HD naar de [***@&^@]

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Fysiek is m'n Seagate HD helemaal in orde volgens het testprogramma van Seagate zelf. (Seagate is een kutmerk zo weet ik nu).

Maar er is iets mis met de partitietabel / bootrecord.

Ik heb de Norton Disk Doctor en Scandisk er al overheen gehaald maar hij wil de schijf niet eens lezen (terwijl hij het wel gewoon doet). Het probleem is dat ik geen os kan installeren.

Iemand een idee?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien dat low-formateren helpt.

• havana
Waar vind ik daar utils voor?

DIT IS MIJN WEBSITE

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Is de HD wel goed aangemeld in de BIOS-setup?

Verwijderd

Check je ook even op een virus ?? Dit klinkt bijna klassiek als een geval van een bootrecord virus.... Een formatering helpt dan niet echt...misschien helpt het als je met fdisk het commando fdisk /mbr uitvoert ??

• havana
Het is zeker geen virus. Ik heb fdisk /mbr al gedaan. INmiddels heb ik ook al een low-level format uitgevoerd. Probleem: ik kan niet naar de bootsector schrijven / lezen. Heel vervelend ik kan geen enkel OS installeren zo.

DIT IS MIJN WEBSITE

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Nogmaals: Is de HD wel goed aangemeld in de BIOS-setup?

Verwijderd

Gewoon terug naar de winkel en als een soort super leek zeggen: "kapot?" Werkt geheid!
Meestal doen ze niet zo moeilijk, gaat terug naar leverancier en zij krijgen zelf een nieuwe, jij ook tuurlijk. De leverancier die haalt hem door apparaatje en dan doet hij het weer (soort magnetiseerder ofzo)

Verwijderd

Niet naar de bootsector schrijven?
Toch niet toevallig "Antivirus Protection" aanstaan in je bios ofzo?
Pagina: 1