Toon posts:

Temperatuur en onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer als ik bezig ben met een bepaald grafisch slopend spel schokt het systeem soms en stoppen applicaties spontaan.

AMD Athlon 1000MHz
ASUS A7v
ASUS V7100 GF2
128 MB PC-133 (merk)

Moet voldoende zijn om alles vlot te kunnen draaien. Als ik kijk in mijn ASUS Probe Utility dan zie ik een moederbord temperatuur van 40 graden en een processor temperatuur van 59 graden. Ik heb niets zitten overclocken. VCore heb ik gewoon op CPU Default staan.

Wie kan mij raad geven over enige problemen en hoe deze dan op te lossen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geheugen op CAS 3

Voeding van 300 Watt.

Cooler goed op de CPU/heatsink zetten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Euhm, welke cooler heb je op je CPU zitten, en hoeveel extra casefans heb je aangebracht buiten die van je PSU? Een paar extra casefans kunnen echt geen kwaad hoor, en een SuperOrb of liever nog GlobalWin FOP38 zijn superieur in je cpu lekker koel houden, mijn 900@1050 op 1,84V haalt een mobotemp van 31° en CPU idle van 31° =) met koeien erbij haaltie 39° }:O Wel een FOP38 en een 3-tal extra casefans :)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Heb een T-Bird 1000@1050(nogmaar) geen koelpasta etc, tijdens het grazen }:O komt mijn temp niet boven de 53 graatjes uit! Als de computer niets doet :Z dan gaat die netjes terug naar 42 graatjes.
Dit is nu. Vroeger (een week geleden) haalde ik temps van idle :Z 53 en }:O meer dan 65 graatjes.
Heb er een extra case fan ingezet en nu dus 42 en 53 graatjes. (Aanraden koop een 8 Cm fan en plaats die direct in de zijkant van je kast voor je processor!

WWW.RC5.NL