Betamax overzetten op dvd probleem video

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joerds
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste mensen,

Ik ben bezig met het over zetten van betamax films naar dvd. mijn betamax op de tv doet het naar van ouds ;) .

nu sluit ik de betamax gewoon via de coax kabel plus aan op mijn tv-kaart, ik heb de beeldinstellingen op PAL-B staan, als ik nu zoek naar zenders, zie ik de betamax, alleen dit is geen beeld maar verticale gekleurde strepen in zwart, die horizontaal over het beeld gaan zie foto. Het geluid is echter wel hetzelfde als op tv. Als ik nu de betamax via coax doorlus naar een video krijg ik dir zelfde probleem. ik heb gehoort over marcovideo een kopieer beveiliging maar ik weer niet precies wat dit inhoud en wat ik hiermee moet heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit in orde te krijgen??? graag DANK JE WEL

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joerds/betamax.jpg
Plaatje beeld uit betamax .

GR JOERDS

[ Voor 4% gewijzigd door joerds op 22-11-2005 19:00 ]

Joerdzzzz

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik denk dat je macrovision bedoelt, wat je erverder mee moet weet ik niet, maar gok dat t zo wel stukje makkelijker zoeken is ;)

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Als het aan de macrovision beveiliging ligt dan kun je een kastje kopen die die beveiliging uitschakelt, of een tv-kaart die geen last heeft van macrovision-protectie zoals bijv. een hauppauge wintv 150. En misschien zijn er nog andere manieren om van macrovision af te komen, dat zou ik niet weten.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:32

Sharky

Skamn Dippy!

bij bijvoorbeeld conrad verkopen ze wel 'videoverbeteraars' maar dat kun je beter gewoon kopieerbeveiligingomzeilers noemen. gewoon een simpel kastje dat oa macrovisionbeveiliging uit je signaal haalt.

[ Voor 28% gewijzigd door Sharky op 23-11-2005 14:11 ]

This too shall pass

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lijkt me sterk dat dit een macrovision probleem is, daar Macrovision _nooit_ op betamax banden gebruikt is. (pin me er niet op vast :) )

heb het even nagekeken en het lijkt er zeer sterk op dat mijn bewering klopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Vlabakje90 op 23-11-2005 18:01 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vlabakje90 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:54:
Lijkt me sterk dat dit een macrovision probleem is, daar Macrovision _nooit_ op betamax banden gebruikt is. (pin me er niet op vast :) )

heb het even nagekeken en het lijkt er zeer sterk op dat mijn bewering klopt.
Zou zomaar eens kunnen, als ik me niet vergis is het systeem daar namelijk net iets te oud voor ;)

Ik zou eens kijken naar het uitgangskanaal van je video en het kanaal dat je gebruikt om je betamax te vangen op je TV-kaart. Zou me niks verbazen als de ingebouwde tuner van je TV-kaart het kanaal van de betamax ook gebruikt. Aanpassen van de Betamax is dan de oplossing - of je trekt er even de stekker van de kabel TV er uit.
Dat zelfde geldt trouwens ook voor de betamax zelf; ik ga er vanuit (duh, het is een videorecorder :+ ) dat dat ding een ingebouwde tuner heet. gewoon zorgen dat je het kanaal dat je gebruikt voro het overzetten helemaal vrij hebt zonder storing :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Even voor mijn beeldvorming.

De BETA op TV = Oke
De BETA op PC= Fout
De BETA op VHS= Fout.

De laatste kan ik misschien verklaren.
Afgelopen jaar zijn er bij diverse kabelaar de zenders van frequentie gewisseld. Hierbij zat ook het videokanaal bij. Dit is voor oude TV's ,lees Videorecorders, een probleem omdat deze ingesteld staat op dat oude VIDEOkanaal. Ik vermoed dus dat je TV erg recent is met zelfzoekende digitale tuner?
Sterker nog ik heb een man volldig uit ziijn dak horen gaan bij een TV Zaak omdat de TV die ze hem verkocht hadden, 2 weken , voor het omzetten bij CASEMA dit dus niet kon.

Succes.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz... Was kanaal 36... Was eerst de standaard voor videokanaal, zit nu RTL5 op... Wie dat ooit verzonnen heeft :X

Maar het lijkt me dat die videokaart daar geen last van moet hebben...

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Heb je de betamax al eens met een cvbs kabel op de scart in van de vhs of op de gele tulp aansluiting van je tv kaart aangesloten?
Dan omzijl je het hele kanaal verhaal hierboven.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1