Ik heb een vraagje over dit type modem/router ADRT03 een familie lid kreeg deze bij hun versatel abo naar een paar restarten was de router onbereikbaar geworden nu schijnt de software vastgelopen te zijn volgens e-tech is dit alleen op te lossen door een nieuwe flash erin te zetten ze willen het zelf niet meer doen omdat de router is opengeweest (dus garantie verlopen) weet iemand toevallig hoe ik dit ding opnieuw kan flashen bereiken via LAN is onmogelijk bij e-tech dachten ze dat er een usb port achterop zat is niet zo er zitten wel 5pinnen op de print ik denk voor usb ofzo zonde om het apparaat weg te gooien of als switch te gebruiken weet iemand hier meer info over?
Je moet zorgen dat je een bootp (of hoe dat ook heet) server hebt, een basale vorm van FTP. Vaak wordt daarvoor een tooltje geleverd bij zo'n apparaat. Dat gebruikt hij om van te booten, zodat hij zélf de firmware in kan laden.
[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 22-11-2005 20:29 ]
je bedoelt zoiets als een kabel modem van motorola gebruikt waarmee je em kan booten?
dat zal vast niet werken aangezien het software gedeelte niet werkt (dus geen ip niks) er zitten 5pinnen op de print voor usb ik zou daar iets moeten doen ik had hem al zover dat de pc hem herkende maar wist niet wat het was.
dat zal vast niet werken aangezien het software gedeelte niet werkt (dus geen ip niks) er zitten 5pinnen op de print voor usb ik zou daar iets moeten doen ik had hem al zover dat de pc hem herkende maar wist niet wat het was.
Ik bedoel niet een speciale kabel, ik bedoel dat je speciale protocollen hebt om te zorgen dat zo'n apparaat van een ander netwerkapparaat kan booten. Vaak speciale software voor enzo.
Trouwens: hoe oud is dat ding? ondanks dat hij open is geweest heb jij volledig recht op garantie, zolang je zelf nog niet aan het solderen of krassen bent geweest. Kijk maar op www.staiksterk.nl of iets dergelijks...
Trouwens: hoe oud is dat ding? ondanks dat hij open is geweest heb jij volledig recht op garantie, zolang je zelf nog niet aan het solderen of krassen bent geweest. Kijk maar op www.staiksterk.nl of iets dergelijks...
3 a 4 weken oud
en ik heb hem alleen opengehad meer niet niks gesoldeerd ofzo
edit: je kan wel aan de behuizing zien dat hij open is geweest.
edit: je kan wel aan de behuizing zien dat hij open is geweest.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 22:15 ]
@TS: lekker boeiend, gewoon garantie claimen.
Niemand anders een idee?
offtopic:
wat ben je voor
dat je je router openmaakt als er nog garantie op zit, dan was er geen enkel probleem geweest
wat ben je voor
Niemand anders een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 22-11-2005 23:11 ]
Nou ik dacht eerst dat het gewoon een soort vastloper was dus mischien een reset knop binnen in maar dat was dus niet het geval ik wacht nog de mail af van E-tech of ze me kunnen matsen.
nou ze gaan me dus niet matsen en zeggen ze doodleuk bij wat u met het modem doet moet u zelf weten stomme apen is gewoon triest willen geen eens even nieuwe flash derin zetten.
Bij wie heb je dat ding gekocht? Diegene moet jouw garantie verlenen. Ongeacht of jij je router hebt opengemaakt of niet. En als ze daar geen zin in hebben, vraag dan aan ze hoe jij die firmware moet resetten... Als ze je daar ook niet mee helpen, ga je alsnog garantie claimen. Zij mogen niet zeiken over wel/niet opengemaakt zolang jij daarbij niks hebt gesloopt.
1 hint, aangezien hij toch open is: zitten er nergens 2 connectors met reset of rst erbij?
Met wie heb je trouwens contact? Etech of je leverancier? Bij etech snappen ze iig wat een netwerk is, dat hebben ze nog niet uitgevonden bij Zonnet
kunnen zien. En welk apparaat ken jij met een resetknopje binnenin
1 hint, aangezien hij toch open is: zitten er nergens 2 connectors met reset of rst erbij?
Met wie heb je trouwens contact? Etech of je leverancier? Bij etech snappen ze iig wat een netwerk is, dat hebben ze nog niet uitgevonden bij Zonnet
Je weet toch dat elk bedrijf ervan uit gaat dat ze geen garantie meer hoeven te verlenen zodra hij open is geweest? Zeker als je het zo amateuristisch doet dat ze het al over de telefoonVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:23:
Nou ik dacht eerst dat het gewoon een soort vastloper was dus mischien een reset knop binnen in maar dat was dus niet het geval ik wacht nog de mail af van E-tech of ze me kunnen matsen.
Verwijderd
Dat is niet waar. De fabrikant/leverancier hoeft niet op te draaien voor eventuele beschadigingen die zijn ontstaan bij het openen van het apparaat.MBV schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:47:
Diegene moet jouw garantie verlenen. Ongeacht of jij je router hebt opengemaakt of niet.
Maar zullen we ons nu verder richten op het firmware-verhaal en niet de garantieperikelen?
Edit: hij doet het niet meer. Er is dus iets gesloopt en de mogelijkheid dat dat is gebeurt door/bij het open maken is doorslaggevend.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 22:14 ]
@JSS: dat zeg ik er toch ook bij? "zolang jij daarbij niks hebt gesloopt."
En eerlijk gezegd denk ik dat je zonder garantie niet ver komt in dit geval, zonder schop richting CME...
En eerlijk gezegd denk ik dat je zonder garantie niet ver komt in dit geval, zonder schop richting CME...
hij is gewoon kapot gegaan doordat ik paar keer op reset button ramde daardoor software vastgelopen en er zitten 5pinnen op de print e-tech zei is voor usb en een aparte plek met 2pinnetjes als ik die verbind en aanzet gaat ready niet aan wel power zal wel soort "flash" stand zijn maar ik heb niks gesloopt met open maken.
Pagina: 1