Bron domeinfowarding error?

Pagina: 1
Acties:

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
We hebben bij Readyhosting onze site www.varibel.nl gehost. De domeinnaam is bij Alfahosting geregistreerd en via DNS-server forwarding gekoppeld aan de site bij Readyhosting. Met Firefox (of IE) naar de .nl site levert geen problemen op.

Bij InterNLnet hebben wij de .com, .net en .org domeinen geregistreerd en via een cname laten verwijzen naar het .nl domein. Als ik nu met Firefox het .com, .net of .org domein intyp, krijg ik de onderstaande foutmelding:

You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page from the Internet address of your Web browser.

If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the e-mail address or phone number listed on the www.varibel.com home page.
HTTP 403.6 - Forbidden: IP address rejected
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

* Background:
This error is caused when the server has a list of IP addresses that are not allowed to access the site, and the IP address you are using is in this list.

* More information:
Microsoft Support

Hoe kan ik er achterkomen waar de fout zit (bij Readyhosting, Alfahosting of InterNlnet)? Bij het pingen van het .com, .net en .org domein vindt de verwijzing wel goed plaats.

TomT

• TomT
  • Niet online
Niemand?

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

alleen het maken van een cname record naar een andere hostname is natuurlijk niet genoeg.

Aangezien Readyhosting waarschijnlijk niet 1 site per ip hebben doen ze aan virtualhosting, en dat betekent dat er bij hun de configuratie gewijzigd moet worden zodat www.varibel.com en .org ook naar jullie site verwijzen.

Maar je koopt toch niet zomaar een domeinnaam zonder dat je weet wat je er mee moet doen?

Ik heb een WOS-post!

• TomT
  • Niet online
Bedankt. Nu weet ik in ieder geval waar het probleem zit.

We hebben oorspronkelijk naast het .nl domein ook de .com, .net en .org versies laten registreren via InterNLnet. Daarnaast zitten we er ook met onze mail en SDSL aansluiting. Vanwege de te verwachten hoge kosten van het hosten van onze site bij InterNLnet zijn we voor hosting overgestapt naar Readyhosting. Alleen doet InterNLnet niet aan DNS forwarding. Dus moesten we het .nl domein verhuizen naar Alfahosting die wel aan DNS forwarding doet (op het .com domein zit onze mail en die wilden we niet verhuizen). Nu dus alleen nog bij Readyhosting wat laten wijzigen om te zorgen dat de .com, .net en .org domeinen goed aankomen bij onze site. Kortom lekker ingewikkeld. 8)7

TomT