Toon posts:

[ADSL/Planet] Connectieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatste dagen heb ik de hele tijd last van mn verbinding die wegvalt, ik heb Planet Adsl.
Tegenwoordig verhoogt naar 6mbit, en sinds toen opeens problemen met verbinding die hele tijd wegvalt.

Ik heb ook een Speedtouch USB modem, kheb nooit probleme gehad, tot nu opeens.
Ik heb gekeken op internet en deze modem zou 8mbit moeten aan kunne, dus dat lijkt me het probleem niet, kheb ook al op andere pc getest waar ie normaal ook steeds goed werkte, dus driver probleem is het ook niet lijkt me. Ik heb die ook opnieuw erop gezet, ook geen resultaat.

De verbinding valt opeens weg, dan zie ik op mn modem dat er geen verbinding is. Dan wacht ik ff, doet ie het heel ff weer, probeer ik verbinding te maken. Doet ie et weer niet, dan als ik wacht doet ie het weer. En dit gaat dus zo door een tijdje, soms doet ie et 45min lang gewoon, en dan weer uit. En soms na 5min alweer uit.

Ik wou vrage of iemand anders hier ook last van heeft? Of ligt het aan mn modem?
Ik heb planet ook al gemailt, maar nog geen antwoord gekregen.

Alvast bedankt :)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
bel planet, nooit mailen.
mailen heeft GEEN zin, bellen nauwlijks.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bekijk het volgende topic eens:
KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Voldoende problemen dus. Als je het wilt oplossen doe je er goed aan, je eigen bekabeling als mogelijke oorzaak uit te sluiten door het modem met een korte kabel direct op ISRA te testen.

Verwijderd

Tropos schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:27:
Bekijk het volgende topic eens:
KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Voldoende problemen dus. Als je het wilt oplossen doe je er goed aan, je eigen bekabeling als mogelijke oorzaak uit te sluiten door het modem met een korte kabel direct op ISRA te testen.
heeft geen zin de fout zit bij planet.
ik heb er nu 2 weken last van 10 keer gebeld helpt niks.
vriend van mij heeft het ook en zijn broer ook.

planet is gewoon veranderd in een K*t profider die zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.
en je niet normaal te woord willen staan.
planet is voor ook over en uit.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Hogere snelheden vragen meer van de bekabeling. De bekabeling naar de centrale is wel in orde ander zou iedereen dit probleem hebben, het ligt dus aan je interne bekabeling. Je kan dus het best je interne bekabeling vervangen.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:01:
[...]
heeft geen zin de fout zit bij planet.
Dat heeft wel zin. Je sluit namelijk uit dat het probleem bij jou zit. Als je deze test goed doet, hoef je maar één keer te bellen. Je verteld aan de medewerker dat je een wegvallende linesync hebt, dat je het met een korte kabel direct op ISRA hebt getest. Die medewerker maakt een storingsmelding aan voor KPN en dan wordt je teruggebeld door KPN. Die dienst heeft het op het moment druk, dus het kan even duren voordat je wordt gebeld.

Als je daarentegen geen zin hebt om de aanwijzingen van de helpdesk op te volgen en liever met ze in discussie gaat, dan mag je inderdaad een paar keer opnieuw bellen, net zo lang totdat je de test hebt gedaan die ze je vragen te doen. Dat kan ook.

Als dan die storingsmelding gemaakt is en je hebt geen zin te wachten totdat je wordt teruggebeld, kan je inderdaad elke 4 uur zelf gaan bellen. En elke keer krijg je hetzelfde te horen, nml dat de storing is aangemeld en dat ze er mee bezig zijn. Het probleem wordt dan overigens niet sneller opgelost hoor. Je gaat jezelf ergeren aan wachtrijen voor de helpdesk, die je dus zelf aan het veroorzaken bent. Dat kan ook.

Verwijderd

Ik heb de bekabeling uitvoerig getest. allemaal nieuwe draden getroken ook getest een paar centimeter Vanaf de irsa met en zonder splitter het mag allemaal niet baten.
Planet verbind me door met kpn die zegt dat er niks mis is!
Planet zegt moet je bij kpn zijn die zeggen dat er niks mis is.
Ik heb 3 modems getest allemaal het zelfde probleem.
Als die gasten niet willen helpen. Dan ga ik wel weg.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:40:
Ik heb de bekabeling uitvoerig getest. allemaal nieuwe draden getroken ook getest een paar centimeter Vanaf de irsa met en zonder splitter het mag allemaal niet baten.
Planet verbind me door met kpn die zegt dat er niks mis is!
Planet zegt moet je bij kpn zijn die zeggen dat er niks mis is.
Ik heb 3 modems getest allemaal het zelfde probleem.
Als die gasten niet willen helpen. Dan ga ik wel weg.
Dat bestaat niet wat jij zegt, als je het zonder splitter hebt getest wordt je zoals Tropos al zegt doorverbonden naar de 2de lijn en die maken een kpn ticket aan. Je wordt daarna terug gebeld door de kpn. 100% zeker dat het op deze manier gaat.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

heb net weer gebeld
ze willen gewoonweg niets doen en hebben elke keer weer een kut smoesje.
planet verbind me door niet dus goooit me in een eeuwige wacht.
prima mijn brief voor opzeggen is de deur uitgegaan zonet.
KPN nog even bellen en klaar is kees opvlikkeren met die lui.
ik ga weer analoog.
Pagina: 1