Toon posts:

[XP PRO] pc reboot niet na installatie SP1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik werk al jaren met windows XP, zonder Service Packs. De winkel waar ik mijn pc kocht, installeerde namelijk een illegale versie waardoor ik van bij het begin niet kon updaten. Tot voor kort had ik geen last van die "oude" windows, maar nu moest ik een VPN-verbinding opzetten met het netwerk de universiteit. Dat lukte niet, en ik las op de helpdesk van de unief dat SP1 mijn probleem wellicht zou oplossen.

Ik had een install cd liggen van XP met Service Pack 1, en op de site van Microsoft vond ik een script dat toelaat om de registratie key te wijzigen. Het wijzigen van de code lukte, maar het ging mis bij de installatie van Service Pack 1!

Op een bepaald moment, na het "voorbereiden van de installatie", startte de pc opnieuw op. Nadat ik de balkjes van XP zag, kreeg ik een blauw scherm: "Setup wordt opnieuw opgestart". Enkele seconden daarna viel de pc uit en startte hij opnieuw op. Ik kreeg weer het blauwe scherm, de pc viel opnieuw uit, ... Dat bleef zich maar herhalen.

Uiteindelijk heb ik op F8 geduwd bij het heropstarten, om Systeemherstel uit te voeren. Maar ook nu kreeg ik bij het opstarten weer het blauwe scherm, waarna de pc opnieuw rebootte. Dat blijft maar door gaan, ik kom dus niet meer op mijn bureaublad...
Wat kan ik doen?! Het is onze gezinspc, waar al onze foto's en dergelijke opstaan. Er mag vanalles met de pc gebeuren, maar die foto's zou ik echt willen houden.

Alvast heel erg bedankt!!

mijn systeemspecs zijn: AMD Athlon XP 1800+, 512 MB RAM, 120 GB, GF 4 ti-4400

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 23:09 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal denk ik het beste je data even gaan backupen - je kan dit bv. met een Knoppix CD doen, maar ook bv. met een BartPE BootCD :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx, hopelijk is het nu niet te laat. Kprobeer nu mn HD aan een andere pc te koppelen.