VIA K8T800 Pro of nForce 3 Ultra?

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik had mijn oude nForce 3 Ultra moederboard gesloopt door een mislukte BIOS flash. Nu heb ik ondertussen een nieuw moederboard mogen ontvangen.

Echter dit nieuwe board kan ik gratis omruilen voor een nieuw K8T800 Pro board.

Dus:

- Gigabyte GA-K8NS-939 (nForce 3 Ultra)
of
- Asus A8V (VIA K8T800Pro)

Ik zit nu te twijfelen wat ik zou doen. Ik heb 2x512MB Twinmos Speed Premium geheugen, een Radeon 9800Pro en een AMD64 3000+ Winchester. Ik ben niet van plan extreem te gaan overklokken (hooguit de processor 200MHz omhoog en de videokaart @ XT speeds). De pc wordt voornamelijk gebruikt voor het spelen van spelletjes.

Er van uitgaande dat het qua moeite / tijd / geld e.d. niet uitmaak wel moederboard ik pak. Wat is jullie keuze en waarom?

Ik neig in de eerste instantie naar de nForce 3. Daarvan schijnen de prestaties beter te zijn. Echter is VIA de laatste tijd ook niet slecht meer. Daarnaast is de driver support van de nForce 3 echter nihil. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Spixo op 22-11-2005 23:03 ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de Nforce 3 kiezen, de driver support is gestopt omdat het product bijna EOL is en alle bugs er wel uit zijn gehaald.

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:05:
Persoonlijk zou ik voor de Nforce 3 kiezen, de driver support is gestopt omdat het product bijna EOL is en alle bugs er wel uit zijn gehaald.
Is de nForce 3 Ultra eigenlijk passief te koelen met een Zalman blokje? De VIA is standaard al passief gekoeld. Stilte vind ik ook aangenaam :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk is die passief te koelen, mogelijk moet je alleen een wat groter blokje gebruiken.

Als je verder zou moeten kiezen tussen de 2 planken zou ik voor de Gigabyte gaan, ten eerste omdat de chipset me meer aanspreekt en ik zelf niet zo kapot ben van Asus.

• Spixo
Terw_Dan schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:11:
Tuurlijk is die passief te koelen, mogelijk moet je alleen een wat groter blokje gebruiken.

Als je verder zou moeten kiezen tussen de 2 planken zou ik voor de Gigabyte gaan, ten eerste omdat de chipset me meer aanspreekt en ik zelf niet zo kapot ben van Asus.
Ik ken Asus en Gigabyte eigenlijk beide als goede merken. Wat vind je minder aan Asus als ik vragen mag?

Verwijderd

Naja ,, beiden planken hebben zo hun eigen features.

Ik zou persoonlijk voor een plank gaan dat DualChannel ondersteunt, dat doet de Nforce 3 geloof ik niet al is het een Socket 754 Dat doet idd de Nforce 3 ook.

Meestal komt de Nforce met tests er altijd een klein beetje hoger uit, werk overigens sinds de Nforce 1 alleen nog maar met. Goede planken, en drivers zijn niet zo moeilijk.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Beide borden zijn iig qua I/O bijna identiek. De Gigabyte heeft alleen 1 serieele poort meer.
De plaats van de chipset op de Gigabyte is imho beter dan die van Asus maar dan wel weer actief gekoeld. (Maar op punt ga ik mee met Terw_Dan) Enige puntje dan nog is de plek van de SATA aansluitingen net boven je AGP slot. Maar als je geen groot koelblok op je 9800pro (ZM-80D-HP van zalman bijv.) wil zetten zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

No signature found

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ricardo87 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:25:
[...]

Ik ken Asus en Gigabyte eigenlijk beide als goede merken. Wat vind je minder aan Asus als ik vragen mag?
Mijn ervaring met Asus is dat ze in verhouding tot Gigabyte wat vaker dood gaan en net effe wat minder stabiel zijn.
Nou kan dat goed zijn dat ik net pech heb met Asus natuurlijk, maarja, als ik moet kiezen zou het zeker Gigabyte worden (mede om het feit dat ALS er wat mis mee is je hem gewoon kunt retourneren naar GB zelf ipv via een leverancier, omdat dat bij Asus gewoonweg niet kan).

• Spixo
Het is inmiddels toch de nForce 3 Ultra geworden :)
Pagina: 1