[HDD Health] "Seek time performance changed"

Pagina: 1
Acties:

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb vanochtend 't tooltje HDD Health geinstalleerd omdat ik wel eens nieuwsgierig was naar de functies en om m'n oude externe HD te testen.
Het probleem nu is alleen dat hij om de 2-3 uur komt met het veelzeggende bericht "Attribute Seektime Time Performance changed from x to x", wat dan elke keer 1 puntje lager is, op dit moment 244.
Ik begin me dus langerzamerhand zorgen te maken en vraag me af of dit terecht is, het betreft namelijk een 2 weken oude Maxtor DM10 à 160 GB (op Asus A8n-e onboard SATA controller), zeker van zo'n "jonge" harddisk.

Als "Nearest T.E.C" geeft hij nu zelfs 20-12-2005 aan!

Mocht 't nog nuttig zijn; m'n P180, houd de HD altijd op zo'n 29 à 30 dus ik denk dat dat de oorzaak niet zal zijn.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Ik heb wel eens gehoord dat A8N's niet zoveel moeten hebben van maxtor harde schijven.

Dit heeft volgens mij iets te maken met de SMART info die hij uitleest....
Meet anders de performance van nu, en over een week (nadat hij een stuk lager is geworden)
Als de seektime zou veranderen, zou je dat wel merken op de performance,
als er niets gebeurt met je performance, dan lijkt het mij een onzin message ;x

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47
kahm-jai schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:13:
Ik heb wel eens gehoord dat A8N's niet zoveel moeten hebben van maxtor harde schijven.

Dit heeft volgens mij iets te maken met de SMART info die hij uitleest....
Meet anders de performance van nu, en over een week (nadat hij een stuk lager is geworden)
Als de seektime zou veranderen, zou je dat wel merken op de performance,
als er niets gebeurt met je performance, dan lijkt het mij een onzin message ;x
Mmm bedankt, maakt 't nog erg uit of ik 'n scan maak nu windows erop geinstalleerd is of is dat geen probleem als ik 't maar beide keren niet doe? ;)

Edit;

Volgens "HD tune" is de seektime wel "Ok", de benchmark resultaten vallen me ook niet erg tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Leftblank op 22-11-2005 20:56 ]