De ventilator van mijn laptop deed het niet meer en ik heb dus een nieuwe besteld, helemaal erin gebouwd zoals het hoort, laptop terug dichtgeschroefd. Maar hij doet het nog niet. Ergens zit dus een fout, hoe kan ik dus het ventilatortje controleren of waar zou het anders aan kunnen liggen? Het is btw een Dell Latitude CPX.
Verwijderd
als je bang bent dat de fan het niet doet kun je hem gewoon op een rijtje achter elkaar liggende (dus in serie geschakelde) batterijen aansluiten.
zo hadden we op school laatst een grote pc fan op 6 AAA baterijen uit onze zakjappaners draaien
zo hadden we op school laatst een grote pc fan op 6 AAA baterijen uit onze zakjappaners draaien
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 21:21 ]
Dus gewoon 4 batterijen in serie leggen, maar hoe maak je dan contact met het ventilatortje, ijzerdraadje of iets?? En wat aan de plus/min?? (het is een drie-aderig ventilatortje)
Verwijderd
gewoon try and error, er zijn maar 6 mogelijkheden, volgensmij rood op + en zwart op - maar weet ik niet meer zeker
Had je deze solution steps al doorlopen?
Edit:
ok, lukt dus niet om te linken..
- ga naar: http://support.dell.com/s...try?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
- selecteer je laptop,
- selecteer 'Keyword' & type alleen bij 'Problem Description': FANS
- klik op: 'Fan Does Not Spin or is Nonfunctional [ Dell™ Latitude™, Inspiron™, Mobile Precision™ WorkStations ]'
- volg de stappen van de 'Solution Steps'.
Edit:
ok, lukt dus niet om te linken..
- ga naar: http://support.dell.com/s...try?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
- selecteer je laptop,
- selecteer 'Keyword' & type alleen bij 'Problem Description': FANS
- klik op: 'Fan Does Not Spin or is Nonfunctional [ Dell™ Latitude™, Inspiron™, Mobile Precision™ WorkStations ]'
- volg de stappen van de 'Solution Steps'.
[ Voor 62% gewijzigd door rabor op 23-11-2005 13:07 ]
Kepi_nl
Ik heb de Diagnostics gedraaid en hij vond bij het testen van de fan een probleem bij het opstarten van de fan:
"Fan On/Off Test:Fail"
De fan draait op dat moment wel en als je de Diagnostics afsluit ook. Maar als ik opnieuw opstart niet.
"Fan On/Off Test:Fail"
De fan draait op dat moment wel en als je de Diagnostics afsluit ook. Maar als ik opnieuw opstart niet.
Heb je de BIOS al ge-upped?
Als dat niet helpt zou ik een systeemherstel-puntje maken & het Microsoft ACPI-Compliant System verwijderen zoals dat ook in de solution steps staat aangegeven:
- Remove the computer from the docking station, if applicable.
- Remove all USB devices, external peripherals, and PC cards from the computer.
- Boot to Safe Mode.
- Right-click the My Computer icon, and then left-click Manage. The Computer Management window appears.
- Click Device Manager.
- Click the plus (+) sign next to System devices.
- Right-click Microsoft ACPI-Compliant System, and then left-click Uninstall.
- Close the Computer Management window.
- Restart the computer and follow the prompts provided.
Werken de fans dan nog steeds niet, kun je weer een systeemherstel uitvoeren naar het punt wat je net hebt gemaakt, en dan zou ik Dell-support even bellen, misschien hebben ze een tip. Je zou ook nog even op het Dell forum kunnen kijken..
succes.
Als dat niet helpt zou ik een systeemherstel-puntje maken & het Microsoft ACPI-Compliant System verwijderen zoals dat ook in de solution steps staat aangegeven:
- Remove the computer from the docking station, if applicable.
- Remove all USB devices, external peripherals, and PC cards from the computer.
- Boot to Safe Mode.
- Right-click the My Computer icon, and then left-click Manage. The Computer Management window appears.
- Click Device Manager.
- Click the plus (+) sign next to System devices.
- Right-click Microsoft ACPI-Compliant System, and then left-click Uninstall.
- Close the Computer Management window.
- Restart the computer and follow the prompts provided.
Werken de fans dan nog steeds niet, kun je weer een systeemherstel uitvoeren naar het punt wat je net hebt gemaakt, en dan zou ik Dell-support even bellen, misschien hebben ze een tip. Je zou ook nog even op het Dell forum kunnen kijken..
succes.
Kepi_nl
Bios is geupdate en probeerde het te verwijderen zoals je zei, maar het liep steeds vast (Not Responding) en het ventilatortje doet het dus nog steeds niet
Pagina: 1