18 zijn om dit soort zinnen goed te maken?

Dan nog eens 1 als je naar www.terranews.nl gaat bij tarieven:

Fiberworld klanten kunnen een volledige en ongelimiteerde wideopen variant krijgen voor slechts € 4,95 per maand incl. btw!

Hebben we het nu over het zelfde KUNNEN? Dus ook hier is het maar afwachten of je het krijgt.
Nee hoor, dat boven-de-18-jarige-mannetje (ik ben trouwens 48) leest het ook hier weer. Als we het hebben over eenduidigheid van woordgebruik is het zo duidelijk als wat: KUNNEN betekent gewoon dat je het KRIJGT. Daar valt mijns inziens geen fatsoenlijke andere punt aan te zuigen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(overal printscreens van gemaakt, ik zal ze verdorie wel krijgen daar, :+ :+ :+ :+ )

Maar Borgje, bedankt je hebt me de sleutel gegeven om om eens lekker een woordspelletje te spelen met die lui. Misschien is het goed als je als voorloper van de gebruikersclub dat zelfde argument in gaat zetten om ze nu eens voor eens en voor altijd de mond te snoeren.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 02:38 ]

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:22
Heb een beetje mee zitten lezen met dit topic en ik moet zeggen, ik voel met je mee Cugel.

Als ik t zo lees zijn de problemen die mensen hebben met Versatel 20mbit eigenlijk maar peanuts, mocht je een andere provider zoeken kan ik je die van harte aanbevelen...heb er zelf echt nooit geen problemen mee in ieder geval.

@ We_Are_Borg: die tekst over die wideopen newsserver die dus eigenlijk meer lijkt op een heel nauw gangetje door die 512kbit lijkt me ZEER misleidend...erg jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je steun Stoffa.

Versatel? Dacht dat die niet zo'n beste nieuwsserver hadden? Als ik dit rond kan krijgen zit ik eigenlijk meer aan TweakDSL te denken. Maar dan moet ik eerst van Fiberworld af kunnen. Ik ga overigens na deze ervaring eerst de mogelijke isp-en na op de kleine lettertjes en ervaringen lezen die gebruikers hebben (staat op dit forum aardig wat te lezen)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fiberworld is horror. Eenieder herinnert zich de overname praktijken nog wel van metia en ewekadsl. Zelf heb ik er een jaar over gedaan om van ze af te komen, terwijl ik niet eens een contract bij ze had getekend. (mijn provider was overgenomen door fiberworld en fiberworld ging er gewoon van uit dat ik maar even bij hun wilde blijven en begon aanmaning te sturen) Uiteindelijk na meer als een jaar via een advocaat van Fiberworld afgekomen...... (ze wilden inmiddels honderden euro's hebben) Als er 2 providers zijn waar ik nooit meer een abo neem zijn het Metia en Fiberworld.

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 26-11-2005 11:40 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Stoffa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 03:05:
Heb een beetje mee zitten lezen met dit topic en ik moet zeggen, ik voel met je mee Cugel.

Als ik t zo lees zijn de problemen die mensen hebben met Versatel 20mbit eigenlijk maar peanuts, mocht je een andere provider zoeken kan ik je die van harte aanbevelen...heb er zelf echt nooit geen problemen mee in ieder geval.

@ We_Are_Borg: die tekst over die wideopen newsserver die dus eigenlijk meer lijkt op een heel nauw gangetje door die 512kbit lijkt me ZEER misleidend...erg jammer.
Misschien maar het staat kunnen, maar zoals gezegt mensen lezen nu eenmaal niet goed, ook de Algemene Voorwaarden bijvoorbeeld moet je zelf een vinkje bij zetten dat je die gelezen heb. Daarbij ligt de AV altijd ter inzage bij de KVK en als je een bedrijf opbelt voor de AV krijg je deze tegen woordig in PDF opgestuurd of de link waar het nogmaals te lezen is.
Ik kan Fiberworld aanbevelen ik heb nu mijn eigen verbinding er en nog drie verbindingen van me werk en ik heb zelf twee klachten gehad en op me werk geen één. Het enigste waar ik zelf blij mee ben is dat ik nog niet voor ADSL2+ heb gekozen aangezien er gewoon te veel problemen zijn, maar dit was met de uitrol van 8Mbit ook het geval.

Cugel er staat ook dat er een bedrag wordt berekend voor gebruik ADSL maar niet hoe jij zegt dat je hoeft te betalen, maar ik denk zelf wel dat je weet wat er gebeurd als je niet betaald. Die 77,35 is alleen als je geheel weg gaat uit het BBned netwerk, dus terug naar KPN ofzo, lees geen bbned verbinding.

Trouwens hoeveel van jullie lezen alles goed door, ik zelf lees het half door. Ik denk het meeste van de mensen dat die gelijk door klikken. Vragen jullie als je in bijvoorbeeld een computer winkel staan naar de AV als je iets koopt, het antwoord is simple nee dat doet 99,99% van de mensen niet.

Woord spelletjes kunnen leuk zijn maar als je nu gewoon van je abonnement af wilt, want daar ben je mee bezig vanaf dag één mee bezig, schrijf dan gewoon een normale brief voor opzegging van de dienst. Het kost een aantal postzegels maar dan heb je ook wat.

• Bart-01
  • Laatst online: 01-12-2025
we_are_borg schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:39:
[...]

Misschien maar het staat kunnen, maar zoals gezegt mensen lezen nu eenmaal niet goed, ook de Algemene Voorwaarden bijvoorbeeld moet je zelf een vinkje bij zetten dat je die gelezen heb. Daarbij ligt de AV altijd ter inzage bij de KVK en als je een bedrijf opbelt voor de AV krijg je deze tegen woordig in PDF opgestuurd of de link waar het nogmaals te lezen is.
Ik kan Fiberworld aanbevelen ik heb nu mijn eigen verbinding er en nog drie verbindingen van me werk en ik heb zelf twee klachten gehad en op me werk geen één. Het enigste waar ik zelf blij mee ben is dat ik nog niet voor ADSL2+ heb gekozen aangezien er gewoon te veel problemen zijn, maar dit was met de uitrol van 8Mbit ook het geval.

Cugel er staat ook dat er een bedrag wordt berekend voor gebruik ADSL maar niet hoe jij zegt dat je hoeft te betalen, maar ik denk zelf wel dat je weet wat er gebeurd als je niet betaald. Die 77,35 is alleen als je geheel weg gaat uit het BBned netwerk, dus terug naar KPN ofzo, lees geen bbned verbinding.

Trouwens hoeveel van jullie lezen alles goed door, ik zelf lees het half door. Ik denk het meeste van de mensen dat die gelijk door klikken. Vragen jullie als je in bijvoorbeeld een computer winkel staan naar de AV als je iets koopt, het antwoord is simple nee dat doet 99,99% van de mensen niet.

Woord spelletjes kunnen leuk zijn maar als je nu gewoon van je abonnement af wilt, want daar ben je mee bezig vanaf dag één mee bezig, schrijf dan gewoon een normale brief voor opzegging van de dienst. Het kost een aantal postzegels maar dan heb je ook wat.
Ikzelf zit nog bij DutchWeb / Fiberworld. Ik lees over het algemeen alles goed door. Echter een aantal zaken die Fiberworld doet kunnen niet door de beugel:

De algemene voorwaarden MOETEN bij een contract bijgeleverd zijn, de simpele verwijzing naar de KVK is ongeldig (echtgenote werkt bij de KVK en weet wat mag en niet mag) en als de algemene voorwaarden niet meegeleverd waren kan zelfs het contract ongeldig zijn.

Toen DutchWeb failliet ging en FiberWorld de klanten overnam leverden ze contracten (niet tekenen verbinding weg) bij waarin stond dat je accoord ging met de bijgeleverde algemene voorwaarden, je raadt het al die zaten er niet bij..... FiberWorld gaf toe dat dat een misser was.

Ik ga binnenkort opzeggen bij FiberWorld en ben benieuwd wat dat voor ellende gaat opleveren......

Do as I say, don't do as I do.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Och, zoveel brieven, faxen en mails gestuurd... voor dag 1 al. Maar verbinding afkoppelen, nee hoor. Gewoon door laten lopen. :) Voor mij staat vast dat Fiberworld vieze spelletjes speelt met betrekking tot overname, contracten en algemene voorwaarden.

[ Voor 56% gewijzigd door Paquito op 26-11-2005 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo eens lees ben ik niet de enige die problemen heeft met de "spelletjes" die Fiberworld speelt. Misschien wordt het eens tijd dat er op het "gebruikersforum" ruimte gemaakt wordt om deze discussie te voeren. Of het wordt tijd om de handen ineen te slaan en Fiberworld te laten weten dat er gebruikers zijn die niet tevreden zijn.

Zou iemand een link binnen het forum kunnen maken naar dit toppic? Ik kan er niet meer in. Met bovenstaande kritiek en vragen werd ik gebanned. Door de heer Ajavas. Ik zal hem zelf eens mailen, ben ondertussen achter zijn mailadres gekomen.

Bart-01 bedankt voor de tip. Ik zal binnenkort de KvK eens een brief sturen met de vraag hoe het met de rechtsgeldigheid van de werkwijze van Fiberworld zit.

Zoals al eerder genoemd: Alle info is welkom.

• Bart-01
  • Laatst online: 01-12-2025
Kleine nuancering:

Als de algemene voorwaarden niet bij de offerte, danwel het te tekenen contract zijn meegeleverd is weliswaar het contract geldig maar gelden de algemene voorwaarden niet.

Dus als in het contract niet een minimale tijdsduur of opzeggingstermijn is vermeld, kun je je contract vrij gemakkelijk opzeggen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kwartiertje aan het zoeken geweest:

Info van KvK:

Niet nakomen van een overeenkomst: Overmacht of wanprestatie?

Beide partijen moeten hun verplichtingen nakomen. Als de andere partij (de wederpartij) zijn of haar verplichtingen niet, niet op tijd of niet behoorlijk nakomt, zijn er twee mogelijkheden:

Niet toerekenbaar
Als de wederpartij geen schuld heeft, of als de oorzaak niet binnen zijn eigen risicosfeer ligt, is er sprake van overmacht. De wederpartij moet die overmacht wel aan kunnen tonen.

Toerekenbaar
Als er geen overmacht is, is er sprake van wanprestatie. De oorzaak van het niet-nakomen is voor rekening en risico van de wederpartij. Dit wordt ook wel een 'toerekenbare tekortkoming' genoemd.
Als er sprake is van een toerekenbare tekortkoming, heeft u een aantal juridische mogelijkheden:

U kunt eisen (vorderen) dat de overeenkomst alsnog wordt nagekomen.
U kunt de overeenkomst ontbinden. De wederpartij moet hiervoor echter wel in belangrijke mate tekortschieten.
U kunt wachten met uw eigen tegenprestatie totdat de wederpartij aan zijn of haar verplichtingen heeft voldaan. Dit heet het opschortingsrecht.
U kunt schadevergoeding eisen.
Als u goederen heeft verkocht en ze worden niet betaald, dan kunt u de goederen terugeisen. Dit heet het recht van reclame. U moet hier echter wel op tijd mee zijn: binnen zes weken nadat de betaling opeisbaar was, of binnen zestig dagen nadat het verkochte door de koper is opgeslagen.
Als u een eigendomsvoorbehoud heeft opgenomen in uw algemene voorwaarden, blijft u officieel eigenaar van uw verkochte goederen totdat de prijs is betaald.

Ik ga Fiberworld dus een brief schrijven waarin ik uiteen zet dat ik mijn klachten toerekenbaar vindt en ga gebruik maken van het opschortingsrecht, dus de betalingen stop zetten totdat zij hebben bewezen dat ze niet toerekenbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bart-01 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:47:
Kleine nuancering:

Als de algemene voorwaarden niet bij de offerte, danwel het te tekenen contract zijn meegeleverd is weliswaar het contract geldig maar gelden de algemene voorwaarden niet.

Dus als in het contract niet een minimale tijdsduur of opzeggingstermijn is vermeld, kun je je contract vrij gemakkelijk opzeggen.
Wederom: dank voor je informatie.
Ik heb mijn brieven van fiberworld nog eens doorgelezen. Er staat helemaal niets vermeld over (algemene) voorwaarden, ik heb ook niets getekend, enkel een aanvraag gedaan via internet. Daar staat overigens wel dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Een link is op die pagina aanwezig, dus ik vraag me af of je hierin gelijk zou krijgen.

Wat wel grappig is om te lezen: Fiberworld stelt zich in zijn algemene voorwaarden hier en daar blijkbaar boven de wet: ze geven in artikel 8.10 aan dat het wettelijke opschoningsrecht voor hen niet geldend is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 16:11 ]

Verwijderd

Ik zit bij telebyte die hadden in t begin ook een waardeloze newsserver, ben overgestapt op alternatieven. Doe mij maar private torrent sites met een goede community. Veel meer goede snelheden. En geen gelul dat t naar 24 uur alweer incompleet is.

De bij telebyte is volgens mij nog steeds waardeloos.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Bart-01 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:47:
Kleine nuancering:

Let op dat de wet een tijd geleden is veranderd, door bepaalde informatie te vragen mag er vanuit gegaan zijn dat die persoon gebruik wilt maken van een dienst. Hier ben ik via me werk achter gekomen ook niets ondertekend voor bepaalde diensten maar toch geheel rechtsgeldig. De algemene voorwaarden op internet bij bijna alle providers kan je dus opvragen via de website, ook dien je akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden je geeft ook namelijk te kennen dat je het gelezen heb, doe je dit niet is het je eigen fout. Aangezien ze de hele afhandeling doen via internet mag je dus ook de algemene voorwaarden via internet doen. Het wordt nog gecompliseerder aangezien je dus op voorhand bij bijna alle providers vooraf de algemene voorwaarden kan inzien.

Contracts duur staat dus in de algemene voorwaarden vermeld, ook staat er 9 van de 10 keer in hoe je dient op te zeggen. Meestal is dit per brief dit hoeft trouwens niet aangetekend maar beter is wel. Het aangetekend versturen is niet nodig omdat een rechter een uitspraak heeft gedaan over de betrouwbaarheid van het versturen van post, dit omdat een bedrijf zei dat poststuk nooit bij hun was aangekomen. Hierop werd TPG opgeroepen en die zei dat in dat gebied maar 0,0001% niet aankwam. Ik zal trouwens altijd via aangetekend doen dit is beter en veel minder gezeur, ook zijn de kosten 6,25 euro tegen over extra kosten wat je heb om het uit te zoeken een beter verhouding.

Verder op het contract, een bedrijf levert jouw een dienst deze betaal je netjes en deze blijf je betalen tot op heden op dat moment geef je zelf te kennen dat je gebruik wilt maken van deze dienst je heb immers niet aangegeven dat je er geen gebruik van wilt maken, ook maak je geen bezwaar er tegen het geen wat er geleverd wordt.

Cugel je kan dus gewoon een nette brief sturen met het geen wat jij wilt alleen je kan niet meer dan 2 maanden terug (60 dagen regel) als zij trouwens kunnen aantoonen dat een andere partij schuld heeft heb je als nog een probleem. Ook als hun een oplossing bieden en jij voert deze niet uit of accepteer jij hem niet dan kunnen hun weer een tegen eis doen. Wat er dus staat is maar half half, de wet die dit regeld is erg irritant. Wil je actie ondernemen dan kan je naar de website staiksterk.nl hier staat wat je rechten zijn maar onthoud dat er ook plichten zijn aan jouw kant. Schrijf de brief netjes en beleefd en hou je aan de feiten en niet aan je gevoelens dit is moeilijk maar wel noodzakelijk, beter is om iemand anders de brief te laten schrijven. Ik hoop dat je problemen wordt opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Met die laatste regel ben ik het wel eens: ik hoop het ook.
We hebben het in dit topic toch heel netjes gehouden, dacht ik zo.

Maar een brief schrijven doe ik zeker.

Ik heb touwens een reactie binnen op mijn vraag over de snelheid: ik mag mijn account downgraden.
(ff kijken of daar nog kosten aan zitten)
Een 10mbps account is voldoende, gezien de afstand tot de centrale gaat het toch niet harder. Ik ga alleen eens lezen of daar weer niet een addertje onder het gras zit.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Stom had een ander topic gecreeërd maar deze past er beter bij.

Zijn de ervaringen met Fiberworld nu echt zo slecht als dat ik lees?

Ligt de kwaliteit van het ADSL2+ niet gewoon aan BBNed?
Wat voor invloed heeft Fiberworld op de geleverde verbinding, is het niet zo dat Fiberworld de verbinding gewoon doorsluist naar de afnemers, wij dus?
Ik ben ook van plan op ADSL2+ over te stappen maar als ik het zo lees geeft het alleen maar kopzorgen of ben ik nu te negatief?

Versatel is ook niet veel beter, of wel?

Ik woon volgens test 800+ meter van centrale af dus dat zou qua snelheid wel goed zitten en dat de kwaliteit van de helpdesk niet al te best is is ook geen nieuws dat is die van Telebyte waar ik eerder zat ook niet!

Een laatste vraag die me te binnen schiet is of de meegeleverde modem bij Fiberworld meteen al naar de stort kan of voldoet deze wel voor ADSL2+, welke type/merk is het eigenlijk voor modem?

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-02 15:14
Ik heb zelf KPN adsl van Fiberworld, de nieuwsserver is inmiddels wel toppie (na de vrij lange incompleetheid die beschreven is door verschillende anderen), nooit meer incomplete bestanden, maar toch ga ik zo snel mogelijk weg omdat bij KPN ADSL datalimieten gelden.
Fiberworld Fair Use Policy
Lite: 10 GB
Basic: 40 GB
Extra: 80 GB

Fair use wordt als volgt berekend:
Het gebruik van alle gebruikers gedeeld door het aantal gebruikers levert het gemiddelde gebruik op. Hier wordt 25% bij op geteld.
En dat noemen ze dan FUP...

De eerste paar maanden rekenden ze geen extra kosten voor overschrijdingen, maar nu wel bij mij.

Maar goed, dit kan natuurlijk anders zijn bij de BBNED abonnementen, maar ik raad het aan om wel even contact met ze op te nemen (tel. 0513-681817, bespaart je het 70ct/min 0900 nummer 8)7 ).

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Wagenus schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:30:
Ik heb zelf KPN adsl van Fiberworld, de nieuwsserver is inmiddels wel toppie (na de vrij lange incompleetheid die beschreven is door verschillende anderen), nooit meer incomplete bestanden, maar toch ga ik zo snel mogelijk weg omdat bij KPN ADSL datalimieten gelden.

[...]

De eerste paar maanden rekenden ze geen extra kosten voor overschrijdingen, maar nu wel bij mij.

Maar goed, dit kan natuurlijk anders zijn bij de BBNED abonnementen, maar ik raad het aan om wel even contact met ze op te nemen (tel. 0513-681817, bespaart je het 70ct/min 0900 nummer 8)7 ).
Ik heb FW 8Mbit via BBned, en heb geen datalimieten or whatsoever, die gelden inderdaad alleen op de abbo's via de KPN.

Verder heb ik echt never nooit problemen met mijn lijn, de nieuwsserver gebruik ik niet, want die was waardeloos en 'k heb eweka :)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 16:30
Fiberworld, zit er nu ook ruim een half jaar. Heb dan wel geen ADSL 2+ maar voglens mij maakt dat niet veel uit! Tot nu toe 3 keer een week zonder adsl gezet en dat omdat ik wel linesync had maar geen dhcp adres kreeg uitgedeeld. Elke dag bellen maar je wordt gewoon niet serieus genomen, heb nu mijn IP vast ignesteld en nu werkt de verbindign wel redelijk. Pas toen ik begon over maandelijkse kosten en niet betalen kon een storing snel opgelost worden!

Het ligt altijd aan jezelf en nooit aan hun!

Ik bel ook via mijn adsl, ruis en echo heb ik vrij veel maar als ik daarover bel heb ik pech zeggen ze, dat hoort erbij.

Fiberworld, prijs is laag net als de service en de kennis!
BEGIN ER NIET AAN!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
jjbstolk schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:23:
Fiberworld, zit er nu ook ruim een half jaar. Heb dan wel geen ADSL 2+ maar voglens mij maakt dat niet veel uit! Tot nu toe 3 keer een week zonder adsl gezet en dat omdat ik wel linesync had maar geen dhcp adres kreeg uitgedeeld. Elke dag bellen maar je wordt gewoon niet serieus genomen, heb nu mijn IP vast ignesteld en nu werkt de verbindign wel redelijk. Pas toen ik begon over maandelijkse kosten en niet betalen kon een storing snel opgelost worden!

Het ligt altijd aan jezelf en nooit aan hun!

Ik bel ook via mijn adsl, ruis en echo heb ik vrij veel maar als ik daarover bel heb ik pech zeggen ze, dat hoort erbij.

Fiberworld, prijs is laag net als de service en de kennis!
BEGIN ER NIET AAN!
Ehm, sorry hoor, maar jouw probleem klinkt mij eerder als een fout geconfigureerd modem.

• schumi2004
  • Nu online
Hoeveel mensen hebben er hier nu ADSL2+ van Fiberworld?

Fiberworld heeft dan wel een lage prijs en nagenoeg geen kennis maar horen we de problemen zoals ik eerder al vroeg niet te zoeken bij BBNed?
Hun leveren tenslotte de verbinding en Fiberworld zet hem voor mijn gevoel gewoon door?
Wat voor invloed kan en heeft Fiberworld op de verbinding?
Hebben hun van die praktijken dat ineens je snelheid lager getrained wordt dan je werkelijk zou moeten hebben?
Nieuwsgroepen boeit mij niet zo dus dat probleem geldt voor mij ook niet waar ik meer me zorgen over maak is of mijn verbinding wel stabiel blijft! Of dat deze minstens 3x per dag er uit vliegt!
Alle faceliteiten die bij een verbinding komen zoals webspace meerdere email adressen en zovoorts boeit mij niet zo als mijn verbinding maar werkt.

Wie kan er wat zaken verduidelijken voor me?

• jjbstolk
Punica- schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:27:
[...]

Ehm, sorry hoor, maar jouw probleem klinkt mij eerder als een fout geconfigureerd modem.
Aan het modem kan je weinig fout configureren, het wordt compleet voor geprogrameerd aangeleverd door fw. Je kan hem terug zetten naar bbned fabrieksinstellingen, je hooeft er dus normaal gesproken niks aan in te stellen om verbinding te krijgen.

Heb trouwens vandaag (nadat 14-12 de storing gemeld is) eindelijk een echte reactie gekregen: een nieuwe firmware. Dus als ik zelf geen ip had ingesteld had ik nu nog geen internet!

Ik heb eerder al een dsl avn bbned gehad en nooit geen problemen, heb de indruk dat veel problemen bij fiberworld zelf liggen maar dat weet ik niet zeker. Dat er vanuit bbned problemen waren met de adsl 2+ klopt ook.

[ Voor 18% gewijzigd door jjbstolk op 03-01-2006 13:47 ]

• schumi2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:06:
Ik zit bij telebyte die hadden in t begin ook een waardeloze newsserver, ben overgestapt op alternatieven. Doe mij maar private torrent sites met een goede community. Veel meer goede snelheden. En geen gelul dat t naar 24 uur alweer incompleet is.

De bij telebyte is volgens mij nog steeds waardeloos.
Idd, ik snap ook eigenlijk niet waar dit alles over gaat, gaat het nu over de dienst ADSL2+ in het algemeen of een onderdeel hiervan namelijk nieuwsgroepen?

Bij Telebyte heeft het nog nooit goed gewertk! En noem mij eens een aantal providers die wel fatsoenlijke nieuwsgroepen hebben, ik ken er maar enkele en er zijn VEEL MEER providers dan dat er met goede nieuwsgroepen zijn! Als nieuws groepen zo belangrijk voor je zijn dan moet je een private server/dienst nemen en niet die van je provider!

Maar gezien topic titel hoort het hele gesprek niet over nieuwsgroepen te gaan maar over de dienst ADSL2+ van Fiberworld en niet dat gemierenneuk over incompleet dit nieuwsgroepen zo

En als we over voorwaarden gaan hebben dan zijn er nog vele aanbieders van alle soorten en maten en niet alleen IT gerelateerd die er een puinhoop van maken qua voorwaarden met addertjes hier en daar! Wat dat betreft kan ik me in de meeste reacties van we_are_borg wel vinden ;)

• gerbruggeman
  • Laatst online: 11-10-2024
schumi2004 is right ! :X

Mijn ding: TweakDSL is my current provider:
Vanaf het begin niks dan problemen met TweakDSL
Met name organisatorisch/administratief.
Daar wil ik vanaf, en als ik het forum mag geloven is het ook bij andere ISP's....
:'( ....huilen met de pet op

Kosten afgelopen jaar Surf&Bel deal(TweakDSL):
Kaal Koper + ADSL 1024/512+VODSL = 75+360=435 (voor 1 jaar), geen KPN
Kosten worden komend jaar = 12x 39,95 = 479,40

Mijn oog is gevallen op ADSL4ONE van Fiberworld.
ADSL2048/1024+VODSL = 174 (12x14,50)
komt bij KPN belbudget+aansl.kn(eenm) = 116,04(12x9,67)+47,55 = 163,59
Totaal dus 1e jaar: 347,59
Komen evt wel 77 euro afsluitkosten bij als ik over een jaar bij Fiber weg wil...

Anyway ben ik per saldo minder kwijt voor een dubbele snelheid.
Wie heeft RECENTE ervaring hiermee ?
Met de ADSL4ONE-aktie en/of Fiberworld en/of DIS-europe ? :O

[ Voor 19% gewijzigd door gerbruggeman op 06-01-2006 05:42 ]

Help Java!

• gerbruggeman
schopje 8)7

Help Java!

• schumi2004
  • Nu online
Helaas niemand, waarschijnlijk is dit alles een storm in een glas water en zal het allemaal wel meevallen met de slechte ervaringen van deze provider ;)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 16:25
Wagenus schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:30:

[...]

Hoe kan dat nou ?

Zelfs KPN zelf heeft geen limieten op hun abbo`s ?

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik zit er over te denken om een abbonement bij Fiberworld te nemen, aangezien de campus-verbinding van de universiteit Maastricht over de kop gegaan is. Doe ik hier verstandig aan? Ik zie een heleboel hele vage verhalen hier, en rare antwoorden in krom Nederlands van meneer Borg, maar ik kom er niet helemaal wijs uit. Volgens de check woon ik 500m van de centrale af, en zal ik dan, wanneer ik het 24mbit abo neem, ook 24 mbit halen? Die nieuwsgroep is een leuke bijkomstigheid, maar niet heel belangrijk verder, dus daar lig ik hoe dan ook niet wakker van.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Verwijderd

Ik heb zelf ook mijn oog laten vallen op Fiberworld. En met name op het 16-24MB abonnement.
Maar als ik nu zo het topic doorlees begin ik mij af te vragen of het niet verstandiger is om bij Chello (Classic) te blijven 8)7.

Na alles eens goed doorgelezen te hebben op hun site begin ik mij af te vragen of het wel betrouwbaar is, naar het voorbeeld van de newsserver. Hierbij doel ik op de uiteindelijke snelheid.

De echte reden van mijn keuze voor Fiberworld is namelijk de hoge snelheid. Diverse checks geven aan dat ik 200 meter van de centrale vandaan zit :*). Maar 16 of 24 MB/s is nogal een verschil, en ben nu geneigt te geloven dat ook deze factor niet helemaal lekker in elkaar steekt.

Na 3 mailtjes gestuurd te hebben en 1 respons gekregen te hebben met een marketingspraatje, moet ik gewoon iets anders zoeken?

Ik ben zelf een actieve member van BT community, en wil ook nog wel eens een nieuwsgroepje doorzoeken.

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-01 10:07
Ik heb gisteravond de stap genomen en heb me aangemeld voor de snelste variant van ADSL2+ van Fiberworld inclusief telefonie erbij. Zoals bij zoveel forums zie je enorm veel negatieve verhalen over een provider. Ik ben niet zo bang dat ik slechte ervaringen zal krijgen met Fiberworld.
Als eerste heb ik (bijna) alle aanbieders van ADSL2+ bekeken en de verschillende forums afgestruind op zoek naar informatie. En wat me op al die forums opvalt is dat er maar een klein aantal mensen zijn die echt veel problemen hebben met Fiberworld.
Een beter voorbeeld als dit topic is er bijna niet...... O-)

Volgens de postcodecheck zit ik 444 meter van de centrale. Dan lijkt het me dat ik normaal gesproken een fatsoenlijke snelheid kan behalen.
Als het zover is dat ik daadwerkelijk een verbinding via Fiberworld heb houd ik jullie op de hoogte van mijn ervaring met Fiberworld, of dat nu positief of minder positief is.

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-01 10:07
Na mij bijna een week verheugd te hebben op een leuke snelle ADSL2+ kreeg ik vandaag een dompertje; het blijkt dat op mijn adres geen ADSL2+ beschikbaar is terwijl de postcodecheck op de site van internetten.nl en Fiberworld het tegengestelde aangaf.
Jammer, jammer en nog eens jammer.
Na een e-mil gestuurd te hebben aan BBned kreeg ik het volgende antwoord

============
Op www.bbned.nl kunt u uw postcode checken op beschikbaarheid van ADSL en/of ADSL2+
Op uw locatie is alleen ADSL beschikbaar.
ADSL2+ wordt op dit moment alleen uitgerold bij een centrale waar zoveel georderd wordt dat daar bijgebouwd moet worden.
Er is nog geen planning wanneer dat bij uw centrale het geval is.
===========

Jammer maar helaas. Ik wens eenieder die wel een ADSL2+ verbinding via Fiberworld heeft veel succes en plezier.

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-02 18:03

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Zit zelf te denken aan dit abbonement van Fiberworld: Fiberworld ADSL4ONE 8096 (een 8 mbit lijn). ADSL 2+ kan ik hier nog niet krijgen. Maar wie heeft hier dan goede / slechte ervaringen mee ??

FiXxXeR

• jjbstolk
Fiberworld heeft leuke prijzen maar daar tegenover staat: administratie vaak slecht geregeld, slecht support op en heel duur nummer.

Voorbeeld, ik heb een jaar geleden een abb. afgesloten voor 512/256 verbinding met gratis onbeperkt vaste nummers bellen, maar deze maand hebben ze 26 euro aan telefoonkosten afgeschreven (alleen maar vaste nummers de rest gaat via mobile), heb ze er begin van de week naar gevraagd nog steeds geen reacite, het enige wat gebeurt "we hebben een order aangemaakt".

Zolang de verbinding werkt is het leuk zoniet dan heb je pech!

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

We zijn inmiddels een paar dagen verder en ben er wat betreft Fiberworld wel uit. NOOIT NEMEN !

Alles wat ik over hun kan lezen is slecht (volgens mij maken ze een te snelle, grote groei door, zodat ze het niet meer aan kunnen). Zit nu persoonlijk te denken aan Concepts ICT. Iemand daar goede of slechte ervaringen mee ??

FiXxXeR

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

FiXxXeR39 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:24:
We zijn inmiddels een paar dagen verder en ben er wat betreft Fiberworld wel uit. NOOIT NEMEN !

Alles wat ik over hun kan lezen is slecht (volgens mij maken ze een te snelle, grote groei door, zodat ze het niet meer aan kunnen). Zit nu persoonlijk te denken aan Concepts ICT. Iemand daar goede of slechte ervaringen mee ??
Concepts even bekeken en die zijn ontzettend duur, die prijzen zijn niet normaal als het gaat om BBned netwerk. Versatel netwerk zijn normale prijzen en zou daar voor gaan. Helaas kan ik weinig over deze provider vinden hier uit kan je dus weinig op maken.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

We_are_borg, je hebt gelijk wat betreft de rest van de abbonementen, maar er is een aanbieding bij hun, voor wel een hele goede prijs lijkt mij (heb de adders onder het gras nog niet kunnen vinden!).

Dit is dat abbonement:

BBNed ADSL 2+ / 10 Mbps ( download: 10240 Upload: 1024 )
Maandelijks bedrag € 29,75 (geen aansluitkosten + gratis ethernetmodem)

Dit abbonement lijkt me dan wel aardig, niet ?

FiXxXeR

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
van ADSL2/+ is het algemeen bekend dat de max snelheid van je abo niet gegarandeerd is. Dat ligt gewoon aan de techniek/afstand.
van de newsserver is wel jammer.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

FiXxXeR39 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:24:
We_are_borg, je hebt gelijk wat betreft de rest van de abbonementen, maar er is een aanbieding bij hun, voor wel een hele goede prijs lijkt mij (heb de adders onder het gras nog niet kunnen vinden!).

Dit is dat abbonement:

BBNed ADSL 2+ / 10 Mbps ( download: 10240 Upload: 1024 )
Maandelijks bedrag € 29,75 (geen aansluitkosten + gratis ethernetmodem)

Dit abbonement lijkt me dan wel aardig, niet ?
Versatel netwerk ziet er goed uit nette prijzen, helaas hou ik me niet bezig met versatel netwerk maar als je even een google opdracht geeft en even een maand of 12 terug leest dan weet je wel of het wat is.

Verwijderd

Hoop dat iedereen die een verbinding heeft aangevraagd er nooit wat mee heeft, want support kan je niet verwachten van deze provider.

###############################################################################

Invoer Datum / Tijd : 07-03-2006 22:38
Omschrijving: Dit zijn alle mails die ik heb verstuurd, als ik nu niet snel antwoord krijg ga ik op zoek naar een andere provider!

Verzonden: maandag 6 maart 2006 18:25
Aan: 'support@fiberworld.nl'
Onderwerp: FW: Fiberworld abbonement

Komt er nu nog eens antwoord?! Ben het wachten nu echt zat!

Groeten,

R*** B***

Verzonden: woensdag 1 maart 2006 15:51
Onderwerp: Fiberworld abbonement

Geachte heer/mevrouw,

Ben nog steeds aan het wachten op een antwoord!!!!!!!!!!

Groeten,

R*** B***

Verzonden: donderdag 23 februari 2006 17:40
Onderwerp: FW: Fiberworld abbonement

Geachte heer/mevrouw,

Waarom is het zo moeilijk om een reactie te sturen op een e-mail.
Gaat zo echt niet de goede kant op, om mijn e-mail beantwoord te krijgen moet ik er 3 mailtjes achteraan sturen!

Groeten,

R*** B***

Verzonden: dinsdag 21 februari 2006 20:56
Onderwerp: Fiberworld abbonement

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs moest ik van jullie een nieuw contract invullen om ADSL2 aan te vragen dit zou mijn huidige lijn gaan vervangen ADSL (8mbit).
Dit heb ik ongeveer een maand geleden retour verzonden dat ik dit wilde aanvragen, echter heb ik tot op heden er nog niets van gehoord.
Hoe zit dit? Want inmiddels is er WEER 52,50 gefactureerd ipv. 39,95 (ADSL2 16mbit).

Met vriendelijke groet,

R*** B***

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik hoop dat het bij mij allemaal mee zal vallen,
we hebben namelijk ADSL 2+ besteld (24576/1331)

nu ik dit alles lees ben ik een beetje huiverig voor alle gevolgen etc..

momenteel moet er nog wat gefixxed worden bij BBNed / KPN, maar dit duurt inmiddels ook alweer 2 weken..

Begint dus niet al te goed, maar ik blijf hoop houden..

/EDIT
Sinds gister hebben we verbinding..
Download nu met 12 Mbps en up met 800 Mbps..
Kan sneller, maar ben wel tevreden, aangezien dit toch bijna 3x zo snel is als @home breedband..
Misschien ga ik nog wat andere firmware op de modem gooien voor een nog hogere snelheid..

[ Voor 30% gewijzigd door DaFireball op 17-03-2006 09:09 ]

Verwijderd

Zijn er nog recentere ervaring met deze provider.
De prijzen zijn nog steeds erg scherp maar werkt het netwerk wel lekker ?

Ik heb gelezen dat ze bezig zijn met een nieuwe newsserver (terranews dan) dus dat komt denk wel goed als ik de verkoop praatjes moet geloven.

Maar iemand nog positive dingen ? :9

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb via DDS een 12/1 adsl2+ verbinding bij fiberworld eerst was mijn download goed 1180kb download de laatste 10 dagen kom ik niet hoger dan 560kb, modem staat goed op 12down/1up .
Dus klote daaro bij fiberwaardeloos

• gerbruggeman
schumi2004 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:57:
Helaas niemand, waarschijnlijk is dit alles een storm in een glas water en zal het allemaal wel meevallen met de slechte ervaringen van deze provider ;)
Helaas toch wel...
En niet alleen bij mij.

Had ik het maar niet gedaan....
Had ik het maar nooit gedaan...
Het is één lange doffe ellende !

Bij de "naadloze" overgang van TweakDSL naar Fiberworld ging er al van alles mis, ergo:
bijna 2 maanden geen internet/telefoon ...
Niets !

Ze werken daar met een 0,70 euro/min. helpdesknummer waar je eerst een half uur of langer moet wachten en dan krijg je iemand aan de telefoon die alleen maar wat zit te brabbelen en je zeker NIET kan verderhelpen. Niks weet, niks kan en "we kunnen er niks aan doen" en "er wordt aan gewerkt" en "kunt u later niet bellen" en "wij mogen niet bellen"

Ze hebben een ticket-systeem wat niet werkt.
Via internet invoeren probleem omschrijven, wachten, wachten, memotje, wachten ,wachten, weer memootje erbij, etc... NIKS !
1x per 2maanden word je eens te woord gestaan. Naja te woord gestaan, er word NIET gecommuniceerd.

En ze doen maar wat :
Modempje wisselen, nog een keer modempje wisselen, dan weer een modem met een aparte ATA
En zit daar een handleiding bij ? Nee ! Weer emailen, bellen, tickets sturen en wachten op een mail met een onvolledige en deels onjuiste uitleg...
Telefonie ?
Eerst VODSL, allemaal storingen hoop gepruts gekraak onbereikbaar, eerst niksnie doen, dan weer wel en soms ook weer niet of wel bellen maar niet bereikbaar zijn of wel bereikbaar zijn maar zelf niet kunnen bellen of..... *zucht*
toen kreeg ik ineens zomaar weer VOIP, ongevraagd en onaangekondigd ! Dat bleek zomaar ineens uit de lucht komen vallen. Geen mail, geen brief, geen telefoontje, niks. Kwam ik toevallig achter omdat de moed me weer zover in de schoenen was gezonken dat ik met mijn mobiele telefoon dat hele dure 0900-helpdesknummer van ze heb gebeld...

En werkt het nu ?
NEE !
Na een half jaar zelfs nog niet ?
Nee nog niet !

Factureren:
Klopt niets van.
0900 worden standaard met 1,09 euro aangeslagen, ook nadat ik 4 tot 5 keer heb gezegd dat juist die nummers (zoals bv ABN-AMRO klantenservice, ea nummers die lokaal tarief kosten) een ander tarief hebben en dat zelfs EXACT aangegeven !
Maar ook de AFSPRAAK dat ik ONNET telefoonverkeer GRATIS zou mogen BLIJVEN gebruiken wordt niet nagekomen. Ik moet elke factuur eigenhandig gaan nakijken en uitpluizen.

De lol is er echt af.
EN ja ze zijn goedkoop, dus ik probeer geduldig te zijn en niet teveel te willen.
Je mag natuurlijk voor dat geld niks verwachten...
toch ?
MIS !!!!

Maar dit gedoe kost je wel een boel:
"bloed/zweet/tranen, dure telefoontjes plegen, emailen, ticketsysteem maar weer proberen, enz,enz"
zoveel energie, tijd en geld dat de voordelen niet opwegen tegen de (vele) nadelen.

Fiberworld :( = MIS-communicatie 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door gerbruggeman op 20-09-2006 07:17 ]

Help Java!

• gjburg
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zou wel pagina's vol kunnen schrijven maar ik ben helemaal klaar met die gasten :? :'( . En heb inmiddels opgezegd (duurt overigens 2 weken voor je een opzeggingsbrief ontvangt)

Ik heb dan gewoon adsl van FW, Maar probeer al anderhalve maand te verhuizen. Geven steeds de KPN de schuld dat het nog niet verhuisd is, en uiteindelijk wordt ik dan op 32kbps aangesloten.

Klachten brieven reageren ze niet op. De "ingeschoten tickets" staan gewoon weken open. Nemen hierover geen contact met je op. Wanneer je belt met de helpdesk hoor je dat je ticket nog open staat en geven bbned weer de schuld. Bel je met bbned vertellen ze daar dat FW er voor verantwoordelijk is.. Nou ik bel me helemaal suf, stuur e-mails en faxen.. Nimmer neemt er iemand contact met je op fo krijg je enige reactie

Ken inmiddels bijna alle (helpdesk) medewerkers (Cor, Gerben, Emile, Richard, Simon, Djurre ect.).. sommige nog botter dan anderen. Wanneer je vraagt terug te bellen over je "Ticket" doen ze dit niet (enkel Gerben heeft een keer terug gebeld). Weigeren je door te verbinden met iemand die over de klachten gaat.. Krijg geen antwoord op vragen. Houden je aan het lijntje.. "Nee meneer u moet zo'n 8 dagen geduld hebben" nou ik ging er al vanuit dat het na 8 dagen niet zou werken en inderdaad.. deze 8 dagen duurde 19 dagen..

Rekenen maarliefst 99 euro voor een verhuizen terwijl ik me helemaal suf heb gebeld, het geen ook nog zo'n 55 euro heeft gekost en anderehalve maand ergernis en zonder internet heb gezeten.. En nu kost opzeggen ook nog 77 euro..

Gisteren de 3e klachtenbrief verstuurd, dit keer aangetekend ik wens beide bedragen door hun slechte functioneren niet te betalen. Morgen krijgen ze hem nog per fax en laat ik ook de 99 euro verhuiskosten storneren..

Probeer ook niet één verkeerd woord in het zogenaamde "onafhankelijke gebruikersforum" te zetten.. Want ze zijn zo onafhankelijk dat kritiek gelijk beloond wordt met een IP block en een username block op deze site.. Erg flauw, ik heb niet eens heel erg negatief bericht geplaatst

twee tips:
1) neem nooit fiberworld.nl (leuke domain naam overigens om te laten registeren.. 8)
2) heb je al fiberworld en ga je verhuizen.. Dan kan je beter gewoon opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen. Dit is goedkoper en je bent ongetwijfeld weer sneller online.

Gert Jan...

[ Voor 10% gewijzigd door gjburg op 20-09-2006 12:46 ]

Pagina: 1