Toon posts:

[GA-8IPE1000-G] Smart Fan probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Gigabyte GA-8IPE1000-G moederbord gekocht. Op dit bord zit het volgende:

- 4 x 512MB DDR400
- Intel Pentium 4 3.2 GHz
- Geforce 6600GT

Het bord draait op zich prima (geen vastlopers of iets dergelijke) alleen kan ik Smart fan
niet gebruiken. Ik heb de utility van Gigabyte geprobeerd maar hier blijft de knop gewoon
zwart. Dit heeft als gevolg dat mijn CPU koeler continu op 5500RPM draaide.
Ik heb er vandaag een Gigabyte Rocket koeler op te zetten die ik gewoon bij kan stellen
door middel van een draaiknopje.

Toch zou ik graag willen weten waarom smart fan niet werkt!

volgende al geprobeerd / gecheckt:

- Andere koeler (bleek geen effect te hebben)
- BIOS gecheckt en bleek al over de nieuwste BIOS te beschikken.
- Windows XP opnieuw geinstalleerd (SP1 en 2 geprobeerd, maakten geen verschil)

Ik heb dus geen idee meer waar het aan kan liggen!

Iemand met nog zo'n probleem ?

Verwijderd

Ik heb de manual van het mainboard eens voor je doorgespit, maar zie daar geen zaken die je kunnen helpen, ervan uitgaande dat je smartfan aan hebt staan in het BIOS, en verschillende temperatuurinstellingen hebt geprobeerd.

Rondzoeken op internet levert dit op:
http://usenet.p2preactor.com/index-t-1516039.html
I Don't think it works on any board. I have the 8KNXP with a 3.0 gHz
PIV Northwood. It's supposed to kick the hi fan in at 42C (according to
Intel)I've watched it with SpeedFan go from 32C to 51C with no change in
the fan speed.
Het lijkt er dus op dat meer mensen problemen hebben om smartfan aan de praat te krijgen op dat bord.

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
lol heb dat bordje gister de deur uitgedaan... goed bord maar instabiel als het op OC aankomt!

wat smartfan betreft: didn't work here! misschien ligt het aan het moederbord... of hebben we alle2 de foute handeling gedaan... maar hier deed hij het ook niet dus.... daarintegen waren de temps van EVEREST Home edition prima!!

Verwijderd

Topicstarter
wilmocs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:23:
lol heb dat bordje gister de deur uitgedaan... goed bord maar instabiel als het op OC aankomt!

wat smartfan betreft: didn't work here! misschien ligt het aan het moederbord... of hebben we alle2 de foute handeling gedaan... maar hier deed hij het ook niet dus.... daarintegen waren de temps van EVEREST Home edition prima!!
Het probleem is dat ik in de bios totaal geen smart fan functies zie ofso...
Verder draait het board perfect hiero dus daarover geen problemen :)