Toon posts:

Sandisk ULTRA II Compact flash bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een fujis9500 en heb er een CF ULTRA II kaartje met 512MB bij gekocht.
Vandaag foto's gemaakt, en heb ze ook bekeken op de camera.
Ik heb een cardreader van Sandisk en zou mijn foto's even kopiëren naar de PC.
Op 1 of andere manier gaf de PC aan dat er maar 48 foto's op het kaartje stonden, terwijl ik het kaartje volgeschoten had (teller stond op 303 toen hij aangaf dat hij vol was) waren.
Ik weer kaartje in de camera en ineens waren ze er allemaal weer.
Toen nog eens proberen, maar weer 48 foto's.
Ik heb daarna maar de software die bij de camera zat geïnstalleerd en via de camera zelf de foto's proberen te kopiëren. Nu waren het er weer 48 :?

Ik kan ze nu ook niet meer op de camera zien.
De camera zegt wel dat het kaartje nog steeds vol is.. 8)7

Weet iemand wat dit is? En of de foto's terug te krijgen zijn? Ik heb wel ergens gelezen over Lexar kaartjes die een bug hadden, maar is dat nu bij dit SanDisk-kaartje ook zo?

Groeten,
Roxanne

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Op welk formaat heb je foto's gemaakt.?

9 Mp zijn toch foto's van 4,5 mb

[ Voor 31% gewijzigd door Montana op 22-11-2005 21:14 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02 11:59
ja, maar 48 * 4,5 is lang geen 512 mb. lijkt me inderdaad dat het kaartje niet helemaal fris is.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Die Lexar bug was alleen bij de 80X kaarten en onder specifieke condities dacht ik.

Heb je die CF ook geformateerd *in de camera* nadat je hem gekocht heb? Zo niet, probeer dat dan even - loop naar buiten en kijk hoeveel foto's je op die kaart kwijt kan, en hoe die cardreader er mee omgaat.

Ik gebruik voornamelijk Sandisk Ultra II kaartjes (verschillende van 1gb en 512mb) en heb dit probleem nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij mijn 10D.

Misschien cardreader niet goed?

[ Voor 20% gewijzigd door tazzman op 23-11-2005 08:40 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

En als je je card in je camera stopt wat geeft deze dan aan? Als hier wel alle foto's tevoorschijn komen dan ligt het denk ik aan je cardreader. Pomp dan in ieder geval eerst je foto's via je camera naar je hd zodat ze "veilig" staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

dat is et em nu juist, als ik de camera aansluit, dan ziet ie ook alleen maar 48!

Ik heb het kaartje nu wel geformatteerd, maar via een tooltje, heb ik 29 foto's van de overige foto's nog terug gekregen.
Dankje voor het meedenken in iedergeval!

Grtz!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
ik heb dit gehad met de 1gb versie van het kaartje.
gewoon, foto's weg, CF verneukt. Data recovery tooltje moeten gebruiken.

Probeer dat eens :)
Pagina: 1