[ATI] PC loopt zomaar vast

Pagina: 1
Acties:

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 18:56
Dag allemaal,

Mijn PC loopt om de zoveel tijd zomaar vast. Ik doe niets speciaals, en ik kan ook geen rode draad verzinnen die de vastlopers gemeen hebben. Het loopt vast zowel in WindowsXP als in spelletjes, dus zowel als de PC min of meer idle is en hard aan het werk.
Ik dacht eerst dat het mijn Promise TX2000 RAID controller was, die niet helemaal lekker werkte met mijn MSI K8N. Deze heb ik er daarom uitgehaald maar net liep alles weer vast. Het enige wat ik kan verzinnen is dat het mijn videokaart is. Daar heb ik een paar maanden geleden een Zalman VF700-Cu op gezet. Deze heeft het volgens mij prima gedaan, maar ik kan niets anders verzinnen wat de rede hiervan kan zijn. Ik heb hem er zelfs al een keer helemaal afgehaald en heel voorzichtig weer erop gezet.
Herkend iemand deze kenmerken en liever weet iemand een oplossing hiervoor? Mijn systeem:

AMD 64 3200+
MSI K8N
ATI 9800 Pro (Gigabyte)
2 x 512 DDR Geil Value
Maxtor PATA harddrive
Fujitsu-Siemens P19-2 TFT

Hartelijk dank voor jullie replies!

McAl

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat het aan een koeler liggen kan, behalve als ie verkeerd aangesloten is, je videokaart wordt ook niet heet in 2D mode dus daar zal het niet aan liggen.
Heb je pas nog nieuwe drivers geinstalleerd? Je kunt proberen oude drivers te installeren.
Is je systeem tijdens de periode dat ie wel werkt traag?'Je kunt ff scannen met Hitman en je virusscanner om te kijken of er iets opzit wat er niet thuishoort.
Verkeerd aangesloten onderdelen kunnen ook een oorzaak van hang-ups zijn, of valt je computer helemaal uit?

/edit: het kan ook een van je geheugenreepjes zijn, gewoon verschillende configuraties proberen (1/ander reepje geheugen, andere videokaart etc)

[ Voor 13% gewijzigd door finsdefis op 22-11-2005 18:13 ]

• loc
finsdefis schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:10:
Ik denk niet dat het aan een koeler liggen kan, behalve als ie verkeerd aangesloten is, je videokaart wordt ook niet heet in 2D mode dus daar zal het niet aan liggen.
Heb je pas nog nieuwe drivers geinstalleerd? Je kunt proberen oude drivers te installeren.
Is je systeem tijdens de periode dat ie wel werkt traag?'Je kunt ff scannen met Hitman en je virusscanner om te kijken of er iets opzit wat er niet thuishoort.
Verkeerd aangesloten onderdelen kunnen ook een oorzaak van hang-ups zijn, of valt je computer helemaal uit?
Ik heb al meerdere malen helemaal geformatteerd. Dan zet ik de nieuwste ATI Catalyst drivers en zo erop. Mijn PC is verder niet traag. Wat wel heel vreemd is dat als ik reboot dat ie een heel vreemd beeld laat zien net voordat ie Windows in komt. Lijkt wel een vastloop beeld met allemaal lijnen over het beeld. Alleen daarna gaat ie gewoon netjes Windows weer in. Mijn PC valt niet helemaal uit, alleen hij doet niets meer, bv. CAPS lock aanduwen werkt ook niet.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dit lijkt me dus een hardware matig probleem, ik zou even in je kast kijken of alles goed aangesloten zit, en andere onderdelen proberen mits je die hebt. een andere hdd kun je evt. proberen. ook kan het RAM soms verantwoordelijk zijn.

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Staat fast writes aan? Dat wil soms wel eens instabiliteit veroorzaken.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• loc
[Edit] Fast writes staan toch niet aan, dus daar kan het ook niet aan liggen volgens mij.

Ik heb nu oudere Catalyst drivers geinstalleerd, en de 5.11 WHQL Nforce3 drivers...hopelijk werkt dat.

[ Voor 23% gewijzigd door loc op 22-11-2005 19:58 ]

Pagina: 1