Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[xp] spyware niet weg te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de volgende melding:
http://members.home.nl/le.../probs/fout%20melding.bmp
lijkt mij spyware maar het is met ad-aware (volledig ge-update) niet weg te krijgen. welke spyware tool raden jullie aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:06 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
configuratiescherm, systeembeheer, services, messenger service uitschakelen.. heeft niks met msn te maken dus die blijft het wel doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Occy74 op 22-11-2005 20:13 ]

Systeem Specs

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Zoals je ziet is het een messenger service melding.

Dan zijn de opties:
1. Messenger Service uitschakelen
handmatig of met een programma (zoals "shoot the messenger")
2. Windows updaten.
(Waarschijnlijk is je Windows niet of nauwelijks ge-update?)
3. Firewall installeren die de betreffende melding van buitenaf niet doorlaat.

[ Voor 16% gewijzigd door lordsnow op 22-11-2005 20:15 ]

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 08:38
Heeft ook niks met spyware te maken. Inderdaad messenger service uitschakelen en het probleem is opgelost.

Ik zou wel Service Pack 2 installeren.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En andere spywareproggies dan ad-aware gebruiken. Hitman Pro is erg goed, en freeware.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Borromini schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:20:
En andere spywareproggies dan ad-aware gebruiken. Hitman Pro is erg goed, en freeware.
Ad-aware zit in HitmanPro. ;)

Maar zoals de andere als zeggen, het is een vorm van 'messenger-spam':
http://gotwiki.spider007....Messenger_spam_in_Windows
Je kunt d emessenger serivic oa uitzetten met: http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
zwahillius schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:15:
Ik zou wel Service Pack 2 installeren.
Als je SP2 installeert, zet die de messenger service ook al voor je uit :)

[ Voor 64% gewijzigd door 0siris op 22-11-2005 21:40 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sassie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:14:
[...]

Ad-aware zit in HitmanPro. ;)

Maar zoals de andere als zeggen, het is een vorm van 'messenger-spam':
http://gotwiki.spider007....Messenger_spam_in_Windows
Je kunt d emessenger serivic oa uitzetten met: http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Weet ik, maar Ad-Aware negeert sommige spyware doelbewust, en al de andere programma's in de suite zouden dat probleem wel moeten oplossen :). Daarnaast zal Hitman Pro Ad-Aware sowieso installeren, dus kan je 'm er maar beter eerst afpieren voor Hitman Pro 'm er nog es op zet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Borromini schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:08:
[...]

Weet ik, maar Ad-Aware negeert sommige spyware doelbewust, en al de andere programma's in de suite zouden dat probleem wel moeten oplossen :).
Hhmm heb je (recente) bewijzen dan?
En ja ik ben op de hoogte van dit topic: [rml][ Discussie] Lavasoft verwijdert WhenU-detectie[/rml]
En ook van deze 2 nieuwsberichten: nieuws: 'Spywarebedrijf sluit deal met makers antispyware' - Update en nieuws: Claria-detectie aangepast in Microsoft AntiSpyware - Update

Overigens ben ik wel van mening dat je beter met meerdere spyware scanners kunt scannen, want er is altijd idd een kans dat een scanner bepaalde dingen niet oppikt. Een tweede of een derde scanner zou dat dan wel kunnen. Overigens draai ik zelf liever een aantal scanners los achter elkaar ipv Hitmanpro, ik stel namelijk liever zelf de instellingen van iedere scanner in. ;)

Verwijderd

Ik gebruik microsoft antispyware, werkt prima voor mij...........als je het toch over anti-spyware programma's hebt.

Verwijderd

Het is trouwens ultiem makkelijk om zo'n schermpje na te maken dus dit hoeft helemaal niet de messenger service te zijn. Ik zeg dus niet dat het niet zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 16:41 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bewijzen van wat? Ik bedoelde gewoon dat hij meer kans op een schoner systeem heeft met een combinatie van programma's ipv met maar 1 programma.
Overigens ben ik wel van mening dat je beter met meerdere spyware scanners kunt scannen, want er is altijd idd een kans dat een scanner bepaalde dingen niet oppikt.
Wat ik dus bedoelde :)

Pagina: 1