[raid0] niet terug te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Vandaag had ik wat problemen met mijn moederbord, en aangezien mijn maxtor schijven regelmatig tikte besloot ik die ook meteen even te testen. Met name als ze koud waren hoorde je ze vaak ratelen, en als dat enkele sec. aanhield was het met een luide tik weer verdwenen. Ik heb er 2, en die draaien in raid0

Nu komt het probleem, ik kon ze met powermax niet vinden op de onboard NF4 sata controller en ook niet op de silicon image onboard controller waar ze voorheen aan hingen. Dus ik had een andere PC genomen met een VIA chipset, en ze daar aan gehangen. Ook daarop werden ze helaas niet gevonden door powermax. Ook op een nforce 6100 niet. Ik gaf het op :P Ik had uiteraard in het bios s-ata raid uitgeschakeld en wat andere opties geprobeerd.

Dus ik sluit ze weer aan op mijn eigen mobo, blijkt de raid 0 array weg :( Jah, en ik weet het, backuppen roepen jullie dan ;) Maar dit was ook backup, maar ook mijn windows install+ wat video, en het lijkt mij toch de moeite waard om die terug zien te krijgen.
Ik zag dat ik niet de eerste was met zo'n probleem, ik zag dat er mensen waren die gewoon de raid array opnieuw hadden aangemaakt. Dat hielp bij mij niet, ik wist niet meer welke schijf nr 1 en welke 2 was, dus ik heb beide geprobeerd. (Maakt dat eigenlijk uit bij raid0, of ziet de controller dat vanzelf?)
Dus zijn er nog andere manieren? Ik zat te denken aan het instaleren van windows op een 3e schijf, en daar dan via een raid-tool OID de array opnieuw op te bouwen. Of zou het nu allemaal al zodanig in de war zijn geraakt dat er weinig meer aan te doen is?