op zoek naar stillere cpu koeler

Pagina: 1
Acties:

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
hallo allemaal,

ik bezig met het upgraden van mijn pc en wil mijn pc stiller maken dan nu het geval is.
het probleem zit bij de processor koeler ( is origineel van AVC ) ik vermoed dat de lager van het fannetje niet zo best meer is. ik hoor nu constant een soort zacht 'stofzuiger huil' geluid, natuurlijk niet hard, maar als je uren achter de pc zit gaat het echt irriteren.

voordat ik het vergeet , ik heb een P4 2,5 GHZ socket 478.

ik ben mooie koelers tegengekomen , van arctic cooling , zalman, thermal take, enz...

maar ik wil eigenlijk niet zo veel gaan uitgeven.
weet nog niet of ik nieuw moederboard met niewere type processor zal kopen of toch nog langer wacht tot het goedkoper word.

maar in ieder geval, ik ben ook terecht gekomen bij een vaag merk genaamd : glacialtech ?

http://www.glacialtech.com/

kent er iemand dit merk ? ik ben zeer toevallig iemand op marktplaats tegengekomen die koelers van glacialtech verkoopt tegen een lage prijs. en hij woont nog geen 10 km van mijn woonplaats vandaan. verder netjes met aankoopbon en natuurlijk garantie.

ik snap alleen de specificaties niet, er zijn verschillende typen en klasse, stil, normaal , ultrastil,enz...

zat te denken aan bijv :

GlacialTech IGLOO 4360 en/of light.

er wordt niets verteld over de thermische weerstand enz...

is het een koopje ?

wat is jullie mening ?

mvg

Versace1

Verwijderd

Artic Freezer, niet duur, wel goede prestaties

Ben het met je eens dat een koeler geen 50 euro hoeft te gaan kosten, de Artic Freezer is over het algemeen wel wel stil, en zal je Stofzuiger effect ook wel weg gaan nemen.

Overigens ken ik die fabrikant koeler niet, en kan ik dus ook niet oordelen of het een koopje zou moeten zijn.

Verwijderd

bij icomputers in vlaardingen heb je de zalman cnps-7000alcu voor 20 euro

ik zal dan lekker voor die gaan :)

Verwijderd

En wat je ook kunt doen is bieden op E-bay. Zo heb ik een koperen 7700 Zalman gewonnen voor 22,50 :P Anders gok je eerst daarop? Wie weet heb je geluk en ben je ook niet zoveel geld kwijt...

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
de standaard prescott socket 478 koeler is ook een stil klein ding , er zit zelfs koper in , als je hardwareleverancier deze heeft zit je goed voor heel erg weinig, ik heb er hier trouwens zo een stuk of 10 liggen

als je in belgie woont limburg) kan je er een kome halen voor 5 euries

dit zal een veel stiller systeem opleveren aangezien de standaard prescott koeler gemaakt is om veel meer watts te dissiperen en da fan tempgestuurd is

Out of the box? What box? There is no box.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Zie dit topic van mij, ben zeer tevreden over de Scythe Ninja en met een 2,5 ghz kan je 'em makkelijk zonder fan gebruiken!

Hoe wordt mijn CPU koeler het stilst?

[ Voor 3% gewijzigd door Ye Greate'96 op 24-11-2005 15:45 ]

Verwijderd

Ik heb een vraagje die jullie denk ik wel weten.
Ik heb een nieuwe cpukoeler gekocht, alleen weet ik niet hoe ik mijn oude ervan afhaal.
Het is volgens mij gewoon een boxed.
Hebben jullie tips?

Sorry, hoort hier niet. Maar ook een beetje dom om een nieuw topic te openen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je dit topic al gelezen: Arctic Freezer 64 Pro?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik wil weten hoe ik mijn boxed koeler eraf sloop.
Volgens mij staat dat niet in dat topic of je moet het tegen een ander hebben.

Verwijderd

Dit kun je toch zelf wel op Inet vinden????
BTW wees specifieker en geef ff aan hoe die vastzit

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:02:
Ik wil weten hoe ik mijn boxed koeler eraf sloop.
Volgens mij staat dat niet in dat topic of je moet het tegen een ander hebben.
Als je even op internet of hier op got zoekt dan weet ik 100% zeker dat jij binnen een uur weet hoe jij jou boxed cooler eraf "sloopt". Een beetje meer initiatief mag wel

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Ik kan je de TTBT (ThermalTake Big Typhoon) aanraden, het is de beste Aircooling die je nu kunt krijgen , en nog het stilste ook!
Pagina: 1