[Client->Server->Client] Audio/videostream

Pagina: 1
Acties:

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wist niet zeker of dit topic in P&W thuis hoort, maar here we go:

Ik ben bezig met het schrijven van serversoftware voor Macromedia flash. Nu ben ik al zover dat er goed gecommuniceerd kan worden tussen 2 verschillende clients, maar nu kom ik toch een probleem tegen ( heb de search/google al gebruikt ).

Om livestreams tussen 2 verschillende ( of meerdere ) mogelijk te maken zou het handig zijn om de server te ontlasten door een directe verbinding te maken tussen meerdere clients in plaats van direct via de server te streamen. Ik heb gekeken naar de tools in flash, maar ik denk niet dat dit mogelijk is.

Nu weet ik dat het mogelijk moet zijn om de 2 clients via de server te laten streamen, maar hoe ga ik dit aanpakken is de vraag? Is het mogelijk om de signalen uit de microfoon/webcam op te vangen en richting server te streamen? Waar moet ik zowel client side als server side rekening mee houden?

Just as Good

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Je krijgt denk ik wat rechten gedoe, maar naar mijn idee moet dit met een standaard udp/tcp socket verhaal te doen zijn.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 16:22
Kan je clientside software installeren? Sowieso zal je poorten moeten mappen o.i.d. om dit voor elkaar te gaan krijgen aan de ontvangende kant.

• iznogood
  • Niet online
Kan je clientside software installeren? Sowieso zal je poorten moeten mappen o.i.d. om dit voor elkaar te gaan krijgen aan de ontvangende kant.
Clientside heb je alleen de flash movie. Waarom denk je dat ik poorten moet gaan mappen. Ik heb al een open verbinding voor elkaar gekregen tussen 2 flash clients waarover ik data kan versturen ( Client <-> Server <-> Client2. Een verbinding tussen Client<->Client gaat volgens mij niet.
Je krijgt denk ik wat rechten gedoe, maar naar mijn idee moet dit met een standaard udp/tcp socket verhaal te doen zijn.
Rechten gedoe denk ik niet. Ik ben er ook van overtuigd dat dit met een standaard tpc te doen is. Waar het mij vooral omgaat is het capturen van de audio/video stream en deze via tcp richting server sturen. Als deze eenmaal bij de server is aangekomen moet dit doorgestuurd worden naar client 2 die de data omzet in beeld en geluid.

Voor het beeld ( techniek om de bandbreedte zo laag mogelijk te houden ) heb ik een interessant artikel gevonden: http://www.macromedia.com...ticles/webcam_motion.html dit gaat over het updaten van de pixels die veranderd zijn tov de vorige.

Just as Good

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
iznogood schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:27:
Rechten gedoe denk ik niet. Ik ben er ook van overtuigd dat dit met een standaard tpc te doen is. Waar het mij vooral omgaat is het capturen van de audio/video stream en deze via tcp richting server sturen. Als deze eenmaal bij de server is aangekomen moet dit doorgestuurd worden naar client 2 die de data omzet in beeld en geluid.
Met rechten a.d. bedoel ik dat het niet altijd is toegestaan om een socket verbinding op te zetten, maar ik heb 0 ervaring met flash du ik weet niet hoe dat daar geregeld is.

Een audio/video stream is zoals da naam al zegt een stream ( bytes ). Deze bytes verstuur je ( de output van je compressor algoritme ), vang je op, stop je in je decompressor en je hebt je plaatje weer terug.

De vraag is of flash dit soort componenten ( compressor, decompressor ) ondersteunt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• iznogood
  • Niet online
farlane schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:49:
[...]

Met rechten a.d. bedoel ik dat het niet altijd is toegestaan om een socket verbinding op te zetten, maar ik heb 0 ervaring met flash du ik weet niet hoe dat daar geregeld is.

Een audio/video stream is zoals da naam al zegt een stream ( bytes ). Deze bytes verstuur je ( de output van je compressor algoritme ), vang je op, stop je in je decompressor en je hebt je plaatje weer terug.

De vraag is of flash dit soort componenten ( compressor, decompressor ) ondersteunt.
Er zitten op dit moment in actionscript een berg bitmap functies, ik zou op moeten zoeken wat je er nou uiteindelijk mee kunt doen. Voor de audio heb ik nog geen idee in welke richting ik zou moeten zoeken.

Just as Good

Pagina: 1