Toon posts:

Siemens FS 235 (TV) stoort af en toe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een 2e hands TV (3 jaar oud), een Siemens FS 235. Ik heb er mijn xbox op aangesloten en ben lekker gaan spelen, maar helaas. De pret werd snel verstoort door de TV. Het beeld ging 'lopen' (benedenstuk van beeld boven en bovenstuk beneden, loopt door met zwart witte ruis erdoor). Als je even wacht, gaat het vaak weg, maar het komt vaak terug. Geef je een mep net achter de verhoging van de beeldbuis dan doet hij het weer even goed.

Omdat dit vooral gebeurde bij zware explosies op mijn xbox, dacht ik zelf dat het aan de trillingen van het geluid lag. Ik heb mijn xbox dus met 10 meter plug-kabel verbonden met mijn versterker. Dit werkt goed, mooi geluid, en de TV deed het vooralsnog goed. Maar na een uur spelen ging hij weer storen. Ik heb hem toen uitgezet en heb het nog een aantal keer geprobeert, met het geluid in mijn versterker (het geluid van de tv uit, rechtsstreeks vanuit de xbox de versterker in). Na een half uur tot een uur begint de tv altijd te storen, waarna hij na een flinke mep het weer goed doet. Daarna gaat hij sneller weer storen, na 5 min oid.

Ik kan dit ding nou wel naar een electronica shop gaan brengen, maar ik ben bang dat ik dan meer kwijt ga zijn aan voorrijkosten dan dat een nieuwe TV mij gaat kosten bij de Mediamarkt. Ik zou dus graag liever zelf wat aanklooien en de TV zelf reparen. Helaas heb ik niet zo gek veel verstand van TV's, dus ik weet ook niet welk onderdeel oid ik naar moet kijken.

Daarom zou ik graag wat advies hebben wat te doen, en hoe ik eventueel kan kijken wat er vervangen moet worden.

Alvast bedankt.