Toon posts:

Modem/Router i.s.m. Switch...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Het volgende is er aan de hand:

Hier in huis hebben wij ADSL. Dis komt binnen via de Speedtouch 510 (modem/router). Hier achter hangt een hub. Deze verdeeld de verbinding over 5 kanalen (eg. kamer 1, kamer 2 etc.). Een van de netwerkkabels uit de hub komt op mijn plek uit en deze gaat in mijn pc. Internet werkt op die manier prima, tot zover geen problemen.

Omdat ik op mijn plek graag meerdere pc's wil hebben heb ik een Switch aangeschaft. Ik dacht dat het volgende zou moeten werken: De netwerkkabel die normaal gesproken in mijn pc gaat nu in de Switch (plekje A). Op twee van de overgebeleven plekken sluit ik mijn beide pc's aan op de switch en dus op het netwerk. Tenminste dat dacht ik want nu kunnen beide pc's geen ipadres krijgen van de Speedtouch 510 (Modem/Router).

Ik heb al een paar keer de Switch gereset maar dat mocht niet uitmaken. Als ik nu overigens de switch er tussen uithaal dan werkt het weer prima maar kan ik dus maar met 1 pc tegelijk op internet.

Weet iemand wat ik fout doe? Is mijn Switch misschien kapot? De switch is overigens een Netelligent 5114 Desktop Ethernet Switch.

Dank!

Dustin

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
modem/router -> hub -> switch?
klinkt niet lekker, vervang de hub eens door een switch, want zo gaat dat dus nooit lekker lopen

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de hub na het modem moet een switch zijn. Ik zal ze eens omdraaien.

Kan je me vertellen waarom? Kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Ik heb nog even goed gekeken en de hub is geen hub maar een switch. Een Sweex 5 port 10/100MB om precies te zijn.

De situatie is dus: Modem/router --> Switch --> Switch ---> Twee pc's.

Beide krijgen van de modem/router geen IP adres. Ook een manual een ipadres invoeren werkt niet en het modem/router (10.0.0.138) pingen gaat niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 18:35 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het zou kunnen zijn dat je switch een aparte uplink poort heeft. Indien dat het geval is moet je vanuit de hub die bij de router staat, de kabel in de uplink poort stoppen.
Het wil ook nog wel eens voorkomen dat de switch, indien poort1 als uplink wordt gebruikt, poort2 niet kan aansturen. Lees de manual van je switch eens door, misschien staat daar de oplossing al wel in.

Verwijderd

probeer eens een cross cable tussen de 2 switches.

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 09:38

supersook

Professioneel prutser

Dat het geen optimale configuratie is zoals hierboven is gezegd ben ik het mee eens, maar het zou eigenlijk wel moeten werken (lees eens http://www.duxcw.com/faq/network/hubsw.htm).

Wat eventueel zou kunnen helpen is het gebruik van een crosscable tussen de hub en de switch, wat een meer gebruikelijke manier van aansluiten is (sommige switches hebben hier een speciale poort voor zodat je een normale kabel kunt gebruiken).

maar ook ik zou je aanbevelen om de hub ook te vervangen door een switch

edit:
spuit 11 enzo...

[ Voor 4% gewijzigd door supersook op 22-11-2005 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen zijn dat je switch een aparte uplink poort heeft. Indien dat het geval is moet je vanuit de hub die bij de router staat, de kabel in de uplink poort stoppen.
Het wil ook nog wel eens voorkomen dat de switch, indien poort1 als uplink wordt gebruikt, poort2 niet kan aansturen. Lees de manual van je switch eens door, misschien staat daar de oplossing al wel in.
Biede zitten goed. De Sweex heeft een uplink en de Intellinet heeft twee 100MB poorten (A en B) en 12 10 MB poorten. De kabel van switch naar switch zit in A.
probeer eens een cross cable tussen de 2 switches.
Moet tussen twee switches altijd een cross cable? Is dit te omzeilen zonder de hele bekabeling (van beneden naar boven) te vervangen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:39:
[...]

Moet tussen twee switches altijd een cross cable? Is dit te omzeilen zonder de hele bekabeling (van beneden naar boven) te vervangen?
Nee.. als je Switch een uplink poort heeft dan kan hier zowel een straight als een Cross worden aangesloten.

dit staat alemaal in de handleiding van je switch.

kan je vanaf je eigen pc wel de 1e switch vinden?

tevens lijk het me handig om je app ff te listen hier.

wat voor een Switch cq hub heb je na je speedtouche??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met vinden? Als je bedoeld of het werkt met 1 switch er tussen dan is het ja. De oorspronkelijke confiugratie modem --> switch --> pc werkt prima.

Het probleem zit hem denk ik dus toch in de tweede switch. De eerste switch is een Sweex 5 port 10/100MB. Deze. De tweede is een wat oudere, een Compaq Netelligent 5114 Desktop Ethernet Switch. Met twee 10/100 MB poorten en 12 10MB poorten. Ik ga er vanuit dat een van de eerste wtee als uplink gebruikt wordt maar op geen van beide werkt het. Tevens zie ik nu dat als ik op een van de 12 poorten een kabel aansluit een oranje lampje brandt. "COL" staat er bij.

Kan iemand mij misschien vertellen of de communicatie tussen twee van die Sweex digen met een cross kabel straight wel zou moeten werken? Dan neem ik daar gewoon nog een van ;)

Cross kabel moest zijn straight kabel...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
COL slaat denk op collision, en dat lijkt me niet goed. Heb je de switch echt goed gereset, dus minimaal 30 seconden de knop inhouden ?

/edit: Is deze switch trouwens niet toevallig manageable ?
Damn The_Eagle, je was me net voor ;)

/edit2: Hmm, dus toch niet.
Ease of Use and Setup

Installation is as simple as plugging it in. The 5114 automatically configures itself and begins switching Ethernet traffic immediately. Twelve 10Base-T ports are provided to attach directly to PCs. Two 10/100Mb/s dual-speed, auto-negotiating ports enable users to connect to a workgroup server, printer, or other dedicated network device. One of the 10/100Mb/s ports is designed to serve as a high-speed uplink to the corporate network.

[ Voor 89% gewijzigd door Nielson op 22-11-2005 22:48 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, niet zo snel kicken aub :(

Anyway, is die compaq toevallig een managed switch? Kan namelijk best zijn dat dat ding er zijn eigen instellingen op na houdt...en dan hang je.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1