[XP] Kan pagefile niet verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Om de pagefile na installatie op een andere fysieke schijf te zetten wijzig ik de benodigde schermen in XP. Echter bij de reboot start xP niet op, het scherm blijft zwart zonder schijfactiviteit. Maakt niet uit waar ik het wisselbestand plaats.

Op de bak zijn 2 adminstrator accounts: de standaard aanwezige en mijn eigen useraccount. Kan het komen omdat er dus 2 accounts zijn?

Vraag is dus: hoe krijg ik het wisselbestand toch verplaatst?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het enige wat eigenlijk in me opkomt is - weet je zeker dat je harddisk helemaal goed is? :)

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 16:37
Probeer eerst eens de pagefile uit te schakelen. Start XP dan wel op?

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:39
Edgarz schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:17:

Op de bak zijn 2 adminstrator accounts: de standaard aanwezige en mijn eigen useraccount. Kan het komen omdat er dus 2 accounts zijn?

Vraag is dus: hoe krijg ik het wisselbestand toch verplaatst?
Waarom twee administrator accounts en niet gewoon 1? Kun je nog wel in veilige modus komen?

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Systeem loopt verder als een trein zonder problemen. safe mode etc alles werkt prima

Heb met de harde schijf wel een probleem gehad , zag er ernstig uit en vermoedde een kapotte schijf, zelfs de utilities van Maxtor liepen vast op de schijf met allerlei foutmeldingen. Maar na een hele format en nieuwe installatie loopt alles (verbazingwekkend) toch weer prima. Probleem op de schijf deed zich voorheen niet voor in de (begin)sectoren waar de bestanden nu staan (zie drivemap van fragementatieproggie), maar op de 2e helft van de schijf. Lijkt mij ook stug dat alleen de sectoren van het wisselbestand dan kuren vertonen en de rest prima werkt.

Tja en waarom 2 admin accounts... Mijn vrouw was wel gewend aan de oude inlognaam 8)7

Zal eens kijken wat systeem doet zonder pagefile.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Zonder pagefile start XP prima op. Kan zelfs na een pagefile-loze start oude paefile.sys op C: wissen en een andere schijf instellen waarop een pagefile wordt aangemaakt. Alles functioneert prima...totdat er een reboot gemaakt moet worden. :?

Kan het zijn dat een registerinstelling niet goed gewijzigd wordt waardoor bij de opstart steeds op C: gezocht wordt naar de pagefile...Ken de standaard plaatsen, maar kan alleen driverprobleem nog bedenken als oorzaak (gebruik geen andere drivers dan op installaties hiervoor). |:(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik hier op google kom ik op deze site het volgende tegen:
If you do put the file elsewhere, you should leave a small amount on C: - an initial size of 2MB with a Maximum of 50 is suitable - so it can be used in emergency. Without this, the system is inclined to ignore the settings and either have no page file at all (and complain) or make a very large one indeed on the C: drive.
Volgens mijn weten zou dit echter niet hoeven :? Maar, je zou het eens kunnen proberen.

De disk hangt ook niet aan een controller waarvan de drivers nog niet geladen zijn op het moment dan Windows de page-file probeert aan te maken?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Ken dat advies inderdaad. Ook die variant werkt niet. wat wel werkt is pagefile toevoegen op andere schijf en wijzigen grootte op C: lukt dan weer niet. Maar zonder moet het zeker werken, het heeft nl altijd zo gewerkt (gehele pagefile op andere schijf).

Probleem doet zich ook voor als ik op een andere harde schijf (IDE, heb in het totaal 3 schijven; 2 PATA, 1 SATA) het wisselbestand wil aanmaken. Heeft dus blijkbaar niets te maken met het feit dat de beoogde locatie een SATA-schijf is.

Maar afijn er zijn belangrijkere dingen op deze aarde dan de locatie van een wisselbestand... :+
Pagina: 1