Toon posts:

WPA + Windows ME = probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag de beveiliging van mijn accespoint (Asus Wl300g) opgeschroeft naar WPA TKIP / AES encryptie (voorheen had ik WEP 128 bit).
Alle draadloze computers slikken dit behalve een laptop waarop Windows ME draait.
Deze gebruikt een Asus Wl100g kaart en ondanks dat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd en dat in de handleiding staat dat dat apparaat WPA gewoon moet ondersteunen, kan ik het nergens in de settings terugvinden (wat een slecht programmatje trouwens om die settings te veranderen :( ). De enige beveiliging waarvoor ik kan kiezen is WEP.

Nu is mijn vraag: komt dat door Windows ME dat ik geen WPA encryptie kan gebruiken?
En zijn er oplossingen voor dit stomme probleem?

Groeten,
DocPzql

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 21:44 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Windows ME heeft geen ingebouwde ondersteuning voor WiFi. Je bent dus volledig afhankelijk van het wireless tooltje wat de fabrikant van je wifi kaartje meelevert. Ondersteunt die (zelfs na een driver update) geen WPA encryptie, dan houdt het eigenlijk wel een beetje op...

Ik zie hier in mijn google searches dat jouw kaartje een Realtek 8180L chipset heeft. Wellicht kan je op realtek.com.tw de laatste drivers en/of utility voor je kaartje downloaden en eens uitproberen?

Hoe kom ik erbij, zit een Atheros chip op... Hier wordt onder andere genoemd dat het Asus programma WPA niet ondersteunt, en dat je afhankelijk bent van eventuele andere programma's. Dat wordt dus of hard zoeken, of pech hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door strandbal op 22-11-2005 22:34 ]

Hier stond een dode link.