Hee, ik heb af en toe met limewire downloads met blauwe sterren, wanneer ik deze download zit ik meestal aan de 150 kbps, ik vraag me af hoe dit kan, omdat ik (gelukkig nog maar een maand) vastzit aan een 512/256 verbinding, ik download normaal met heel veel geluk 55 kbps.. Heeft iemand hier een verklaring voor?
de andere kant heeft veel upload
jij download van zijn upload dus heb jij veel download
I've GoT a solution
Ja, maar zijn downloadsnelheid zit dus boven de snelheid die zijn verbinding aankan. Heeft niks met de upload van een ander te maken.roelke schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:26:
Verwijderd
Volgens mij klopt daar helemaal niets van ...roelke schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:26:
Bij Firefox slaat die sommige dingen van tevoren al op, zodra jij een site bezoekt. Maar of Limewire dat ook doet ...
Verwijderd
Bij mijn weten is 150 kbps nog steeds minder dan 512 kbps. Of je moet bedoelen dat je met je 512 kbit/s lijntje wel 150 KiB/s binnen weet te trekken. M.a.w.: schrijf eerst eens precies op wat je bedoelt.
Compressie kan er voor zorgen dat het lijkt alsof je sneller download dan je in werkelijkheid kan.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:34:
Maar mijn download kan met mijn verbinding toch niet meer dan ongeveer 60 kbps max zijn?
Dat is inderdaad ook soms nogal verwarrendVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:36:
Bij mijn weten is 150 kbps nog steeds minder dan 512 kbps. Of je moet bedoelen dat je met je 512 kbit/s lijntje wel 150 KiB/s binnen weet te trekken. M.a.w.: schrijf eerst eens precies op wat je bedoelt.
[ Voor 55% gewijzigd door D-Three op 22-11-2005 20:38 ]
Vraag me niet waarom dit kan, net alsof de cap bij de provider enkel op je gewone http en game verkeer zit... Zelf kan ik ook gewoon soms met 300 kB/s downloaden terwijl ik met 200 kB/s emule... terwijl mijn max 330 kB/s is. 
om verdere verwarring in dit topic te voorkomen:
kB is kilobyte
kb is kilobit, een achtste dus. Met overhead een tiende.
om verdere verwarring in dit topic te voorkomen:
kB is kilobyte
kb is kilobit, een achtste dus. Met overhead een tiende.
[ Voor 24% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-11-2005 20:38 ]
There is no replacement for displacement!
Je hebt een 512 kilobit verbinding en download met 150 kilobit, je zit dus helemaal niet aan je top volgens mij....
Je hebt natuurlijk ook kilobyte dat is dus 8x kilobit... 1 byte = 8 bit...
kilobit wordt zo afgekort: kb
kilobyte wordt zo afgekort: kB (met hoofdletter B dus
)
Je hebt natuurlijk ook kilobyte dat is dus 8x kilobit... 1 byte = 8 bit...
kilobit wordt zo afgekort: kb
kilobyte wordt zo afgekort: kB (met hoofdletter B dus
KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4
man man man waarom denken mensen niet gewoon even na. Natuurlijk bedoelt hij 150kB/sec ipv 150kb/sec.
Hij geeft toch al aan dat hij sneller download dan z'n limiet, en dat z'n limiet normaal op ongeveer 55kB/sec ligt.
Ga nu toch is niet lopen mierenneuken...
Als ik hem was zou ik even iets al DuMeter installeren ofzo misschien geeft die een betere waarde aan. Wat ook kan zijn, of is iig bij mij zo, dat download meters naarmate m'n processor load stijgt ook een afwijking krijgen naar boven. Normaal ligt m'n dlsnelheid rond de 1MB/sec, soms slaat hij uit naar 2MB/sec als m'n proc bruut bezig is.
Om een lang verhaal kort te maken, probeer even een andere meter der naast te hangen, kijken wat hij dan aangeeft.
Hij geeft toch al aan dat hij sneller download dan z'n limiet, en dat z'n limiet normaal op ongeveer 55kB/sec ligt.
Ga nu toch is niet lopen mierenneuken...
Als ik hem was zou ik even iets al DuMeter installeren ofzo misschien geeft die een betere waarde aan. Wat ook kan zijn, of is iig bij mij zo, dat download meters naarmate m'n processor load stijgt ook een afwijking krijgen naar boven. Normaal ligt m'n dlsnelheid rond de 1MB/sec, soms slaat hij uit naar 2MB/sec als m'n proc bruut bezig is.
Om een lang verhaal kort te maken, probeer even een andere meter der naast te hangen, kijken wat hij dan aangeeft.
De enige conclusie dat je kan trekken is dat limeware de snelheid niet correct weergeeft. Om nu meteen te denken dat je internetverbinding een stuk sneller is, noem ik naïef.
Kijk ns of datgene wat je met Limewire ook sneller binnen is. Als bestand X 3MB groot is, en jij download het in een klein minuutje met die snelheid, dan moet die snelheid kloppen, maar als je er veel langer over doet dan klopt die snelheid niet.
Pagina: 1