Toon posts:

E-Tech adsl router - usb flash software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, en misschien dames,

Probleem met een ADSL MODEM ROUTER van E-TECH (v2) dat blauwe ding!

Deze reset niet meer en doet vrijwel niets. Dit probleem is wel bekend op G.O.T. en ik wil de oplossing uitvoeren zoals in de quote staat maar nergens kan ik meer de USb flash software vinden... files zoals : p52_usb.bat & V2: rm52_usb.bat deze stonden online in een zip die firmwareAnnexA.zip heette. Kan ik alleen nergens meer online vinden. Heb E-tech gebeld, maar die willen het niet meer geven. je moet de router opsturen, maar in heb de aankoop bon na 3 jaar niet meer & dan ben ik m weer ff veel te lang kwijt! Is iemand hiermee bekend en heeft iemand de software nog ergens staan?
James Bond 007 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:42:
Misschien heb je hier wat aan. Ik heb dit gekopieerd uit een andere thread. Het werkte bij mij iig.

[quote]Hoi beste mensen,

Kom je de router niet meer in en moet hij terug naar de fabriek? Geen nood hier onder kan je lezen hoe je zelf je router kan resetten zonder dat deze naar de fabriek moet!
BlackSun had per ongeluk een verkeerde instelling gedaan en kon met geen mogelijkheid zijn router bereiken. Na een telefoontje met de helpdesk van E-TECH kregen we een mail met uitleg en een bijlage hoe je zelf de router kan reseten. Deze informatie wilde we jullie niet onthouden. We hebben ook enkele foto’s gemaakt om het verhaal wat te verduidelijken (sommige zijn wat wazig). Zijn er vragen reply dat op dit topic. Onderaan dit bericht staat de mail die wij van E-TECH kregen.

LET OP!!! Het gaat hier over het Annex-A modem. Heb je een Annex-B modem moet je zelf contact zoeken met E-TECH voor de reset-firmware. (als iemand ik het bezit is van deze reset-firmware neem dan contact met me op dan kan ik deze toevoegen)

DOE DIT ALLEEN ALS JE HANDIG BENT LAAT HET ANDERS DOOR EEN VRIEND OF KENNIS DOEN OF STUUR DE ROUTER GEWOON TERUG. BLACKSUN EN CYZOR STELLEN ZICH NIET AANSPRAKELIJK ALS DE ROUTER ONHERSTELBAAR BESCHADIGD MOCHTEN RAKEN NA HET VOLGEN VAN DE ONDERSTAANDE INSTRUCTIES.

Wat hebben we nodig:

* Het onbereikbare modem (DHUUU)

* Een USB kabel (leen deze bijvoorbeeld van je printer of scanner)

* Een jumper (je kan er een van een oud moederbord plukken):

* Een Windows 98 of MS-DOS boot diskette

* Een computer

* Breekgereedschap waaronder een kruiskop schroevendraaier, koevoet of betonschaar

* De versie, kijk aan de onderkant van de router of je beschikt over V1 of V2 (versie)

De procedure:

1. Download het zip bestand met de reset-firmware dat wij dan E-TECH kregen hier: firmwareAnnexA.zip (2,9 MB). Pak het uit naar bijvoorbeeld C:/FLASH (let op dat je het niet op een NTFS partitie zet want hier kan je vanuit DOS niet bijkomen)
.

2. Breek de Router open door voorzichtig met een schroevendraaier de zijkanten op te liften. Er zit ook een schroef verstopt onder de stikker aan de onderkant, deze moet eerst los worden geschroefd (hij gaat nogal moeilijk open als je dit niet doet geloof me ;-).

3. Zet nu de jumper op de 2 metalen pinnetjes waar JP1 bijstaat (rode cirkel). In de beschrijving staat dit anders maar in ons geval na navraag bij E-TECH moest het zo.

4. Sluit de USB kabel aan en zet de router aan.

5. Start de computer met de bootdisk.

6. Ga naar de directory waar de bestanden staan (C:\FLASH). Typ “flash /e” om de firmware te wissen.

7. Typ voor V1: p52_usb.bat of ingeval van V2: rm52_usb.bat. Dit moest je intypen volgens de helpdesk wij hadden alleen V2 maar konden rm52_usb.bat niet vinden. Wij hebben rm_usb.bat gebruikt.

8. Hij stelt 2 MAC adressen voor het LAN en het WAN druk 2x op enter om verder te gaan. (zie mail helpdesk)

9. Je ziet nu allemaal gegevens over het scherm rollen (zie mail).

10. Het herprogrammeren van de firmware kost ongeveer 60 seconden, daarna zal er "flash programming complete” in beeld verschijnen.

11. Controleer of de Power LED en de READY LED constant branden.

12. Zet de router uit --> verwijder de jumper --> verwijder de USB kabel.

13. Zet de router aan en wacht ongeveer 60 seconde, de REAYD LED moet nu gaan kinpperen.

14. Controleer het IP van de computer. Typ in de command prompt “ipconfig /all”. Het ip moet 10.0.0.X zijn. Probeer de router nu te pingen.

15. Als het goed is kan je nu weer op de router inloggen. username: “admin” en wachtwoord: “epicrouter” of “password”.

16. Zoals het je misschien opvalt staat er nu een behoorlijke oude firmware op je router (er staat een heel ander logo boven in). Het is nu ook sterk aan te raden deze te upgraden, wat kan er immers mis gaan...

17. VIOLA een werkende router zonder dat hij naar E-TECH terug moest!

Deze mail kregen we van de E-TECH helpdesk:

quote:Hallo,

Bij deze stuur ik u de firmware upgrade voor uw router.
Deze firmware kan dus alleen via de USB poort erin gezet worden.
U dient wel even te controlteren of u een V1 of V2 router hebt (versie).
Dit staat onderop de router, als er V2 achter P/N staat is het dus een V2 router, staat er niets achter het type dan is het een V1.
Dit is belangrijk ivm met het batch bestand dat u moet draaien.

In het geval van een V1 gebruikt U: p52_usb.bat
In het geval van een V2 gebruikt U: rm52_usb.bat

1. Extract all the files of USBFlash_080902_REL9_General_121802.zip into the directory,such as C:\flash code.
2. Open case ...Use a jumper to short J4 and plug in USB cable to Router and PC then turn on Router.
3. Start your Computer by Windows98 start Disc or MS-DOS Disk
4. Change to C:\flash code and type " flash /e " to erase firmware first . After erase finished, please type P52_usb then press Enter.
5. AT the "Start Ethernet LAN MAC:" , Press <Enter> for File MAC address
6. AT the "End Ethernet WAN MAC:" , Press <Enter> for File MAC address
7. you will see " reading 'flash.bin' " on screen
8. you will see " reading ' bootrom.bin ' " on screen
9. you will see " reading firmware.DLF ' " on screen
10. you will see " flash programming in process " on screen
11. For about 60 seconds , it will show " flash programming complete " on screen..
12. Check the power LED and READY LED . It must be Solid LED
13. Turn off Router---->Remove jumper --> remove USBcable ... Please follow the procedure
14. Turn on Router and wait for about 60 seconds then you can see the READY LED flash ..
15. Check the IP of your PC by "ipconfig /all " in command prompt. It must be 10.0.0.X
16. Ping 10.0.0.2 ...OK?? Get any reply from Router ??
17 . Log in username is "admin" , password is " epicrouter " or "password"

Mocht u er niet uitkomen, bel dan gerust even.

Met vriendelijke groeten,
***.
E-Tech Helpdesk.[/quote]