Toon posts:

[XP] Harde Schijf leest geheugen niet goed.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben hier nieuw en weet niet of ik dit hier nu goed doe. Sorry als ik helemaal mis zit.

Ik heb sinds kort een probleem, ik zette mijn Pc uit en ik had toen nog 90 GB geheugen vrij. Ik had wat gedownload geen apartigheid ofzo. Maar ik deed hem aan de volgende ochtend had ik nog maar 60 GB!

Nu download ik net ook een demotje, ik was naar 0,3 procent van de download al 3GB lichter. En de demo zelf woog 500MB.

Ik zit eigenlijk wel met dit probleem zeker naar alle tegenslagen die ik heb gehad met mijn pc.
Mijn vraag is dus ook; waar ligt die aan en hoe los ik het op. Ik zal de persoon in kwestie die mij hier bij helpt eeuwig dank baar zijn.

Met Vriendelijke Groeten.
Ivo Bijsterbosch.

Ps. Nog maals sorry als ik hier mis zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 22:17 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat je eerder naar iets softwarematigs moet zoeken.
Windows Operating Systems bijvoorbeeld ;)

Controleer eens op virussen, spyware en dat soort zaken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als windows die zijn restorepoints aan het zetten is. Toevallig laatst iets geinstalleerd ofzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw probleem is inderdaad van een softwarematige aard. Het is namelijk niet zo dat jouw harddisk dit doodleuk uit zichzelf heeft gedaan ;) Verder verwar je "geheugen" met "schijfruimte". Voor een verschil tussen de twee raad ik je aan om jezelf wat meer in de basics te verdiepen. Wat betreft het geheugen: PMG FAQ » RAM FAQ is een goed startpunt. En wat betreft de schijfruimte en de inconsistentie daarvan: Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?

Ik zal dit topic eens vanuit Processors, Mobo's & Geheugen naar Windows Operating Systems verplaatsen, omdat het niks met geheugen van doen heeft en het geen hardwarematig probleem is gerelateerd aan opslagmedia.

Als je nu eens aangeeft wat voor een operating systeem je gebruikt, dan kan de WOS moderator de topictitel rechtzetten :Y)

Neem ondertussen wel even het "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter" gedeelte uit de OM FAQ door om zelf het probleem proberen te determineren en evt te verhelpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 22-11-2005 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:27:
Klinkt als windows die zijn restorepoints aan het zetten is. Toevallig laatst iets geinstalleerd ofzo :?
Het gebruikelijke en Spelletje Photoshop. Je kent het wel. Ik ben verder nog niks aan het proberen geweest. Maar het was naardat iemand me aanrade Azureus ofzo te gebruiken... Daarnaar kwamen deze problemen.

Ik ga morgen alles op virussen scanen en spyware.

@ BalusC Dankje. Ik gebruik Windows Xp.

OM FAQ / Beleid Zit ik nu te bekijken ook
Dank u!

Update:
Ik heb nu dit punt gevolgt.
System Restore
Bij Windows Me/XP, hou rekening met System Restore. Deze vreet ook nogal wat schijfruimte. Rechtsklik op Deze Computer en ga via Eigenschappen naar de tabblad Systeemherstel. Daar kun je het uitschakelen.

En heb er oppeens weer 10 GB bij.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 22:39 ]

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29
Azureus

mmm volgens mij heb je dan een paar downloads (die misschien nog nieteens zijn begonnen), en heeft het programma deze ruimte alvast gereserveert (doet hij meestal als je bijv een groot bestand download en daar de eerste paar bits van binnen heeft

edit: als ik bijvoorbeeld met bittorrent een "linux" iso ga downloaden van 3Gig :P dan zal het programma alvast een bestand van 3 Gig maken, zelfs al heb ik nog niks gedownload :)

edit2: anders installeer je 1 van de volgende programma's om te zien welke map veel schijfgrootte in gebruik heeft
http://www.jam-software.com/freeware/TreeSizeSetup.exe <--- freeware versie

[ Voor 59% gewijzigd door DJrDJ666 op 22-11-2005 22:46 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet ik het OS nog even in je topic titel zodat je topic niet zo lelijk afsteekt tegenover de andere topics in Windows Operating Systems :P

Verwijderd

zou het niet kunnen zijn dat iemand een ftp server heeft geinstalleerd en vrolijk jouw schijfruimte gebruikt voor films games etc....
Alhoewel ik dit betwijfel dat er zoveel ruimte in een aantal dagen verdwijnt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:33:
zou het niet kunnen zijn dat iemand een ftp server heeft geinstalleerd en vrolijk jouw schijfruimte gebruikt voor films games etc....
Alhoewel ik dit betwijfel dat er zoveel ruimte in een aantal dagen verdwijnt
Lijkt me niet als ik niks download dan gaat er ook niks af of bij.

Edit:

Hoe kon ik er een nieuwe harde schijf bij doen. Bestaat er ook zoiets wat net als een interne werkt maar is dan extern.
Geld speelt geen rol. Ik wil gewoon een goeie oplossing en veel ruimte er bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 19:33 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou je niet eerst eens proberen te achterhalen waar je schijfruimte zit? Je kan anders wel schijfruimte bij blijven kopen ;)

Voor je vraag precies - die is vrij gemakkelijk zelf te beantwoorden door jou, en hoort ook niet echt in Windows Operating Systems thuis ;)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:31:
Zou je niet eerst eens proberen te achterhalen waar je schijfruimte zit? Je kan anders wel schijfruimte bij blijven kopen ;)

Voor je vraag precies - die is vrij gemakkelijk zelf te beantwoorden door jou, en hoort ook niet echt in Windows Operating Systems thuis ;)
Nee klopt weet ik ook wel was meer een bij vraag =]
Maar ik heb zo'n beetje alles nu gedaan wel. Het enige wat ik denk dat het kan zijn. Is dat er altijd al 65 op heeft gezeten en dat de 95 Juist het grote probleem was. En nu nog even zien uit te zoeken hoe het kan als ik download dat er zo veel in een keer afkan.

• inXs
  • Laatst online: 08:25

inXs

known as inXs

DJrDJ666 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:39:
Azureus

mmm volgens mij heb je dan een paar downloads (die misschien nog nieteens zijn begonnen), en heeft het programma deze ruimte alvast gereserveert (doet hij meestal als je bijv een groot bestand download en daar de eerste paar bits van binnen heeft

edit: als ik bijvoorbeeld met bittorrent een "linux" iso ga downloaden van 3Gig :P dan zal het programma alvast een bestand van 3 Gig maken, zelfs al heb ik nog niks gedownload :)

edit2: anders installeer je 1 van de volgende programma's om te zien welke map veel schijfgrootte in gebruik heeft
http://www.jam-software.com/freeware/TreeSizeSetup.exe <--- freeware versie
Ik zou dit maar eens nakijken, want dit zou het best eens kunnen zijn. Bij mijn bitcomet heb ik dit ook aanstaan.. Dus het bestand is nog 0%, maar hij reserveert al wel vast de ruimte..

superB

Verwijderd

Topicstarter
inXs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:35:
[...]

Ik zou dit maar eens nakijken, want dit zou het best eens kunnen zijn. Bij mijn bitcomet heb ik dit ook aanstaan.. Dus het bestand is nog 0%, maar hij reserveert al wel vast de ruimte..
HYet lijkt mij nu ook de beste oplossing, om de verloren ruimte weer terug te krijgen, maar met dat progama kn ik niet zien hoe ik dat spul dan ook kan verwijderen.

Heb al wel azureus verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 21:47 ]

• inXs
  • Laatst online: 08:25

inXs

known as inXs

In de azureus download map, staan waarschijnlijk bestanden die dat formaat hebben.. Volgens mij haalt hij deze bij een deïnstalatie niet weg.

superB

Pagina: 1