Toon posts:

Wat zijn jullie tactieken om beter fraggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
heb nog maar net koud een topic geopend of je beter kunt fraggen met of zonder draadmuis, kwam opeens geheel logisch de volgende vraag omhoog borrelen: hoe doen jullie het (fraggen natuurlijk)?

Vandaag stond geheel toevallig een groot artikel in de spits over de topgamer Fatality (of hoe je zijn naam dan ook mag schrijven). Hij gaf als advies dat:

-hij graag zo opgesteld staat dat hij meerdere spawnpointen kan overzien
-hij goed luistert waar de geluiden vandaan komen

Verder werd duidelijk uit dat artikel dat hij:
-spring en beweegt als kat wiens staart zojuist is verbrand

En uit een ander artikel over hem weet ik dat hij:
- zijn settings op ultra low heeft om geen kostbare framerates te verliezen.

Uit de verschillende fraggames die ik speel valt me verder op dat je natuurlijk je standaard A-holes spawnpointkillers heb en dat de goeden vooral ook veel bewegen en daardoor anderen overvallen.

Verder:
-headshots helpen
-pronen en crouchen helpen
-granaten flikkeren geeft soms gratis kills

Wat zijn jullie dingen die jullie goed maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
-spring en beweegt als kat wiens staart zojuist is verbrand
Daar heb ik wel zo'n spuughekel aan, irritante jumpers de hele tijd, vind ik erg zwak. Belangrijkste voor mij is het strafen. Klinkt logisch, maar je ziet sommigen echt domme dingen doen, zoals in een ravijn strafen, of van hoge gebouwen af. Spastisch rondkijken helpt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:15:
-headshots helpen
-pronen en crouchen helpen
Deze twee eigenlijk, pronen en crouchen om beter op het hoofd te kunnen richten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Goede mouse sens? :)

in mijn geval 45cm/360 graden... ;)
lang spelen met een bepaalde keyset, en niet tevaak aan je cfg rommelen

[ Voor 93% gewijzigd door Timo op 22-11-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
zijn settings op ultra low heeft om geen kostbare framerates te verliezen.
zo iemand ken ik ook, heeft continue tussen 100 en 150 FPS, jammer dat zijn monitor het niet aan kan, dus totaal nutteloos, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
spelen spelen spelen spelen fraggen fraggen fraggen fraggen.
je moet precies weten hoe het spel speelt.dat doe je dus door tijd erin te steken.
daarnaast idd op de vitale delen richten. t liefst dus het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 06:40

DropjesLover

Dit dus ->

op t hoofd richten, veel "springen als een kat wiens staart is aangebrand" en veel wisselend crouchen/pronen/staan -> helpt tegen personen die alleen maar op je hoofd mikken.

ook niet overal als rambo binnenstappen (al vind ik dat wel het leukste & het moeilijkst af te leren) wil helpen, dus eerst een granaat er in knallen, daarna rambo spelen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-10 16:14

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Milenko schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:09:
je moet precies weten hoe het spel speelt.dat doe je dus door tijd erin te steken.
Idd, iedere (frag)game is anders, elke game heeft zn speciale of veelgebruikte tacktieken, het helpt iig al enorm om de maps door en door te kennen (goede locaties om te verbergen en mensen te overvallen, of juist veel mensen tegelijk te 'fraggen' - ik vind t een kutwoord eerlijk gezegt ;)

En idd dat gespring vind ikzelf ook erg irritant, hoewel ik t wel vaak nadoe wanneer er zo'n persoon op me afkomt.

Maar blijven bewegen wanneer je in gevecht bent vind ik zelf 1 van de belanrijkste punten, want wanneer de tegenstander beweegt en jij niet is t voor hem makkelijker jou te raken dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenko schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:09:
Het enige goede antwoord. _/-\o_
Iedereen heeft zijn eigen speelstijl, die moet je leren ontwikkelen, dat kan alleen maar door heel veel te spelen en te fraggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 17:09
Vraagje, gebruikt iemand hier soms toevallig TRACK IR hardware?

heb het zelf niet, maar ik weet dat veel mensen het gebruiken in flight sims, maar laatste tijd dus ook voor schietspelen blijkbaar, voor net ff sneller rondkijken.

http://www.naturalpoint.com/trackir/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt totaal af van welk spel je speelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:39

Flapmo

and back is gigi!

kijk even hoe fatal1ty het doet:

SPAWN KILLEN FTW

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Ach je kan proberen zo onvoorspelbaar mogelijk te spelen, maar dit lukt je alleen wanneer je weet wanneer je wel voorspelbaar bent, en daarvoor moet je gewoon veel ervaring hebben met de game. Geluid is wel een cruciale factor overigens, zonder geluid ben je nergens. Weet wat voor geluid een bepaalde pickup maakt zoals een wapen of een powerup, en je kan horen waar je tegenstander is en waar die naar toe loopt. Zo zijn er wel countless dingen op te noemen om een goede game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op alles schieten wat beweegt.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 20:23

Clush

Do as I say...

hey, leuk topic!

Ikzelf speel Call of Duty (1 en 2) op een redelijk niveau (ik maak me geen illusies, maar ik kan mezelf vrij goed redden op het slagveld). Een paar dingen die mij goed helpen zijn de volgende:

- Gebruik een koptelefoon. Hiermee kan je veel beter horen waar de vijand zich bevindt. Niets is leuker dan iemand die achter je aan komt om je te bashen wat extra ammo toe te stoppen.

- Leer de indeling van de levels. Dit kost misschien wat tijd, maar hierdoor kan je goed voorspellen waar een vluchtende vijand weer zal opduiken, en kan je snel via een omweggetje een achtervolger van achteren verrassen. Ook heeft elke map populaire verstopplekjes, die bijvoorbeeld een goed overzicht op een bepaald gebied bieden. Probeer zelf die plekjes te vermijden, maar check ze wel regelmatig of er misschien een tegenstander zit.

- Houd je aan de opdracht. Als je geen deathmatch speelt maar bijvoorbeeld CTF oid, zullen vroeg of laat genoeg vijanden zich richting het objective begeven. Als je je aan de opdracht houdt ben je niet alleen van grotere waarde voor het team, maar kom je zeer waarschijnlijk ook meer vijanden tegen (=meer potentiele kills).

- Maak geen onnodig lawaai. Spreekt voor zich, maar wordt vooral door nieuwelingen toch vaak WEL gedaan. Sluipers leven langer.

- Richt op het hoofd. Probeer in plaats van 'in de richting van' de vijand precies op zijn hoofd te schieten. Je kan beter 1 seconde wachten met schieten voor een zekere treffer dan direct ongericht er op los knallen. (Is wel enigszins afhankelijk van je wapen).

- Kies het juiste wapen. Vooral voor de beginnende fragger van belang. Op een kleine map met veel binnenruimtes kan je het beste een korte-afstand wapen gebruiken (SMG, shotgun, etc) terwijl je op een grote open map veel meer aan een (sniper-)rifle hebt. Als je iets gevorderd bent kan je proberen een rifle op een close-quarters map te gebruiken (is heel leuk om te doen, mits je wat kan raken met je rifle).

- Schiet kleine 'bursts'. Ipv je hele magazijn aan 1 stuk door leeg te pompen kan je beter korte bursts schieten (2-3 kogels per keer). Op deze manier schiet je veel preciezer.

- Blijf niet te lang op 1 plek. Vijanden hebben het doorgaans vrij snel door als je continu op een vaste plek zit te 'campen', en zullen je op komen zoeken. Na 2 of 3 kills van positie veranderen is een goed idee. Andersom werkt het natuurlijk ook... als je 2 keer door dezelfde 'camper' bent neergehaald, doe je er goed aan hem uit de weg te ruimen voordat je weer in zijn gezichtsveld komt.

- Gebruik je verstand. 'nuff said. Verplaats jezelf in je vijand en bedenk wat jij in zijn positie zou doen. Probeer hem 1 stap voor te zijn. Dit is imho het allerbelangrijkste. Gewoon simpelweg slimmer zijn dan je tegenstander levert je meer kills op dan wanneer je moeiteloos headshots maakt (de combinatie is natuurlijk nog mooier).

- Leer van je fouten. Ipv schelden op de tegenstander is het nuttiger om te analyseren wat je beter had kunnen doen. Ingang over het hoofd gezien? Toch het verkeerde wapen? Iets te zichtbaar opgesteld? etc. etc.

Alles natuurlijk leuk en aardig, maar de bottomline is dat je gewoon moet oefenen. Veel oefenen. Ben wel benieuwd of er nog andere handige tips naar voren komen hier!

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de vraag over wie er een TRACK IR heeft..
Ik heb dat speelgoedje niet maar ik heb nog wel een ' echte' VIRTUAL GLOVE liggen.
Dat leek me geweldig: een beetje als een robot met je hand mikken en schieten.

Maar helaas, het werkt voor geen meter. Zodra je iets buiten de ontvanger komt (en dat gaat idioot snel) ben je je locatie van je crosshair al weer kwijt en moet je als het ware opnieuw je positie verkrijgen. Super maar dan ook echt super irritant.
Ik heb die TRACK IR ook gezien maar heb daar om deze reden geen vertrouwen in.

Verder: ook is het tegen beter weten in, ik ben dol op search and destroy. Als ik lang op mijn uitkijkpostje moet wachten totdat er potentieel fragmateriaal voor bij komt wordt ik onrustig. Dus ik ben zo' n idioot die weggetjes overrent van het ene gewouw naar het andere en die binnenstormt.Heerlijk! Natuurlijk zien die 20 andere -ik zit mooi achter dit muurtje en wacht wel wat er in mijn vizier komt- spelers in mij een mooi lopend doelwit.
Wat ik het liefst deed was gewoon midden op een straat lopen zodat ik meer kon zien. Nu loop ik langs muurtjes en maak omloopjes om te zien wie er achter mij aan komt.

Waar ik trouwens een hobby van heb gemaakt is "Sniperjacht" . Ik heb zo'n hekel aan die gasten dat ik speciaal tijd besteed aan het opsporen van die gasten en ze probeer van achter te benaderen. In BF deed ik dat regelmatig en reeg ik ze -als teken van minachting en vernedering- aan het mes!
Ook had ik eens in BF weer eens zo'n sniper gevonden en toen op teamchat hier melding van gemaakt waarop een paar medespelers ook even langskwamen zodat we met zijn 3-en achter de nietsvermoedende sniper stonden te rotzooien. Love that shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Misschien geldt dit alleen voor CS en CS:S, maar vast ook voor andere spellen:
Als je toch moet of wil sprayen met bijvoorbeeld een AK, dan moet je op de knieën richten. Klinkt vanzelfsprekend, maar veel mensen blijven dan op hoofdhoogte mikken, en dat heeft dan 0,0 zin.

En zoals clusharaw al zegt, probeer gewoon met een of twee kogels raak te schieten! Altijd op hoofden mikken, scheelt echt stukken. Mooi stukje Clusharaw trouwens! Mijn complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat erg belangrijk is en waarin je heel veel winst kan halen is rustig blijven. Klinkt veel makkelijker dan het is, want het zit in je of niet. Alhoewel het wel "trainbaar" is.

Waar 2 mensen elkaar tegen komen en de 1 "rustig" de tijd neemt om te aimen. (rustig blijven is vaak een kwestie van een fractie van een seconde) en de ander meteen begint te schieten, die gene die "rustig" aimt wint.

Rustig blijven betekent ook de situatie kunnen inschatten en kijken of je het duel kan winnen, of je even moet wachtten of een andere weg moet nemen.

Gewoon erg veel spelen, zodat je aim beter wordt en je je kennis van de mappen vergroot. op deze manier wordt je al rustiger. Bekijk ook maar eens demo's van goede clans of spelers. vaak zie je ze schieten en als ze dan missen dan wachtten ze om het hoekje, reloaden ze en gaan dan weer verder of nemen zelfs een andere weg. Wat onrustigere spelers vliegen als een dwaas erachter aan.

Probeer ook eens in bijvoorbeeld counterstrike elke ronde te spelen met een pistool. Dit dwingt je om op je aim te letten en iets rustiger aan te leggen.

Wees zowiezo niet bang om in het begin van je fragcarriere de niet-spray guns niet ter hand te nemen. je zal in het begin meer dood gaan dan dat je killt, maar je leert wel te aimen en fraggen kan later wel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik oefen vooral veel.
En ik speel een beetje met mn settings.
Na een tijdje krijg je vanzelf feeling met het spel en ga je je steeds beter thuis voelen.
En filmpjes van anderen bekijken kan ook interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 17:25

amahusu

taking over the world!

Martinator schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:20:
[...]

Daar heb ik wel zo'n spuughekel aan, irritante jumpers de hele tijd, vind ik erg zwak. Belangrijkste voor mij is het strafen. Klinkt logisch, maar je ziet sommigen echt domme dingen doen, zoals in een ravijn strafen, of van hoge gebouwen af. Spastisch rondkijken helpt ook wel.
in sommige fps games (zoals quake en painkiller) is dat juist cruciaal om snelheid te krijgen. Ik weet niet of jullie wel eens een potje painkiller hebben gezien op topniveau, maar dat gaat echt zo bizar snel

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
verschilt natuurlijk per spel, maar mijn ervaring is dat je beter op borst kan mikken omdat dat veel groter doel is als hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Bij counter-strike 1.6 is het vooral slim om de map te kennen, weten waar de snipers zitten en dus eigenlijk vooral goed te rushen en goed te aimen, meer is het eigenlijk niet, als je team het ook doet win je...... maar op publics is het meestal tactloos spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 13-10 12:08

RetepV

ALLES valt te repareren

Met de basisdingen die al genoemd zijn kom je een heel eind. Maar ze zijn zo basis dat het je niet die 'edge' geeft op andere mensen. Iedereen leert die basisdingen wel door veel te oefenen.

Wat je extra nodig hebt is:

* Aggressiviteit
Door aggressiviteit kun je je tegenstander overbluffen. Maar let op dat je niet als een
Rambo blind aggressief gaat doen. Als je je tegenstander namelijk niet overbluft, dan
ben je een sitting-duck :). Je moet je tegenstander zien af te leiden zodat hij zijn
verdediging vergeet en hem dan pakken. Eigenlijk net als bij boksen.

* Actief jagen
Je moet het initiatief houden, koste wat het kost. Als je het initiatief houdt, dan kun
je je tegenstander pakken op moment waarop hij het niet verwacht. Bijvoorbeeld als
hij net gespawned is. Spawncampen is op zich niet zo leuk, maar bij 1-on1 gevechten
is het niet oneerlijk. Je weet dan namelijk nooit waar je tegenstander zal spawnen ( je
kunt er het initiatief door verliezen, en da's gevaarlijk), maar het levert je wel een paar
extra puntjes op.
Spawncampen is NOT DONE als er meer dan 1 speler aan beide zijden is. Er zijn
zo weinig spawnpoints dat het altijd wel raak is en dat is eigenlijk oneerlijk.

Als je met meer man bent, kun je sectoren gaan verdedigen, maar dat lijkt al snel
op campen en niet iedereen is daar blij mee. Als het echter om geld gaat, dan is het
verdedigen van sectoren de enige manier om te winnen :).

* Levels kennen
Als je de levels kent en het initiatief naar je toe kan blijven trekken, dan kun je je
tegenstander bijna steeds verrassen. Ga achter je tegenstander aan jagen. Probeer
te bedenken waar hij naartoe gaat en probeer hem de pas af te snijden. Niks werkt
beter dan een hinderlaag.
Ga dus ook niet gelijk achter iemand aan rennen of op hem schieten als jij hem wel
ziet en hij jou niet. Bekijk welke wegen hij kan nemen, loop om en wacht hem op.
Bij Quake zijn er vanaf elk punt altijd wel meerdere wegen waarlangs iemand kan
gaan. Maar vaak zie je dat iemand vaste paden heeft, langs een favoriet geweer of
langs health of langs ammo voor zijn favoriete geweer (ammo is minder belangrijk,
meestal ben je wel gefragged voordat je ammo op is). En dan kun je wel raden waar
hij langs zal komen. En als je het niet kan raden, dan moet je gewoon op goed geluk
kiezen. Maar beter is het om je tegenstander te leren kennen en hem voor te zijn.

Mensen die Quake 2 spelen kennen wel het level 'The Frag Pipe', dwz. level q2dm1. Dat is het simpelste en kleinste level van Quake 2. Maar juist in DAT level kun je veel leren over taktieken om anderen te fraggen.

Oh, nog een belangrijk punt: als je gaat richten, kijk dan naar je CROSSHAIR. Het is beter om je crosshair in het oog te houden dan de omgeving. Als je tegenover meerdere tegenstanders komt te staan, dan red je het toch niet. Maar voor elke death moet je toch zeker een kill halen. Het is dus zaak om in ieder geval iemand te raken. Maar als je naar de omgeving aan het kijken bent, dan schiet je geheid mis. Pik er eentje uit en vergeet de rest er omheen, ook al staan die op je te schieten. Schiet die ene koste wat het kost overhoop. Als je hem snel hebt, heb je kans dat je er nog eentje kunt pakken.

Blijf ook altijd rustig, raak niet in paniek als je in een moeilijke situatie terecht komt. Het is toch snel over, het doet geen pijn (behalve in je eer) en je bent zo weer opnieuw gespawned :). Als je in paniek raakt, raak je nog geen olifant met een bazooka.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Er is overigens een groot verschil tussen spellen als Quake, UT en Painkiller, en BF2, CoD en dergelijke. Het verschil zit hem vooral in de wapens en de manier waarop je je kan bewegen.

De eerste groep heeft onrealistische wapens zonder natuurkundige eigenschappen als terugslag, daarnaast kun je op een onrealistische manier door de levels heen rennen en vliegen.

Hier is 'search-and-destroy' de beste taktiek. Het richten en schieten moet bijna een automatische reactie zijn, want reactiesnelheid levert je hier de overhand op. Hier kun je je tegenstander nog laten gaan om om te lopen en hem dan te grazen te nemen.

De tweede groep heeft veel realistischer wapens, en die moet je anders hanteren (korte bursts, etc.). Daarnaast voelt het lopen gewoon traag aan (in verhouding tot b.v. Q2) en moet je er rekening mee houden dat je vrijwel geen kogels kan ontwijken.

Hier is 'stealth' de beste taktiek. Met het richten en schieten moet je hier veel zorgvuldiger omgaan. Als je een tegenstander tegenkomt MOET je gewoon op hem gaan schieten. Neem dan ook de tijd om te richten en schiet hem met 2 a 3 kogels overhoop. Degene die de eerste kogel raak schiet is vaak degene die het schietgevecht wint, want degene die geraakt wordt schrikt vaak en gaat dan proberen weg te kruipen of vergeet in bursts te schieten waardoor hij alles raakt behalve jou. Wegkruipen helpt niet, dan ben je gefragged. Gewoon direkt terugschieten en hopen dat jij beter richt dan hij.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Eigenlijk maar een woord dat voor elk schietspel geld: onvoorspelbaarheid.
Niets zo effectief als iemand in de rug schieten.

[ Voor 15% gewijzigd door Infinitive op 23-11-2005 12:39 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis nog een paar dingen! afleiding, granaten gebruiken om
hem pushen om hem naar de andere kant te gaan.

als je ziet dat iedereen in grote groepen tegen elkaar zijn knallen ga ik meestal er alleen op uit om de tegen standers in de rug te nemen want die hebben het toch zo druk met de andere groep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn progamer tips in dit topic, ik ga ze allemaal uitproberen! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 21:43
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:36:
Als je toch moet of wil sprayen met bijvoorbeeld een AK, dan moet je op de knieën richten. Klinkt vanzelfsprekend, maar veel mensen blijven dan op hoofdhoogte mikken, en dat heeft dan 0,0 zin.

En zoals clusharaw al zegt, probeer gewoon met een of twee kogels raak te schieten! Altijd op hoofden mikken, scheelt echt stukken. Mooi stukje Clusharaw trouwens! Mijn complimenten :)
Ik speel bijna 6 jaar CS, eerst CS 1.1 t/m 1.6, nu CS Source.
Tja ik ga graag met de tijd mee en ik speel geen wars dus dan is Source wel leuk.

Borst mikken: meer dmg zowiezo dan een kogel in de benen ;): puls van 2-3 kogels: ak sprayt in een T vorm omhoog: 1e kogel borst, 2/3e kogel richting hoofd.
Persoonlijk richt ik rond de borst/nek met m4a1/colt.
Vergeet de andere wapens niet, pump shotgun in de goede handen is dodelijk. Dichtbij komen, flashes/smokes gebruiken, 1 shot 1 kill. En ineens word je een lamer genoemd met shotgun haha.

Bij CS e.d.: Probeer je team eensgezind te krijgen. Zelfs in pubs werken simpele tactics zeker als aanvallende partij, aanval routes bespreken. Het hele team dezelfde route en de minderheid van de tegenpartij die je vaak tegenkomt is kansloos.
Let op de dekking van achter, veeeel mensen vergeten dat.

Voor de rest wat clusharaw ook ongeveer zegt :) Geluid gebruiken is een must.

En kijk eens hoe je schiet op bv dit soort sites:
http://www.hardcoreplayho...e=playerinfo&player=24014
da ben ikke, al speel ik meer op xs4all

Soms geven effecten trouwens juist voordelen, zoals schaduwen van mensen die om een hoekje zitten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 23-11-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

furby-killer schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:07:
[...]

zo iemand ken ik ook, heeft continue tussen 100 en 150 FPS, jammer dat zijn monitor het niet aan kan, dus totaal nutteloos, maar toch.
Ik speel Call of duty continu op een fixed 125 FPS, en dat geeft je ECHT wel voordeel. het gaat niet om je beeldscherm, maar vaak om de engine. (In dit geval de Q3 engine). Ik kan namelijk over sommige muren springen, waar anderen niet op kunnen komen. En dat mijn monitor toevallig wel de 1024 x 768 op 120 hz aankan boeit me natuurlijk niet...

Verder bepaalde instellingen zoals :

- Alles op laag, geef je vaak minder effecten, dus ook minder shit dat je afleid (afketsende kogels, granaat explosies, etc...

- Goed oefenen in lege maps. gewoon springen en aimen op punten die je op dat moment bedenkt, en kijken of je raakschiet.

- Maps uitbuiten. Niet cheaten, maar wel van mogelijkheden gebruik maken zoals grenade jumps etc...

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnbo op 23-11-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StonedKinG schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:27:
[...]

Ik speel Call of duty continu op een fixed 125 FPS, en dat geeft je ECHT wel voordeel. het gaat niet om je beeldscherm, maar vaak om de engine. (In dit geval de Q3 engine). Ik kan namelijk over sommige muren springen, waar anderen niet op kunnen komen. En dat mijn monitor toevallig wel de 1024 x 768 op 120 hz aankan boeit me natuurlijk niet...

- Alles op laag, geef je vaak minder effecten, dus ook minder shit dat je afleid (afketsende kogels, granaat explosies, etc...

- Goed oefenen in lege maps. gewoon springen en aimen op punten die je op dat moment bedenkt, en kijken of je raakschiet.

- Maps uitbuiten. Niet cheaten, maar wel van mogelijkheden gebruik maken zoals grenade jumps etc...
Ik doe alles behalve me graphics omlaag zetten!
want ik geniet ook nog is van het spel anders speel ik wel ping pong B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Het allerbelangrijkste, een goede computertafel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:54:
Damn progamer tips in dit topic, ik ga ze allemaal uitproberen! :>
Ga jij maar stealthen in ET lieverd...satchel kills doen t altijd goed in fragmovies :+

Fraggen is als schaken, je moet weten wat de tegenstander denkt dat jij denkt dat hij denkt wat jij gaat doen. Mapkennis is daarbij een noodzakelijke voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

ik vraag me echt af of jij om het winnen of voor plezier speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 15:05
Wat is dat nou weer voor een onzin, dat je met 125 fps wel over een muurtje kan komen en met 80 niet :/ Lijkt mij meer een kwestie van timing(en/of geluk). Dat muurtje blijft even hoog en jij gaat er niet anders van springen van een verschil in fps.

Er zijn al veel tips gegeven, maar uiteindelijk komt het toch voor een groot deel neer op ervaring. Je leert zo mappen, de plekjes waar je het best kunt zitten en waar anderen vaak zitten en ook je aim wordt er alleen maar beter op.

Ik speel zelf mohaa en daarin helpt het om eens gewoon een server in te gaan en ook op dichte maps(V2, stalingrad) te snipen. Frustreerd in het begin misschien een beetje omdat je moet in een (met veel geluk 2) keer moet raak schieten(of je moet echt een stel noobs tegen komen :) ) om het te overleven. Maar geloof me, dit lukt na een tijdje en het gevoel dat je erbij krijgt dat je een stel sprayers met een sniper afknalt is geweldig(en de wetenschap dat die ander zich ontzettend genaaid voelt ook :P)

In mohaa helpt het ook ontzettend om veel nades te kennen op plekjes waar vaak mensen zitten. Ga hiervoor gewoon eens met een stel clanmember een server op en gooi eens wat nades, zo ontdek je er altijd wel een paar die ooit van pas kunnen komen(de helft vergeet je wel weer omdat je ze te weinig (kunt) gebruikt).

Tot slot ook iets vrij mohaaspecifieks, maar mohaa is tegenwoordig een beetje een bugfestijn geworden(niet altijd even leuk) en het helpt dus ook als je weet wat (self)speccen en clippen is en ook hoe het moet. Als je dit weet kun je het zelf ook gebruiken(doe het liever nooit, zeker niet op public, maar als het in een war tegen me gedaan wordt, doe ik ook mee :) ) en weet je ook hoe je ze kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 11:57

E-Rick

I love it :7

Dreadramon schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:25:
Wat is dat nou weer voor een onzin, dat je met 125 fps wel over een muurtje kan komen en met 80 niet :/ Lijkt mij meer een kwestie van timing(en/of geluk). Dat muurtje blijft even hoog en jij gaat er niet anders van springen van een verschil in fps.
[knip]
psst http://pedsdesign.com/codjumper/tips.php

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Dreadramon schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:25:

-knip-
Met meer fps spring je hoger in een Q3 engine gebaseerde game. Zo kun je normaal niet op het kleine muurtje in de map Carentan komen, bij de bombspot bij het MG huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

furby-killer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:09:
[...]

ik vraag me echt af of jij om het winnen of voor plezier speelt
Beide, maar goed je maps en trucs erin kennen helpt verdomt veel. En het is gewoon lachen als je uit hoeken komt aanzetten waar men je totaal niet verwacht. Of als je een bom op een haast-niet-te-defusen plek weet te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
fps is wel degelijk van belang. Ik speel nog al tijd quakeworld (1e quake), en ik heb nog geen sneller/beter spel gezien als dat. Het spel is gelocked op 77 fps, je kan jumps die je met 77 haalt niet halen met b.v. 60 dat is gewoon een feit.

Belangrijke dingen waar je op moet letten zijn:

Snelheid; Zorg dat je de map goed kent, maak gebruik van sliden/hoppen om de tegenstander te vlug af te zijn.

Overzichtig opstellen; Zorg dat je altijd in het voordeel sta en het meeste overzicht heb.

Tricks; zoals rocketjump/grenade/trick jumps kom je soms in enkele seconden op positities waar je normaal gesprokken 10 sec over doet.

Sound; zorg dat je goed gebruik maak van het geluid om je heen. Het beste kan je hiervoor een headset gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mmmm, dat muurtje is niet voor niets zo hoog dus denk niet dat dat muurtje daadwerkelijk bedoeld is om over heen te springen.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Derr_Hans schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:00:
mmmm, dat muurtje is niet voor niets zo hoog dus denk niet dat dat muurtje daadwerkelijk bedoeld is om over heen te springen.
opzich schiet je er vanuit die plek niks mee op, en bovendien je kunt er ook vanaf een ander gebouw opkomen door uit het raam te springen, maar het geeft wel aan dat het werkt. En jah, soms kom je door die 125 fps ineens WEL op dat uberhoge dak... en das dan leuk om daar te gaan snipen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk aan welk spel, maar in het algemeen voor alle FPS games geldt:

zorg voor hoge FPS, hoe meer FPS hoe meer je raakt, en hoe beter je aimt etc, het speelt veel fijner met bv 80 fps constant dan 40 met drops naar 20.

zorg ervoor dat je alle background programma's sluit zoals bv MSN. Misschien heb je dan wel nog 100 FPS, maar toch kan het gaan haperen..

zorg dat je lage ping hebt, dat betekent natuurlijk downloads uit, voor zowel je ping maar ook voor de soepelheid hoe je spel loopt. Hoe lager je ping hoe meer je raakt. Wel logisch allemaal en je kunt niet veel aan je ping doen eigelijk, maar die zit normaal wel goed bij de meeste Nederlandse providers.
Spelen via wireless is vaak wel af te raden, behalve als je geen packetloss hebt of ping verhoging. Helaas is dat vaak niet geval.

Meestal is het ook beter als jij je beeld op LOW zet, of nog lager dan dat dmv (legale) tweaks. Ten eerste zorgt dat ervoor dat je meer FPS hebt en daardoor al beter speelt.
Ten tweede heb je zo ook meer overzicht, je ziet je vijand, je ziet een muur... Je hoeft geen gras te zien, of weerkaatsing van wolken , of gewoon al wolken..
Hint: zet niet alle opties low, sommige dingen op high zijn wel belangrijk, bijvoorbeeld licht uit geweren, zo zie je de vijand beter schieten, of als ie bv onder water is door het licht. Of kogelgaten, hou dat bijvoorbeeld ook aan zodat je beter kunt zien dat er geschoten is. En vooral bloed niet uitzetten, dan kun je bv een bloedspoor volgen. Maar voor de rest alles op low!

Tweaks, ook belangrijk. Ik bedoel niet tweaks zoals 16 bit z buffer bugs, of sneller lopen. Ik bedoel je opengl settings bv optimaliseren in een ini, voor meer FPS. Of bv viewbob uit zodat je wapen niet meer wiebelt voor beter aim (op gevoel). In de ini of cfg etc. staan vaak heel veel opties. Sommige opties zijn toch wel belangrijk ook al kun je ze neit in game veranderen.

Zorg ook dat je geluid goed werkt, zorg dat je de vijand zo goed mogelijk hoort, vooral het lopen/rennen en springen is belangrijk.
Mocht het mogelijk zijn zet dan ook surround aan, scheelt een hoop :)

Gebruik ook een KLEINE crosshair, wel ene die je niet kwijt raakt!! Je gaat hierdoor (onbewust) veel beter raken.

Zorg er ook voor dat je input lekker soepel gaat. Een fijne muis en muismat kunnen helpen, ik heb een Mx510 met hyperglidez voetjes die ik om de paar maanden vernieuw en een func1030. De muis moet gewoon lekker glijden en precies zijn. Het kan dus ook met nieuwere maar ook met oudere goedkopere hardware.
Zorg in ieder geval niet dat je kruimels etc op je muismat hebt, verpest een hoop.

Ook gebruik ik 500HZ USB mousepolling rate. Dit heb ik ingesteld met USB mouse rate switcher (google), hiervan kan je aim nog wat preciezer worden.

Dit is even snel getyped sorry voor de foutjes:P Ik heb hier in ieder geval wel eens de top mee bereikt voor een tijdje dus slecht zullen de tips vast niet zijn ;)

Succes.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd diep respect voor die gasten die met hun kogel voor kogel schietding mij eruit knallen terwijl ik van de hele omgeving een gatenkaas (of is het nu gatekaas?) heb gemaakt als we in zo'n typische mano a mano situatie zijn geraakt. En dan toch verliezen. Vreselijk vindt ik dat.

Heb ook wel eens geprobeerd met zo'n standaard infanterie geweer te schieten maar oh oh oh wat zijn die dingen traag. Ik moet gewoon wel sprayen om te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is spelafhankelijk:

Mijn ouwe CS-jaren, (1.1 => 1.6):
- Leer geluid gebruiken, liefst een geluidskaart met a3d-ondersteuning, dan hoor je 2x zo goed waar de vijand rondloop. Nadeel: switchen tussen computers met brol-geluidskaarten en de goeie is lastig, met a3d hoor je 2x te goed waar de vijand rondloopt.
- Als je geluid goed kan gebruiken, dan heb je met granaten bij continue 100% raakkans.
- Strafe-aim-burst-techniek aanleren, hoe ouder de CS-versie hoe accurater het was.
- Geldbeheer, je kan eco-rondjes doen met een desert eagle. Dat is vooral accuraat in de ouwe versies, toen kon je bunnyhoppen 3 man afmaken en je hebt een uitgebreide aanbod aan wapens op de vloer. Dat lukt nu niet zo goed als vroeger.
- MP5 is een goedkoop, accuraat, spraybaar wapen, dat vijanden stunt. Zo kan je team met krachtigere wapens de vijand afmaken.
- ak/m4a1 zijn de standaardgeweren, ze schieten goed door dozen, randen van hoeken,... en accuraat in bursten
- mapkennis is enorm belangrijk als de "sound-skill" goed toe te passen.
- ff sluipen om te horen waar de vijand is werkt ook goed
- ...

RTCW-ET:
- Rambo-medics, als medic wordt je health continue bijgetankt, maar je hebt weinig ammo. Dus een goed team met werkende field ops'en is vereist. De medic-levels gaan snel omhoog door voldoende revives te doen en light-wapens skill gaat snel vooruit door je hoge health en ammo in de vijand te pompen met je thompson.
- Riflenade-engi's, de basis van elke ET-team, zonder engi's gaat elke team eraan. Je engineering-skill gaat snel vooruit door bouwsels te bouwen, tanks te herstellen en dynamites op de nodige plaatsen te planten. De riflenade is 1 van de lekkerste wapens, je kan zo'n nade direct onder de poten van een mg-camper liggen, in kleine ruimtes de riflenades te laten botsen tegen de muren om de vijand op te blazen zonder oogcontact (dus ook zonder dat de vijand je kan raken).
- Mortar-soldiers, mortieren werken pas als het voldoende ammo van field ops'en krijgt. Het werkt best om spawn-uitgangen te bombarderen. Je zit meestal hoog en droog, soms is er "counter-mortar" nodig, dan zoek je uit waar de vijandelijke mortieren mogelijk kunnen staan en bombarderen totdat je mortier de monopolie heeft.
- Field ops'en, zorgen voor airstrikes, ammo en artillery. In het begin hou je bezig met medics en mortieren te voederen met ammo, voor elke doos ammo krijg je evenveel punten als een vijand afmaken door airstrikes/artillery. Vanaf je level 3 bereikt, kan je goede artilleries bij de vijand doen. Artillery is cruciaal in verdedigingsmissies, je kan een aanvalsroute blokkeren, een tank continue platleggen en voorkomen dat het hersteld word.
- Sniper-rifle scouts, door regelmatig vijandelijke uniformen op te pakken en dingen op te blazen met je explosieven gaan de levels snel omhoog. Om sommige mappen kan je goed gaan snipen, meestal zijn er genoeg spelers die proberen te sniperen, dus andere klassen kiezen om de objectives te halen. Mijnen scannen is erg belangrijk en de levels stijgen erg snel als achter de linies van de vijand zit en continue dingen kan opblazen.
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 20:23

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:15:
Ik heb altijd diep respect voor die gasten die met hun kogel voor kogel schietding mij eruit knallen terwijl ik van de hele omgeving een gatenkaas (of is het nu gatekaas?) heb gemaakt als we in zo'n typische mano a mano situatie zijn geraakt. En dan toch verliezen. Vreselijk vindt ik dat.

Heb ook wel eens geprobeerd met zo'n standaard infanterie geweer te schieten maar oh oh oh wat zijn die dingen traag. Ik moet gewoon wel sprayen om te killen.
oefenen, jongen... het KAN wel.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 03:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:15:

Doet mij aan Day of Defeat denken:
- Axis-team joinen op een map zoals avalanche, ergens op een hoog en droog plekje staan met een kar. Strafe, knopjes los, aim, schiet,... daarna kan je snel mg's afmaken voordat zij jou zien. De kar is het accuraatste wapen dat je in strafe kan gebruiken, maar het is trager. In latere versies heeft men de accuratie van de kar verslechtert tot de garand.
- Allies konden een bug van de BAR gebruiken, tijdens het lopen/strafen schoot de BAR de eerste kogel altijd midden in de grote open crosshair, dus HS-gun tot en met. Dat is tegenwoordig ook eruit gesloopd.
- FG-42's deployen om een para-map is erg lame. De firepower van een kar/sniper, accuratie van een kar (altijd exact in het midden in de crosshair), spraysnelheid van een mg en zonder recoil. Uiteraard zit er weinig ammo in de laders.
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hoezo zwak? Alles is geoorloofd in first-person shooters. Het maakt het trouwens voor diegene dan ook moeilijker om te raken.
Ik speel zelf SOF2 online (jaja, oud spel, geen gezeur :P) en het valt me inderdaad op dat ik één van de enigen ben die dit altijd doet. Hoewel het vroeger meer voorkwam volgens mij. Met alleen strafen lukt het niet om goeie spelers te ontwijken namelijk (is mijn ervaring).

Goed luisteren moet je altijd doen, headshots moet je altijd voor gaan etc etc. Lijken me voor de hand liggen. Daarnaast let ik erop waar teammaten heengaan (met bijv CTF) en als ze dan snel daarna doodgaan, weet je ongeveer waar iemand zit. Verder is het gewoon veel oefenen en nog eens oefenen. Dat is het enige dat helpt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 23-11-2005 16:58 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 23:33
RetepV schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:16:
Mensen die Quake 2 spelen kennen wel het level 'The Frag Pipe', dwz. level q2dm1.
*kuch proest* q2dm1 is natuurlijk the edge :X dm3=the frag pipe. inderdaad DE 2 meest gespeeld mp levels omdat ze gewoon geniaal in elkaar zitten met idem dito jumps..

Die tips die fatality geeft slaan voornamelijk op quake/painkiller, de games waarmee je daadwerkelijk wat hebt aan constant springen, je versnelt hierdoor namelijk. In andere games ziet het er vaak belachelijk uit en ga je hierdoor alleen maar sneller dood. Ervaring is het belangrijkste, zodra je een game veel gaat spelen ga je vanzelf wel inzien wat slim is, welke routes je het beste kan nemen en waar de geluiden vandaan komen..

[ Voor 11% gewijzigd door salvador4 op 23-11-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
bangkirai schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:17:
Vraagje, gebruikt iemand hier soms toevallig TRACK IR hardware?

heb het zelf niet, maar ik weet dat veel mensen het gebruiken in flight sims, maar laatste tijd dus ook voor schietspelen blijkbaar, voor net ff sneller rondkijken.

http://www.naturalpoint.com/trackir/
Ik heb er een ja.. gebruik hem alleen in racegames (rfactor, gtr en gtl).. het is wel leuk, je kijkt automatischj wat beter te bochten en, en in het begin ben je veel meer met het spel betrokken...

Sommige mensen krijgen er alleen wel koppijn van, of worden misselijk ;)

en nu ga ik verder met bedenken wtf fraggen is

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Probeer niet je crosshair op je tegenstander te zetten maar laat hem erin lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
mijn plan is altijd zo:
1Campen - Kill = naar andere plaats rennen en campen , herhaal zo vaak mogelijk.
2Campen - death = reconnect en zo snel mogelijk in dezelfde round in de map komen

en herhaal stap 1

[ Voor 6% gewijzigd door caspergt op 23-11-2005 17:21 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie configuratie en vervolgens oefenen, je talent bepaald hoever je vervolgens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

et zijn ook allemaal de standaard dingen die genoemd worden.
instellingen zijn leuk en gefen kleine voordelen, maar grootste deel moet je echt van kennis/ervaring en vele uurtjes spelen hebben.

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

[lol-modus]
Antwoord op topic-titel: Raak schieten :P.
[/lol-modus]

[serieus]
Het ligt er ook aan of je aanleg hebt voor fps-en. Als er bijvoorbeeld een nieuwe fps uitkomt, heb ik binnen een paar minuten door hoe het werkt (uiteraard nadat ik eerst alle opties door ben gelopen en mijn favoriete knoppen heb ingesteld).

Hoe langer je een fps speelt hoe meer je gaat kijken waar je op kan verbeteren. In het begin is het nog alle levels uit je hoofd leren en de snelste routes bepalen, maar later wordt het: daar kan ik iemand verwachten dus ik kom al, met crosshair op die plek, de hoek om strafen.

Een hele tijd geleden begon ik counter-strike te spelen (beta 6.0) en had ik een sensitivity van 20 :X (don't ask). Naarmate ik beter werd begon ik de sensitivity naar beneden te schroeven om meer headshots te kunnen maken. Je configuratie wordt belangrijker naarmate je verder wilt komen.

Maar goed, de laatste tijd speel ik alleen maar spellen een paar keer op een dag en heb ik niet echt een voorkeur-spel wat ik altijd speel.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
[...]

Idd 125FPS kan best veel helpen, echter in matches mag het niet altijd (hangt er vanaf, in welke league het is). Nade en panzer jumps mogen toch al niet, maar zijn wel leuk (bv: brug in Arnhem)

Trouwens vroeger speelde ik altijd gewoon met crosshair, maar tegenwoordig zonder. En aangezien ik 95% met een rifle speel (TDM/DM/SD), leer je daardoor wel ontzettend goed aimen door je rifle :)

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
caspergt schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:21:
mijn plan is altijd zo:
1Campen - Kill = naar andere plaats rennen en campen , herhaal zo vaak mogelijk.
2Campen - death = reconnect en zo snel mogelijk in dezelfde round in de map komen

en herhaal stap 1
Campen? En vervolgens als je neergeschoten wordt reconnect om je score te resetten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 21:43
Metal schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:55:
[...]
Campen? En vervolgens als je neergeschoten wordt reconnect om je score te resetten? :/
Je bent niet de enige die hem niet vat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:40

Wildfire

Joy to the world!

Regelmatig en met plezier spelen, dat is het belangrijkste.

Geluid is idd van groot belang - ik speel altijd met m'n Sennheiser koptelefoon en hoor erg vaak een vijand ergens om een hoekje of achter me, en de keren dat ik een teamgenoot van de dood heb gered door 'm te waarschuwen voor een vijand die om de hoek naderde zijn niet meer te tellen :)

Verder zal ik iig nooit op ultralow settings spelen - ik speel ook voor mijn plezier en het oog wil dus ook wat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-09 18:35
Bij BF2 gebruikte ik in de demo altijd de medic gun op semi automatic. Daarmee won ik van bijna iedereen die een sproeigeweer gebruikt op korte afstand. En op lange afstand won ik het ook van snipers.

Ik heb het een keer megemaakt dat ik bij een basis op het strand lag en keek naar een vijandige basis een eind verderop op het strand. Ik kon zo een stuk of 4 mensen met een sniper zien die mijn kant op keken. Die overleefde het allemaal niet. Met de medic gun kun je ook heel precies schieten, maar je kunt bovendien ook veel sneller achter elkaar schieten.

Ik heb het ook een keer megemaakt dat ik op het dak van een huisje bij de vijande spawnpoint lag. in principe niet veel anders dan spawncampen, maar ik kon er niet weg gaan omdat er 10 man rond mijn huisje liepen en ik direct gespot werd als ik op stond. Dankzei de semi automatische mode waaren ze alle 10 dood voordat ze in de gaten hadden waar ik lag :P

En mocht je toch geraakt worden kun je jezelf mooi weer oplappen :)

Voor de rest houd ik het erbij dat je gewoon veel moet oefenen wil je kunnen winnen. Bij elk spel waar ik tot nu toe echt goed in ben geweest heb ik wel honderden uren geoefend.

Laatst kreeg ik op een middelgrote LANparty (90 man) nog de opmerking dat ik zo spastisch speelde in UT2k4 instagib, kon wel zijn, maar ik won wel :D
Heb daar nog een bijzonder spannend potje 1 vs 1 vs 1 gespeelt waarin ik 30 seconden voor het einde nog met 3 punten achter stond, heb toen nog 4 punten weten te scoren waarvan de laatste in de allerlaatste seconde :) Op zo'n moment moet ik meestal toch even bijkomen van de adrenaline.

Bij een spel als UT2k4 instagib raad ik je aan om vooral veel te strafen, springen helpt ook maar niet iedereen vind dat fijn aangezien springen dan lastiger word. Door veel te oefenen kun je ook je reactiesnelheid verkorten. Ik merk dit soms wel dat ik als ik om een hoekje loop en iemand zie, dat ik hem neer kan schieten voordat hij heeft kunnen schieten.

En verder is niets zo vervelend als bij CTF de vlag niet terug te kunnen krijgen doordat je de weg kwijt raakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

salvador4 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:00:
*kuch proest* q2dm1 is natuurlijk the edge :X dm3=the frag pipe. inderdaad DE 2 meest gespeeld mp levels omdat ze gewoon geniaal in elkaar zitten met idem dito jumps..
AAAAAGH! Toen ik het postte las ik dat het fout was. Wilde ik het
editten, ging de telefoon (werk, hé :)). En toen ben ik het editten vergeten 8)7.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Wat in games als Quake belangrijk is, is dat je de firing-rate van je wapen kent. Vooral met de railgun.

Je kunt in Quake niet stilstaan, want dan ben je zelf gefragged. Wat je met de railgun dus moet doen is blijven bewegen (vooral links & rechts strafen), maar je railgun stilhouden. Je moet er vervolgens voor zorgen dat je door links of rechts te strafen je tegenstander door je crosshair heen krijgt. En op het moment dat je crosshair over hem heen gaat afdrukken.

Als je hier al wat meer in gevorderd bent, kun je hetzelfde doen, maar dan met je muis de crosshair bij richten zodat je iets sneller kunt schieten. Maar vaak beweeg je dan te snel en is je crosshair over de tegenstander heen, maar kun je niet schieten omdat je railgun nog aan het opladen is.

Als je de firing-rate van de railgun goed leert kennen, kun je het precies timen en kun je bijna elk schot raak schieten. Wat DAN belangrijk wordt is dat je goed leert bewegen zodat jij je crosshair wel over de tegenstander krijgt, maar hem dat niet bij jou lukt. Want als je allebei de firing-rate goed kent, dan helpen alleen ontwijkmanouvres nog.

Een variant hierop is het springen en schieten. Je springt dan schuin naar links of naar rechts en positioneert de crosshair diagonaal boven de tegenstander. Als je dan weer naar beneden komt van je sprong, gaat je crosshair over je tegenstander heen en kun je afdrukken.

Het punt is dat je hiermee dus niet schiet vanuit de pols, je houdt je muis stil. Je elimineert de (minder precieze) beweging van je pols, en in plaats daarvan gebruik je de (heel precieze) physics van de engine (strafen en springen/'zwaartekracht') en je gevoel voor timing om het richtwerk voor je te doen. Daardoor kun je je veel beter concentreren op het schot. Dit is hoe de railkings het doen :).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 19:22

Shaggy

Misantroop pur sang

Infinitive schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:38:
Eigenlijk maar een woord dat voor elk schietspel geld: onvoorspelbaarheid.
Niets zo effectief als iemand in de rug schieten.
Jij hebt toch iets met back-rapen he ;)

Gewoon schieten op alles wat beweegt, flink wat airstrikes neergooien ( ET ) en team mates...Bukken maar 8)

Making an ass of myself since the 70's

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
Erm.. had dat nog nooit gehoord van die fps', zou in mohaa dus ook zo moeten zijn aangezien dat ook een modified q3-engine is. Toch eens op onderzoek uitgaan :)

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
knetterstoned zijn wil ook helpen, bij mij althans :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1)Sta nooit stl. (anders wordt het wel erg makelijk
2)Leer de geluiden uit de level kennen en let op waneer er items al door iemand anders zijn gepakt woordaar je weet of je vlak achter hem zit.
3)Aim zoveel mogelijk op hoofden
4)Respawn, chat of iemand die freez heeft killen vindt ik nogal lame. Het is juit mooi dat je in doom3 kan zien waneer iemand aan het chatten is of even een connection probleem.
Al moet ik wel zeggen dat ik meestel eerst schiet en er daarna pas achterkom.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand achter een muurtje zit - granaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:40

Wildfire

Joy to the world!

Vergeet vooral niet goed in de gaten wanneer je moet reloaden... het is niet handig wanneer je midden in een gevecht moet reloaden :)

Een geluidskaart met goede ruimtelijke plaatsing van geluiden is ook erg handig. Ik kan met m'n X-Fi (en voorheen de Augidy 2ZS) best wel goed horen waar iemand zit en dan kan ik regelmatig een mooie kill met een granaat maken :)

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 03-12-2005 13:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 21-10 16:28
Ik snap niet hoe mensen met een koptelefoon het verschil kunnen horen tussen n geluid voor je, en een geluid achter je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

frickY, kun je horen ja.

Tevens, een tactiek die voor mij meestal wel goed werkt: op mensen af rennen. Ik meen het, dan raken ze compleet in paniek, vooral binnen CoD 2 met de shotgun werkt dat erg goed. Overigens raad ik deze tactiek binnen een game als CS:S dan weer af hehe.

UT2004 is toch vooral voor de afstandskills. Belangrijkste is toch altijd wel je aim vind ik. Boeit niet waar je mee gamend, je aim moet in orde zijn.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:04:
Ik snap niet hoe mensen met een koptelefoon het verschil kunnen horen tussen n geluid voor je, en een geluid achter je?
3D sound, zoek maar eens op ;) Het geluid wordt aangepast zodat het lijkt alsof het van achter, boven, voor, ... je komt. Het werkt echt wel, vele drivers van geluidskaarten hebben in hun controlpanel ook een demo hiervan.

Met speakers werkt het veel minder goed trouwens omdat je oren de beide kanalen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:51
Zou niet meer zonder koptelefoon willen als ik een FPS game speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- demo's kijken... (van pro's)
- wapen onder controle leren houden...
- wallbangen leren...
- samenwerken..
- spel snappen...

Overigens hoor ik met een cheap headset precies waar de tegenstander in het veld loopt.
Dichtbij of veraf als hij maar hoorbaar is...

(cs. 1.6)

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
das toch niet zo moeilijk? als je een geluid uit beide speakertjes even hard hoort en er is niemand voor je, dan komt het geluid van achter je :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:36:
Uhm... dat klinkt helemaal niet vanzelfsprekend. Waarom moet je dan op de knieën richten?

Ik zie het anderen wel meer doen idd, maar het ziet er zo... onnatuurlijk uit. Net alsof je iemand dodelijk verwond aan ze knieën. Echt bizar.

//edit
@Mork_Van_Ork:
Daar had ik ook al aan gedacht. En ik dacht al dat het dat was, maar je ziet geen recoil. Vandaar dat het toch wel vreemd uitziet.

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 03-12-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:08:
[...]

Uhm... dat klinkt helemaal niet vanzelfsprekend. Waarom moet je dan op de knieën richten?

Ik zie het anderen wel meer doen idd, maar het ziet er zo... onnatuurlijk uit. Net alsof je iemand dodelijk verwond aan ze knieën. Echt bizar.
Nooit van recoil gehoord? Terugslag van je wapen bij het afvuren van kogels, waar je dus met sprayen (trekker ingedrukt houden bij automatisch wapen) veel last van hebt.
Hierdoor gaat je gun omhoog en dit zul je dus moeten compenseren door lager te schieten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:55:
[...]

das toch niet zo moeilijk? als je een geluid uit beide speakertjes even hard hoort en er is niemand voor je, dan komt het geluid van achter je :P
Nog beter (en makkelijker) is om steeds bij te draaien waardoor het geluid ook uit een andere richting komt. Omdat je dan rekening houd met waar je naar toe kijkt en de verandering van de positie van het geluid kan je exact lokaliseren waar het is :).

Btw, ik gebruik geen versnelling tijdens het gamen. Zijn er personen die het wel gebruiken? Ik kan maar niet richten met versnelling aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Tripp op 03-12-2005 15:15 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Doom III EMZ mod kan je juist beter met de chaingun op de hoofden schieten, paar kogels is genoeg om ze uit te schakelen.

En voor 3D sound vie de koptelefoon rulez A3D nog steeds :Y).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een trukje om campers uit te roken:
- je weet waar hij zit
- zorg voor een goed schotsveld, moest hij er dan nog vandoor gaan
- gooi er een granaat naartoe en wacht
- als hij gaat lopen, knal je hem overhoop. als hij blijft zitten is hij dood.
Andere manier, gewoon een granaat koken en die op zijne kop gooien. Succes gegarandeerd O-)

Als je weet waar iemand verscholen ligt maar je kan hem niet neerknallen, gooi er een hoop granaten naartoe. 1 naar zijn positie, 1 link en 1 rechts ervan. Als dat niet gaat, gooi je er gewoon 2 achter elkaar naartoe. 1 granaat kan hij overleven, maar 2 wordt heel moeilijk.

Voor Cod (1 en 2), paar bash tips:
- ga nooit prone
- beste manier is knielen en afwachten en laat de andere jou aanvallen
- oefen op een muur, zodat je een idee hebt over de afstand van een bash (hoe dicht iemand moet zijn om hem neer te meppen). Dan weet je wanneer je kan bashen en ben je altijd meestal eerste en ben je meestal ook de overlevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige topic :)

Ik ben nu fanatiek met CSS bezig ( Counter Strike Source ) en binnenkort mischien in LiMiT ( CPL clan ). Belangrijkste om frags te krijgen voor mijn is bij ELKE kill, afvragen waarom jij dood ging en hij niet..

Dus, schoot hij eerder ? Zoja, hoe ? Aimde hij beter ? Was ik geflashed ? Hoorde hij mijn aankomen etc. etc.

Dit helpt voor mijn veel en kan ik bij elke kill mijn "skills" ( voor zover ik die heb :p ) proberen te verbeteren.. Wat altijd helpt zijn de opgegeven dingen die al in de topic vermeld staan :

- Vijand horen aankomen
- Tactics ( Flashes, Nades ? )
- Aim For The Head
- Map leren !! ( Je moet de map kunnen dromen )
- Waar kom je uit als je beide rusht ?
- Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q3 Ra3,, Fov (110-115) 800x600 met fel groene poppekes,,

- Gebruik geen scroll voor wapenswitch,, !! (zet alle wapens op een knop en binne een paar weken heb je ze geleerd,, is vele malen sneller dan scrollen)(zo kan je ook per wapen andere sensivity en fov instellen en mouse accel)

- Mappen ook achterste voren kunnen lopen,, (mensen zijn vaak overgehaast en willen jou zo snel mogelijk 'fraggen' dus rennen ze achter je aan,, dan loop je geowon lekker achteruit en spam je ze kapot :))

- Dus niet te overhaast iemand willen 'fraggen'

- Damage tellen die je heb gemaakt,, (Rail is 1/2life,, full rocket 1/2 life,,)

- Leren om te gaan met verschillende wapens bij verschillende situaties,, (denk aan Long range: Rail,, maar niet railen als je tegenstander bijna dood is).

- Als je wat langer speelt zie je dat mensen bijna altijd het zelfde door het level lopen,, leer deze routes.

- Teamplay,, als het 2 tegen 2 is (en je wilt graag winnen ja),, dan schakel je met ze 2en eerst de ene uit en daarna de ander. Is veel effectiever,,

Verder is alles zo'n beetj gezegd,, Geluid is belangrijk,,
executor schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:11:
[...]

Btw, ik gebruik geen versnelling tijdens het gamen. Zijn er personen die het wel gebruiken? Ik kan maar niet richten met versnelling aan.
Versnelling kan handig zijn met verschillende wapens,, Gebruik zelf een lichte versnelling bij de Rocket om dus snel te kunnen rocketjumpen,,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CSS:

Sproeien naar de voeten van je vijanden. 9 van de 10 keer heb je een headshot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 21-10 16:28
Net eens in CS gekeken hoe je je framerate kunt zien (net_graph 3 op de console) en daar kwam het magische getal 20 uit. Twintig ja.
Kan ik me daar achter verschuilen dat ik niet zo denderend goed ben? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:38:
Net eens in CS gekeken hoe je je framerate kunt zien (net_graph 3 op de console) en daar kwam het magische getal 20 uit. Twintig ja.
Kan ik me daar achter verschuilen dat ik niet zo denderend goed ben? O-)
Ja vanaf zo'n 60fps speel je pas lekker soepel.
100fps is natuurlijk beter en ja het verschile 60 / 100 merk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Bij SoF II speel ik als het kan altijd met Thermal Goggles. In het begin is het even wennen maar je ziet enorm duidelijk waar iedereen zit. De omgeving is bijna zwart, en mannetjes felrood, blauw en geel. Daarnaast met een AK korte bursts, zorgen voor een framerate die 10 FPS hoger ligt dan je monitor's max.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 16:16

hbsJR

All rounder

ik ben een leecher... ik stalk mensen, irriteer mensen, drijf ze tot wanhoop dat allemaal tot ze disconnect drukken. en soms denk ik MMM wegrennen of dat gat inspringen midden tussen 9 tegenstanders.. en doe optie 2.

maar goed.. hunten en stalken is mijn ding. Geweldig dat mensen echt helemaal gek worden doordat ze jou steeds tegenkomen :>

remember.. if you see the enemy than he can see you to...

[ Voor 11% gewijzigd door hbsJR op 04-12-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
hbsJR schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:10:
... dan heb je een goede wallhack :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbsJR schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:10:
ik ben een leecher... ik stalk mensen, irriteer mensen, drijf ze tot wanhoop dat allemaal tot ze disconnect drukken. en soms denk ik MMM wegrennen of dat gat inspringen midden tussen 9 tegenstanders.. en doe optie 2.

maar goed.. hunten en stalken is mijn ding. Geweldig dat mensen echt helemaal gek worden doordat ze jou steeds tegenkomen :>

Heb je ooit een keer gewonnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002

Sponge

Serious Game Developer

Het leukste van UT vindt ik - en het werkt alleen met weinig spelers: Psychologische oorlog voering :Y).

Voorbij een hoekje lopen waarbij je weet dat iemand achter je je gezien heeft.. een paar tellen doorlopen (omdat de andere gast nog niet bij de hoek is) en dan omkeren, de andere 'schrikt' vaak en zal niet op tijd reageren, terwijl jij je wapen al klar hebt om te vuren.

Werkt ook perfect met open deuren e.d... Zolang je maar zeker weet dat de andere je gezien hebt.

Dit werkt overigens niet goed tijdens een clan war met UT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel voornamelijk Battlefield :) CSS ook gespeelt (rotspel met de idiote hitboxes) en MOHAA (eerste versie, helaas teveel cheaters op een gegeven moment en geen support van EA).

Wat ik vaak doe met BF is dat als ik vrij zeker weet dat de vijand mij gezien heeft dat ik probeer te reageren alsof ik de vijand niet gezien heb en daarna van achteren aanvallen.

1 op 1 gevechten in rondjes om de vijand heen strefen, beetje zuinig zijn met kogels en als de ander moet reloaden rustig op je gemak hem afknallen :+

Of hou het simpel: gewoon recht op een vijand af lopen, zie nog vaak genoeg dat mensen toch enigzins in 'paniek' raken en zo'n actie niet verwachten wat meestal resulteert in minder nauwkeurig schieten van de vijand :P

Maar goed is al eerder gezegt geloof ik: je moet gewoon elke pixel van de map uit je hoofd weten, kleuren ervan etc etc. offline in je eentje een map verkennen klinkt saai en is het misschien ook wel maar zeer goed om de engine te leren kennen. Als er een mapeditor beschikbaar is kan het ook wel helpen de engine beter te leren begrijpen wat de voor en nadelen zijn. Falldamage van allerlei soorten hoogtes bijv. is wel belangrijk om te ervaren hoe ver je kunt gaan.

Geluid is ook zeer belangrijk, als er een aantal verschillende geluiden te horen zijn moet je eigenlijk ze allemaal kunnen indentificeren wat het is en waar het vandaan komt. Goede geluidsopstelling dus.

Ook al gezegt geloof ik: je hardware (muis/keyboard/joystick) pas vervangen als ze echt af zijn of als het je niet bevalt, ook de software instellingen ervan dezelfde proberen te houden. Ook instellingen van een spel zelf het liefst nooit wijzigen. Het kost je gewoon tijd om weer aan iets nieuws te wennen. Moet eigenlijk zo zijn dat als je een vijand hoort dat je met een muisbeweging direct de vijand kan aimen en neerschieten (tenzij het geluid een kogel is maar dan is vaak al te laat :+ ).

Zorg dat je altijd 2 routes openhoudt (mapkennis) als je bijv. een gebouw binnengaat, vooral met BF gooien ze al snel granaten ipv het gebouw te bestormen.

Soms kan het nuttiger zijn voor je team een vijand niet neer te schieten en jouw (proberen) te laten achtervolgen, is een mooie afleiding en de vijand speelt met 1 minder als het ware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 11-10 19:00
KaZaA helpt (ja dit is als grap bedoeld -.-).

Maar zoals gezegd elke game is anders, en ik speel zelf met grote regelmaat BF2, en hier is het meeliften in vehicles erg handig omdat je dan kill assists krijgt zonder er soms iets voor te doen. Ja, hier word je wel alleen statistisch beter van.

Als je iets zoekt om zelf beter van te worden, zou ik zeggen leg je toe op een specialisme, en voer deze ook consequent uit. Allrounder zijn kon vroegâh wel, tegenwoordig is dit helaas anders... Ik zelf vind het het niet waard om zoveel tijd te besteden in een specialisme om zo beter te worden.

En ook buiten de games om, is hardware handig, een goede muis en een goede computer (zodat je PC het bijhoud allemaal) is geen overbodige luxe als je goed wilt worden. Want zelfs ook maar 1 frame vertraging zou nét het verschil kunnen betekenen.

Ook is je internet connectie wel zo belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 11-10 19:00
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:05:
Met CSS:

Sproeien naar de voeten van je vijanden. 9 van de 10 keer heb je een headshot :P
Met elke game richt ik altijd voor het hoofd. Want mocht ik mis schieten, hoeft je tegenstander maar te bewegen en heb je een headshot. En zeg nou, wie staat er nu stil als er op je geschoten word? Daarom vind ik FPS altijd zo grappig, die dogfights zijn bijna letterlijk dogfights als je 2 ventjes in de rondte ziet rennen om elkaar proberen af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:51:
- demo's kijken... (van pro's)
- wapen onder controle leren houden...
- wallbangen leren...
- samenwerken..
- spel snappen...

[..]
Of je kunt ook je eigen demo's bekijken en kijken wat je goed of fout doet. En als je goed dat maak je er zelf een filmpje van :+

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyPunky op 05-12-2005 10:43 ]

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:02:
Ik speel voornamelijk Battlefield :) CSS ook gespeelt (rotspel met de idiote hitboxes) en MOHAA (eerste versie, helaas teveel cheaters op een gegeven moment en geen support van EA).

Wat ik vaak doe met BF is dat als ik vrij zeker weet dat de vijand mij gezien heeft dat ik probeer te reageren alsof ik de vijand niet gezien heb en daarna van achteren aanvallen.

1 op 1 gevechten in rondjes om de vijand heen strefen, beetje zuinig zijn met kogels en als de ander moet reloaden rustig op je gemak hem afknallen :+
Lang niet gezien lighteye, maar ik laat meestal een grenaat achter als ik net doe als ik hem niet gezien heeft!!

en trouwens bij het 1 op 1 gevecht heeft genut als de spelers even goed geskild zijn :>
Haat ik zo verdomme mij kogel raakt hem en zijn kogel raakt mij ploef allebij dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

marcieking schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:08:
Bij SoF II speel ik als het kan altijd met Thermal Goggles. In het begin is het even wennen maar je ziet enorm duidelijk waar iedereen zit. De omgeving is bijna zwart, en mannetjes felrood, blauw en geel. Daarnaast met een AK korte bursts, zorgen voor een framerate die 10 FPS hoger ligt dan je monitor's max.
Tsja, en dan nu op een top-server spelen (bijv sF). Met thermal goggles ben je dan altijd de sjaak. En rondlopen zonder armor is natuurlijk zelfmoord. ;)
Verder zijn korte AK-bursts wel een goeie ja. Maar zet de mode niet op burst, want short-range kan je het dan wel vergeten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 10:42
als je in een dogfight zit en je weet dat je gaat verliezen
gewoon al je handgranaten op de grond gooien, en er voor zorgen dat hij in de beurt van de granaten blijft, en dat hij jou dood schiet voordat ze af gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met quake3 helpt het wel als ik geconcentreerd ben, dus geen tv aan :p
Ik merk eigelijk alleen dat als de tv aanstaat dat ik minder goed bezig ben, maar dat is logisch. Geluid of geen geluid geeft geen merkbaar verschil bij mij in CS, bij Q3 juist weer wel, omdat je dan hoort of je iemand raakt en je hoort de raketten. Waarom het bij CS geen verschil maakt, geen idee, ik ben niet iemand die in dat spel sluipt, ik stamp gewoon in het rond en schiet wat ik zie. Met muziek aan speel ik eerder wat ontspannender dan dat ik me druk maak om voetstappen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 19:15
[...]

waarom? dan moet jij beter leren schieten om een springkonijn te raken..

spring zelf niet, omdat het naar mijn mening weinig helpt in mijn games (COD/BF1942)..

mensen die springen gebruiken een tactiek die aanwezig is in het spel, waarom niet? alleen maar makkelijker te raken omdat ze langzamer lopen als ze zijn neergekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Springen in BF is zwaar nutteloos naar mijn mening dan :P als voorbeeldje heb ik als je in een tank zit met bf1942 bijv. dat ik soms net een mannetje niet kan raken met de second gun. Maar gaat die gast rondhuppelen als een konijn komt zijn lichaam(hoofd) wel in de crosshair :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 16:16

hbsJR

All rounder

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:33:
[...]

Heb je ooit een keer gewonnen? :P
haha, meerdere keren :/ maar het is idd dat ik weinig win omdat ik echt voor fun ga...
Pagina: 1